Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalila technické detaily a ceny, malé motory nikde
16.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka odhalila své specifikace zatím jen pro Japonsko. Je z nich ale zjevné, že oproti dosud nabízeným motorům nesleví z objemu ani o decilitr.
Nedávné odhalení nové generace Mazdy CX-5 přišlo trochu překvapivě brzy, protože do prodeje má jít až za několik měsíců; ostatně, současná generace tu s námi je teprve od roku 2011. Dozvěděli jsme se, že novinka přináší zejména svěžejší design a novou bezpečnostní a asistenční elektroniku. A že downsizignu Japonci ani tentokrát nepodlehli.
Na technické detaily byly ale Japonci velmi skoupí, a tak se až teď můžeme detailně podívat na to, co bylo dosud známo jen hodně zhruba - na nabídku motorů nové CX-5. Platí pro Japonsko, ale představu o tom, co čekat v Evropě, dá - u nás maximálně nebudou k dispozici všechny motory a některé budou naladěny na jiné výkony, těžko nám ovšem Mazda nabídne úplně jiné.
Základem je tedy dvoulitr SkyActiv-G, který disponuje výkonem 155 koní a 196 Nm točivého momentu, pohání přední kola přes šestistupňový automat a má jezdit se spotřebou 6,3 l/100 km. Cena dvoulitru začíná na 2 462 400 jenech, tedy asi 541 tisících Kč.
O stupínek výš můžou Japonci čekat 2,5l atmosférický čtyřválec SkyActiv-G, který nabídne 190 koní a 251 Nm se spotřebou 6,75 l/100 km a pošle je přes stejnou převodovku také na přední kola. Podle prozatím dostupných informací bude čtyřkolka spojená výlučně se slabší verzí 2,5l motoru, která dává 184 koní a 245 Nm za 6,85 l/100 km. 2,5l verze v ceníku začínajá na 2 689 200 jenech, tj. asi 591 tisících Kč.
U dieselu to bude mnohem jednodušší, k mání bude 2,2l čtyřválec SkyActiv-D, který bude mít ve všech případech 175 koní a 420 Nm, ať k němu připojíte čtyřkolku nebo přední náhon. Stejně tak je samozřejmostí automatický šestikvalt. Spotřeba je u tohoto motoru dle japonské normy JC08 5,6 litru na sto s předním náhonem a 5,7 - 5,8 l/100 km v případě čtyřkolky. Diesely jsou k mání od 2 775 600 jenů, tj. cca 610 tisíc korun.
Dostupné zprávy uvádějí, že slabší 2,5l benzínový motor se čtyřkolkou by měl být k mání jen v Japonsku. To zatím neumíme potvrdit. Česká nabídka stávající Mazdy CX-5 obsahuje dvě výkonové verze dvoulitru, 160koňový ke čtyřkolce a 165koňový k předokolce, a také dvě výkonové verze 2,2l dieselu. Benzínový 2,5l motor nabídne 192 koní a je možné si ho pořídit jen s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Že budou motory pro evropský trh převzaty z minulé generace beze změn, zatím není jisté. Je ale pravděpodobné, že v Evropě bude k mání manuální převodovka minimálně ke slabším verzím jednotlivých motorů, podobně jako dosud. Přesnější informace o evropské nabídce budou na světě během příštího roku.
Po stránce výbavy by v Japonsku měla druhá nejnižší verze, nazvaná 20S Proactive 2WD, nabídnout G-Vectoring Control, LEDková potkávací, dálková i denní světla, 17" kola, 7" displej na palubní desce, dvouzónovou klimatizaci a tlačítko s nápisem „Sport”. Druhá nejnižší výbavová verze dieselu (XD Proactive 2WD) takové tlačítko nedostane.
Bezpečnostní výbava všech verzí bude zahrnovat systém Advanced Smart City Brake Support, který má umět detekovat auta i chodce. Vypadá to jako asistent brzdění v městských rychlostech s ultra dlouým názvem, ale součástí tohoto systému má být také rozpoznávání dopravních značek. Pro funkci využívá laserového čidla v čelním skle a první fáze je příprava na maximální brzdění a nejspíš i upozornění pro řidiče. Pokud řidič nebude reagovat, systém začne sám brzdit.
Protože v Evropě dostávají auta v nárazových testech hvězdičky za podobnou elektroniku, očekáváme přítomnost Advanced SCBS v základní výbavě i u nás. Všechno ostatní se ale může změnit a na český ceník je opravdu ještě příliš brzy.






V Japonsku už znají ceny i techniku































Takhle se Mazda CX-5 ukázala v Los Angeles















































Oficiální fotosada ukazuje vůz z mnoha úhlů
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před hodinou
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 2 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 4 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 5 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.26. 11:43 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 11:43 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 11:18 - mafel
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
