Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 zná první ceny, u nás by mohla startovat na 278 tisících Kč
5.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka je sice draží než Škoda Fabia naladěná na stejných 75 koní, do boje jde ovšem s kultivovanějším čtyřválcovým motorem.
V poslední době „vysíláme“ na stránkách Autoforum.cz hned tři telenovely. Ta česká se zaměřila na Škodu Fabia, italská pak na Ferrari. Nyní je pro změnu na programu japonská, v jejímž středu se pohybuje Mazda 2. Na ni jsme svou pozornost naposledy zaměřili včera, kdy kromě nových fotek vešly ve známost také technické údaje. Dnes tu pak máme německé ceny, podle kterých se pokusíme odvodit ty české.
Než se ovšem k částkám dostaneme, je třeba zmínit, že již u třetí generace se lišily názvy i obsah jednotlivých výbav. Je tedy možné, že stejná situace se bude opakovat u novinky, pročež vše berte s rezervou. Oficiální importér navíc bude muset zohlednit fakt, že hodlá vstoupit do souboje s novou Škodou Fabia, která startuje na 235 tisících korun.
Tak tedy, v Německu budou k dispozici čtyři úrovně výbavy, přičemž první Prime Line zahrnuje celou řadu bezpečnostních asistentů, světla pro denní svícení, čelní i boční airbagy nebo palubní počítač. Mimo to pak nechybí ani elektrické ovládání předních oken, vyhřívaná přední zrcátka, stavitelný volant a výškové stavitelné sedadlo řidiče.
Na úrovni Center Line již dostanete klimatizaci, tempomat nebo kůží obšitý multifunkční volant, zatímco stupeň Exclusive Line přihazuje 15palcová litá kola, audio systém se sedmipalcovým displejem a portem na USB. Dále dostáváte i monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, mlhovky či venkovní chromový paket.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě úroveň Sport Line, se kterou přichází automatická klimatizace, 16palcová kola nebo autonomní brzdy a opomenuty nebyly ani sportovní doplňky. Tím však nabídka u našich sousedů nekončí, v souladu s příchodem modelu na trh budou totiž k mání také limitované série Red Edition a White Edition.
První vychází z výbavy Center Line, ke které přidává zmiňovaný audio systém či především polokožené červené čalounění. Druhá je pak absolutním vrcholem, u nějž lze počítat s head-up displejem, monitoringem slepých úhlů, LEDkovými světlomety, parkovacími senzory nebo možností připojení k internetu.
Zatím není známo, zda také tyto pakety dorazí na český trh, spíše ovšem počítáme se specifickými edicemi zaměřenými přímo na potřeby tuzemských řidičů. O jednotlivých prvcích výbavy bychom však v takovém případě jen spekulovaly. Místo toho se tedy raději vrhneme na ceny a limitkami se necháme překvapit.
První suma na německém trhu činí 12 790 Eur (cca 352 000 Kč), což je částka, za kterou by základní Mazda 2 byla v ČR prakticky neprodejná. Pokud jí ovšem porovnáme s předchozí generací, která na západ od hranic vyšla na 12 690 Eur (349 000 Kč) a u nás na 274 900 Kč, pak tu již máme příznivější nabídku.
Pokud by totiž nová Dvojka byla také na českém trhu jen o necelé tři tisíce dražší než předchozí verze, pak byste za 75 benzinových koní a pětistupňový manuál dali přibližně 278 000 Kč, tedy o 23 tisíc korun více než za zmiňovanou Škodu Fabia, jež by sice nabídla stejný výkon, ovšem produkovaný méně kultivovaným tříválcem.
Zda vše takto dopadne, to nám prozradí následující týdny či maximálně měsíce. My přitom s ohledem na vaše komentáře jen doufáme, že se nám podaří dát oba vozy dohromady a tak zjistit, zda je přitažlivější hlavní hrdinka japonské či české telenovely.
Ceny nové Mazdy 2 na německém trhu
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Prime Line, 12 790 EUR (v přepočtu 352 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Center Line, 14 690 EUR (404 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Exclusive Line, 15 690 EUR (431 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Center Line, 15 290 EUR (420 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Exclusive Line, 16 290 EUR (448 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Exclusive Line, AT, 17 790 EUR (489 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Sport Line, 17 390 EUR (478 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Sport Line, AT, 18 890 EUR (519 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 115 koní, Sport Line, i-Eloop, 18 790 EUR (517 000 Kč)
1.5 SKYACTIV-D, 105 koní, Center Line, 17 290 EUR (475 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-D, 105 koní, Exclusive Line, 18 290 EUR (503 000 Kč)
1.5 SKYACTIV-D, 105 koní, Sport Line, 19 390 EUR (533 500 Kč)
Ceny nové Mazdy 2 Red Edition a White Edition na německém trhu
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Red Edition 16 990 EUR (467 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Red Edition, AT, 18 490 EUR (508 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, White Edition 19 990 EUR (550 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, White Edition, AT, 21 490 EUR (591 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 115 koní, White Edition, i-Eloop, 21 390 EUR (588 500 Kč)



































































Nová sada fotek čtvrté generace Mazdy 2 odhaluje také interiér edice White Edition. Zatím však není jisté, zda takový model dorazí rovněž na český trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
dnes
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 7 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 8 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 10 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 10 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 23:13 - rutak11
- BMW Divize 12.18. 20:52 - denis
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
