Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 odhaluje své motory, mají jediný objem
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí s třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Maximální výkon činí 115 koní, spotřeba začíná na 3,4 l/100 km.
Od virtuálního představení nové Mazdy 2 uplynou zakrátko již tři měsíce. Zatímco ovšem během této doby japonská automobilka o svém supermini mlčela, dnes pustila do světa informace týkající se pohonných jednotek. S ohledem na podtunovou hmotnost pětidveřového prcka asi nepřekvapí, že všechny agregáty disponují pouze 1,5litrovým objemem a i to je vlastně dost - co by za to nová Fabia dala. Spřaženy mohou být s manuální nebo automatickou převodovkou, výkon přitom pokaždé míří na přední kola.
Základním agregátem se stává 1,5litrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 75 koní a 135 Nm točivého momentu, se kterým by se Mazda 2 měla pohybovat v průměru za 4,7litru na 100 km. O dvě desetiny litru úspornější je pak verze téhož motoru naladěná na 90 koní a 148 Nm, přičemž o přenos síly se stejně jako v prvním případě stará pětistupňový manuál.
Kromě této převodovky ovšem můžete sáhnout na této úrovni také po šestistupňovém automatu, se kterým spotřeba stoupá na 4,8 l/100 km. O desetinu litru je pak žíznivější benzinový motor ve chvíli, kdy je vybaven rekuperací brzdné energie i-ELOOP. V takovém případě můžete počítat s výkonem 115 koní, 148 Nm a především šestistupňovým manuálem.
Stejnou volbu pak máte v případě 1,5litrového dieselového motoru SkyActiv-D, který na přední kola přeposílá 105 koní a 220 Nm. V průměru by si měl říci o 3,4 l/100 km, jízdní dynamiku však stejně jako u benzinových verzí Mazda nezveřejnila. Je přitom otázkou, kdy se jí dozvíme, neboť před japonskou novinkou ještě leží dlouhá cesta.
Automobilka totiž potvrdila, že nová Mazda 2 se ukáže ještě na autosalonu v Zurichu (koná se od 5. do 9. listopadu), ve Vídni (14. až 18. ledna) a Bruselu (15. až 25. ledna). Teprve poté zamíří do evropských showroomů.

Nová Mazda 2 bude k mání pouze s 1,5litrovými motory...
...jejich malý objem přitom bude kompenzovat nízká hmotnost japonského pětidveřového prcka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 10 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 11 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
dnesPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub