Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalila technické detaily a ceny, malé motory nikde
16.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka odhalila své specifikace zatím jen pro Japonsko. Je z nich ale zjevné, že oproti dosud nabízeným motorům nesleví z objemu ani o decilitr.
Nedávné odhalení nové generace Mazdy CX-5 přišlo trochu překvapivě brzy, protože do prodeje má jít až za několik měsíců; ostatně, současná generace tu s námi je teprve od roku 2011. Dozvěděli jsme se, že novinka přináší zejména svěžejší design a novou bezpečnostní a asistenční elektroniku. A že downsizignu Japonci ani tentokrát nepodlehli.
Na technické detaily byly ale Japonci velmi skoupí, a tak se až teď můžeme detailně podívat na to, co bylo dosud známo jen hodně zhruba - na nabídku motorů nové CX-5. Platí pro Japonsko, ale představu o tom, co čekat v Evropě, dá - u nás maximálně nebudou k dispozici všechny motory a některé budou naladěny na jiné výkony, těžko nám ovšem Mazda nabídne úplně jiné.
Základem je tedy dvoulitr SkyActiv-G, který disponuje výkonem 155 koní a 196 Nm točivého momentu, pohání přední kola přes šestistupňový automat a má jezdit se spotřebou 6,3 l/100 km. Cena dvoulitru začíná na 2 462 400 jenech, tedy asi 541 tisících Kč.
O stupínek výš můžou Japonci čekat 2,5l atmosférický čtyřválec SkyActiv-G, který nabídne 190 koní a 251 Nm se spotřebou 6,75 l/100 km a pošle je přes stejnou převodovku také na přední kola. Podle prozatím dostupných informací bude čtyřkolka spojená výlučně se slabší verzí 2,5l motoru, která dává 184 koní a 245 Nm za 6,85 l/100 km. 2,5l verze v ceníku začínajá na 2 689 200 jenech, tj. asi 591 tisících Kč.
U dieselu to bude mnohem jednodušší, k mání bude 2,2l čtyřválec SkyActiv-D, který bude mít ve všech případech 175 koní a 420 Nm, ať k němu připojíte čtyřkolku nebo přední náhon. Stejně tak je samozřejmostí automatický šestikvalt. Spotřeba je u tohoto motoru dle japonské normy JC08 5,6 litru na sto s předním náhonem a 5,7 - 5,8 l/100 km v případě čtyřkolky. Diesely jsou k mání od 2 775 600 jenů, tj. cca 610 tisíc korun.
Dostupné zprávy uvádějí, že slabší 2,5l benzínový motor se čtyřkolkou by měl být k mání jen v Japonsku. To zatím neumíme potvrdit. Česká nabídka stávající Mazdy CX-5 obsahuje dvě výkonové verze dvoulitru, 160koňový ke čtyřkolce a 165koňový k předokolce, a také dvě výkonové verze 2,2l dieselu. Benzínový 2,5l motor nabídne 192 koní a je možné si ho pořídit jen s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Že budou motory pro evropský trh převzaty z minulé generace beze změn, zatím není jisté. Je ale pravděpodobné, že v Evropě bude k mání manuální převodovka minimálně ke slabším verzím jednotlivých motorů, podobně jako dosud. Přesnější informace o evropské nabídce budou na světě během příštího roku.
Po stránce výbavy by v Japonsku měla druhá nejnižší verze, nazvaná 20S Proactive 2WD, nabídnout G-Vectoring Control, LEDková potkávací, dálková i denní světla, 17" kola, 7" displej na palubní desce, dvouzónovou klimatizaci a tlačítko s nápisem „Sport”. Druhá nejnižší výbavová verze dieselu (XD Proactive 2WD) takové tlačítko nedostane.
Bezpečnostní výbava všech verzí bude zahrnovat systém Advanced Smart City Brake Support, který má umět detekovat auta i chodce. Vypadá to jako asistent brzdění v městských rychlostech s ultra dlouým názvem, ale součástí tohoto systému má být také rozpoznávání dopravních značek. Pro funkci využívá laserového čidla v čelním skle a první fáze je příprava na maximální brzdění a nejspíš i upozornění pro řidiče. Pokud řidič nebude reagovat, systém začne sám brzdit.
Protože v Evropě dostávají auta v nárazových testech hvězdičky za podobnou elektroniku, očekáváme přítomnost Advanced SCBS v základní výbavě i u nás. Všechno ostatní se ale může změnit a na český ceník je opravdu ještě příliš brzy.






V Japonsku už znají ceny i techniku
Takhle se Mazda CX-5 ukázala v Los Angeles
Oficiální fotosada ukazuje vůz z mnoha úhlů
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 11 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 4 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 5 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 7 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 8 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva