Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 hatchback 5D: podrobné představení
4.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávné ochutnávce v podobě jedné fotografie se k nám konečně dostaly informace o nové Mazdě3 ve variantě hatchback. Bude i nadále představovat zajímavou alternativu k evropským stálicím nižší střední třídy?
Japonská automobilka si s sebou na právě probíhající autosalon v Bologni přivezla inovovanou Mazdu3 v pětidveřovém provedení. Tento vůz si od svého uvedení na trh v roce 2003 vede více jak dobře a dokonce si odnesl několik prestižních ocenění. A tak se i od nové generace hodně očekává.
Ačkoliv jsme o Mazdě3 psali dokonce několikrát, teprve teď se nám do rukou dostal její podrobný popis a hlavně informace o vymoženostech, které se schovávají za extrémně líbivým exteriérem. Ten si zachovává tvary svého předchůdce a navíc k nim přidává obliny a plynule se měnící linie v novém stylu Mazdy zvaném Nagare.
Hlavní změnou ve smyslu pohodlí posádky má být zásadní snížení hladiny hluku v kabině. Interiér je nyní více orientován na řidiče, který si spolu se spolujezdcem bude hovět v nových sportovní sedačkách s výraznějším bočním vedením. Novinkou je multifunkční display zobrazující mnoho užitečných informací o jízdě a samozřejmě i o voze samotném. Společnost mu může dělat audiosystém od firmy Bose, který se chlubí 10 reproduktory, rozhraním Bluetooth a možností připojení externích zdrojů dat.
K nabídce stávajících čtyřválců (benzínový 1,6i 105 k a 2,0i 150 k, dieselová 1,6 109 k) přibyl turbodiesel o objemu 2,2 l, který bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, základní s 150 k, silnější s 185 k.
Jak už se u nových Mazd pomalu stává zvykem, i nová Mazda3 je lehčí než její předchůdce. Sice jen o 15 kg, ale pokud uvážíme fakt, že byla zesílena konstrukce karoserie a přibyly nové prvky výbavy, lze to považovat za velký úspěch. Lze předpokládat, že i nadále Mazda3 zůstane agilním autem.
Elektroničtí pomocníci jsou připraveni hlídat vaši bezpečnost za každé situace. V základní výbavě dostanete ABS, EBD, TCS, DSC a kompletní sadu airbagů. Za příplatek jsou natáčecí bixenonová světla, systém monitorování mrtvého úhlu RVM, parkovací senzory či kontrola tlaku v pneumatikách.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
