Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 oficiálně: sexy vzhled a hmotnost pod tunu
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Produkční Mazda 2 je až na detaily vizuálně stejná jako koncept, detaily k interiéru a technice jsou ale úplně nové.
Po úniku fotek interiéru a pak i záběrů zvnějšku pro vás máme kompletní oficiální představení nové Mazdy 2 i s obsáhlou galerií dalších snímků a videí. Jak je na fotografiích opět velmi dobře vidět, od konceptu Hazumi, představeném na letošním ženevském autosalonu, se skutečně tolik neliší. Změnily se v podstatě jen ty prvky, které by se do výroby dostat nemohly, jako například zvláštní zpětná zrcátka.
Exteriér tedy příliš popisovat netřeba, případně vám nové fotky řeknou více. Z nich je znovu jasně patrný vliv designového jazyka Kodo, který se podepsal i na větších modelech této japonské značky. Na snímcích vidíme novinku v japonské specifikaci, proto má také označení Demio a volant na pravé straně, to ale bude zřejmě jediný podstatný rozdíl - u nás očekávejme totéž s prostým označením 2.
Interiér se také nese v duchu co nejčistšího designu. Bude pro něj k mání několik různých variant čalounění a s tím i obložení palubní desky. Mezi prvky výbavy bude i patřit dotyková obrazovka na přístrojovce, kterou bude možné ovládat také knoflíkem na středovém tunelu, head-up displej spojený nejspíš s trochu jiným přístrojovým štítem nebo možnost volby jízdních režimů. K mání by také měl být systém MZD Connect, umožňující propojit váš smartphone s palubním systémem auta, a plejáda jízdních asistentů sdružená pod názvem i-ActivSense.
Pod kapotou najdeme, alespoň zpočátku, tři různé motory - dva benzínové a jeden diesel. Benzín budou spalovat jednotky SkyActiv-G o objemu 1,5 litru s různým naladěním, jeden z nich by měl na přední kola posílat 100 koní. Turbodiesel SkyActiv-D bude mít stejný objem, ale výkon 105 koní, pochopitelně i vyšší točivý moment a očekávají se emise pod 90 g CO2/100 km, což by odpovídalo spotřebě, pochopitelně normované, okolo 3,3 litru na 100 km.
Stran dalších technologií byla Mazda na detaily zatím poměrně skoupá, je však nasnadě, že na palubě najdeme hromadu prvků SkyActiv, které budou přispívat ke snížení papírové spotřeby. Není také zatím známo, kolik bude mít automatizovaná převodovka, kterou vidíme na obrázcích, stupňů. Víme však, že Mazda 2 stojí na zmenšené platformě větší „trojky” a že její víceprvkové zadní zavěšení nahradila levnější torzní příčkou.
Rozměry nového vozu čekejme aspoň přibližně stejné, jako u konceptu Hazumi, který měřil 407 cm na délku, 173 cm na šířku a 145 cm na výšku. Díky použití lehkých materiálů by se hmotnost Mazdy 2 měla udržet pod jednou tunou, zde však zatím pouze spekulujeme.
Stejně tak zatím neznáme ceny, Britové je odhadují na zhruba 11 tisíc liber (375 tisíc korun), tedy tolik, kolik tam stojí současná generace „dvojky”. U nás se současná Mazda 2 prodává od 275 tisíc korun, očekávejme tedy ceny novinky na podobné úrovni. Více detailů bychom se měli dozvědět později v tomto roce.







































































Obsáhlá oficiální fotosada odhaluje novou Mazdu 2 v japonské specifikaci, u nás se však téměř jistě bude lišit jen názvem a umístěním volantu
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
