Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 zná první ceny, u nás by mohla startovat na 278 tisících Kč
5.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka je sice draží než Škoda Fabia naladěná na stejných 75 koní, do boje jde ovšem s kultivovanějším čtyřválcovým motorem.
V poslední době „vysíláme“ na stránkách Autoforum.cz hned tři telenovely. Ta česká se zaměřila na Škodu Fabia, italská pak na Ferrari. Nyní je pro změnu na programu japonská, v jejímž středu se pohybuje Mazda 2. Na ni jsme svou pozornost naposledy zaměřili včera, kdy kromě nových fotek vešly ve známost také technické údaje. Dnes tu pak máme německé ceny, podle kterých se pokusíme odvodit ty české.
Než se ovšem k částkám dostaneme, je třeba zmínit, že již u třetí generace se lišily názvy i obsah jednotlivých výbav. Je tedy možné, že stejná situace se bude opakovat u novinky, pročež vše berte s rezervou. Oficiální importér navíc bude muset zohlednit fakt, že hodlá vstoupit do souboje s novou Škodou Fabia, která startuje na 235 tisících korun.
Tak tedy, v Německu budou k dispozici čtyři úrovně výbavy, přičemž první Prime Line zahrnuje celou řadu bezpečnostních asistentů, světla pro denní svícení, čelní i boční airbagy nebo palubní počítač. Mimo to pak nechybí ani elektrické ovládání předních oken, vyhřívaná přední zrcátka, stavitelný volant a výškové stavitelné sedadlo řidiče.
Na úrovni Center Line již dostanete klimatizaci, tempomat nebo kůží obšitý multifunkční volant, zatímco stupeň Exclusive Line přihazuje 15palcová litá kola, audio systém se sedmipalcovým displejem a portem na USB. Dále dostáváte i monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, mlhovky či venkovní chromový paket.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě úroveň Sport Line, se kterou přichází automatická klimatizace, 16palcová kola nebo autonomní brzdy a opomenuty nebyly ani sportovní doplňky. Tím však nabídka u našich sousedů nekončí, v souladu s příchodem modelu na trh budou totiž k mání také limitované série Red Edition a White Edition.
První vychází z výbavy Center Line, ke které přidává zmiňovaný audio systém či především polokožené červené čalounění. Druhá je pak absolutním vrcholem, u nějž lze počítat s head-up displejem, monitoringem slepých úhlů, LEDkovými světlomety, parkovacími senzory nebo možností připojení k internetu.
Zatím není známo, zda také tyto pakety dorazí na český trh, spíše ovšem počítáme se specifickými edicemi zaměřenými přímo na potřeby tuzemských řidičů. O jednotlivých prvcích výbavy bychom však v takovém případě jen spekulovaly. Místo toho se tedy raději vrhneme na ceny a limitkami se necháme překvapit.
První suma na německém trhu činí 12 790 Eur (cca 352 000 Kč), což je částka, za kterou by základní Mazda 2 byla v ČR prakticky neprodejná. Pokud jí ovšem porovnáme s předchozí generací, která na západ od hranic vyšla na 12 690 Eur (349 000 Kč) a u nás na 274 900 Kč, pak tu již máme příznivější nabídku.
Pokud by totiž nová Dvojka byla také na českém trhu jen o necelé tři tisíce dražší než předchozí verze, pak byste za 75 benzinových koní a pětistupňový manuál dali přibližně 278 000 Kč, tedy o 23 tisíc korun více než za zmiňovanou Škodu Fabia, jež by sice nabídla stejný výkon, ovšem produkovaný méně kultivovaným tříválcem.
Zda vše takto dopadne, to nám prozradí následující týdny či maximálně měsíce. My přitom s ohledem na vaše komentáře jen doufáme, že se nám podaří dát oba vozy dohromady a tak zjistit, zda je přitažlivější hlavní hrdinka japonské či české telenovely.
Ceny nové Mazdy 2 na německém trhu
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Prime Line, 12 790 EUR (v přepočtu 352 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Center Line, 14 690 EUR (404 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 75 koní, Exclusive Line, 15 690 EUR (431 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Center Line, 15 290 EUR (420 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Exclusive Line, 16 290 EUR (448 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Exclusive Line, AT, 17 790 EUR (489 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Sport Line, 17 390 EUR (478 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Sport Line, AT, 18 890 EUR (519 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 115 koní, Sport Line, i-Eloop, 18 790 EUR (517 000 Kč)
1.5 SKYACTIV-D, 105 koní, Center Line, 17 290 EUR (475 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-D, 105 koní, Exclusive Line, 18 290 EUR (503 000 Kč)
1.5 SKYACTIV-D, 105 koní, Sport Line, 19 390 EUR (533 500 Kč)
Ceny nové Mazdy 2 Red Edition a White Edition na německém trhu
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Red Edition 16 990 EUR (467 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, Red Edition, AT, 18 490 EUR (508 500 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, White Edition 19 990 EUR (550 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 90 koní, White Edition, AT, 21 490 EUR (591 000 Kč)
1,5 SKYACTIV-G, 115 koní, White Edition, i-Eloop, 21 390 EUR (588 500 Kč)



































































Nová sada fotek čtvrté generace Mazdy 2 odhaluje také interiér edice White Edition. Zatím však není jisté, zda takový model dorazí rovněž na český trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 6 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
