Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 hatchback 5D: podrobné představení
4.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávné ochutnávce v podobě jedné fotografie se k nám konečně dostaly informace o nové Mazdě3 ve variantě hatchback. Bude i nadále představovat zajímavou alternativu k evropským stálicím nižší střední třídy?
Japonská automobilka si s sebou na právě probíhající autosalon v Bologni přivezla inovovanou Mazdu3 v pětidveřovém provedení. Tento vůz si od svého uvedení na trh v roce 2003 vede více jak dobře a dokonce si odnesl několik prestižních ocenění. A tak se i od nové generace hodně očekává.
Ačkoliv jsme o Mazdě3 psali dokonce několikrát, teprve teď se nám do rukou dostal její podrobný popis a hlavně informace o vymoženostech, které se schovávají za extrémně líbivým exteriérem. Ten si zachovává tvary svého předchůdce a navíc k nim přidává obliny a plynule se měnící linie v novém stylu Mazdy zvaném Nagare.
Hlavní změnou ve smyslu pohodlí posádky má být zásadní snížení hladiny hluku v kabině. Interiér je nyní více orientován na řidiče, který si spolu se spolujezdcem bude hovět v nových sportovní sedačkách s výraznějším bočním vedením. Novinkou je multifunkční display zobrazující mnoho užitečných informací o jízdě a samozřejmě i o voze samotném. Společnost mu může dělat audiosystém od firmy Bose, který se chlubí 10 reproduktory, rozhraním Bluetooth a možností připojení externích zdrojů dat.
K nabídce stávajících čtyřválců (benzínový 1,6i 105 k a 2,0i 150 k, dieselová 1,6 109 k) přibyl turbodiesel o objemu 2,2 l, který bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, základní s 150 k, silnější s 185 k.
Jak už se u nových Mazd pomalu stává zvykem, i nová Mazda3 je lehčí než její předchůdce. Sice jen o 15 kg, ale pokud uvážíme fakt, že byla zesílena konstrukce karoserie a přibyly nové prvky výbavy, lze to považovat za velký úspěch. Lze předpokládat, že i nadále Mazda3 zůstane agilním autem.
Elektroničtí pomocníci jsou připraveni hlídat vaši bezpečnost za každé situace. V základní výbavě dostanete ABS, EBD, TCS, DSC a kompletní sadu airbagů. Za příplatek jsou natáčecí bixenonová světla, systém monitorování mrtvého úhlu RVM, parkovací senzory či kontrola tlaku v pneumatikách.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Němci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včeraToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
včera
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 10.15. 05:10 - kilttraffic
- Policejní kontroly a měření 10.14. 23:32 - GeneHawkins
- BMW Divize 10.14. 23:07 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry