Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 odhaluje své motory, mají jediný objem
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí s třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Maximální výkon činí 115 koní, spotřeba začíná na 3,4 l/100 km.
Od virtuálního představení nové Mazdy 2 uplynou zakrátko již tři měsíce. Zatímco ovšem během této doby japonská automobilka o svém supermini mlčela, dnes pustila do světa informace týkající se pohonných jednotek. S ohledem na podtunovou hmotnost pětidveřového prcka asi nepřekvapí, že všechny agregáty disponují pouze 1,5litrovým objemem a i to je vlastně dost - co by za to nová Fabia dala. Spřaženy mohou být s manuální nebo automatickou převodovkou, výkon přitom pokaždé míří na přední kola.
Základním agregátem se stává 1,5litrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 75 koní a 135 Nm točivého momentu, se kterým by se Mazda 2 měla pohybovat v průměru za 4,7litru na 100 km. O dvě desetiny litru úspornější je pak verze téhož motoru naladěná na 90 koní a 148 Nm, přičemž o přenos síly se stejně jako v prvním případě stará pětistupňový manuál.
Kromě této převodovky ovšem můžete sáhnout na této úrovni také po šestistupňovém automatu, se kterým spotřeba stoupá na 4,8 l/100 km. O desetinu litru je pak žíznivější benzinový motor ve chvíli, kdy je vybaven rekuperací brzdné energie i-ELOOP. V takovém případě můžete počítat s výkonem 115 koní, 148 Nm a především šestistupňovým manuálem.
Stejnou volbu pak máte v případě 1,5litrového dieselového motoru SkyActiv-D, který na přední kola přeposílá 105 koní a 220 Nm. V průměru by si měl říci o 3,4 l/100 km, jízdní dynamiku však stejně jako u benzinových verzí Mazda nezveřejnila. Je přitom otázkou, kdy se jí dozvíme, neboť před japonskou novinkou ještě leží dlouhá cesta.
Automobilka totiž potvrdila, že nová Mazda 2 se ukáže ještě na autosalonu v Zurichu (koná se od 5. do 9. listopadu), ve Vídni (14. až 18. ledna) a Bruselu (15. až 25. ledna). Teprve poté zamíří do evropských showroomů.
Nová Mazda 2 bude k mání pouze s 1,5litrovými motory...







































































...jejich malý objem přitom bude kompenzovat nízká hmotnost japonského pětidveřového prcka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 6 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
