Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 hatchback 5D: podrobné představení
4.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávné ochutnávce v podobě jedné fotografie se k nám konečně dostaly informace o nové Mazdě3 ve variantě hatchback. Bude i nadále představovat zajímavou alternativu k evropským stálicím nižší střední třídy?
Japonská automobilka si s sebou na právě probíhající autosalon v Bologni přivezla inovovanou Mazdu3 v pětidveřovém provedení. Tento vůz si od svého uvedení na trh v roce 2003 vede více jak dobře a dokonce si odnesl několik prestižních ocenění. A tak se i od nové generace hodně očekává.
Ačkoliv jsme o Mazdě3 psali dokonce několikrát, teprve teď se nám do rukou dostal její podrobný popis a hlavně informace o vymoženostech, které se schovávají za extrémně líbivým exteriérem. Ten si zachovává tvary svého předchůdce a navíc k nim přidává obliny a plynule se měnící linie v novém stylu Mazdy zvaném Nagare.
Hlavní změnou ve smyslu pohodlí posádky má být zásadní snížení hladiny hluku v kabině. Interiér je nyní více orientován na řidiče, který si spolu se spolujezdcem bude hovět v nových sportovní sedačkách s výraznějším bočním vedením. Novinkou je multifunkční display zobrazující mnoho užitečných informací o jízdě a samozřejmě i o voze samotném. Společnost mu může dělat audiosystém od firmy Bose, který se chlubí 10 reproduktory, rozhraním Bluetooth a možností připojení externích zdrojů dat.
K nabídce stávajících čtyřválců (benzínový 1,6i 105 k a 2,0i 150 k, dieselová 1,6 109 k) přibyl turbodiesel o objemu 2,2 l, který bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, základní s 150 k, silnější s 185 k.
Jak už se u nových Mazd pomalu stává zvykem, i nová Mazda3 je lehčí než její předchůdce. Sice jen o 15 kg, ale pokud uvážíme fakt, že byla zesílena konstrukce karoserie a přibyly nové prvky výbavy, lze to považovat za velký úspěch. Lze předpokládat, že i nadále Mazda3 zůstane agilním autem.
Elektroničtí pomocníci jsou připraveni hlídat vaši bezpečnost za každé situace. V základní výbavě dostanete ABS, EBD, TCS, DSC a kompletní sadu airbagů. Za příplatek jsou natáčecí bixenonová světla, systém monitorování mrtvého úhlu RVM, parkovací senzory či kontrola tlaku v pneumatikách.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch