Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Škoda plně odhalena, soupeře chce zaskočit nejen cenou, ale i výkonem
19.11.2021 | Petr Prokopec
Česká automobilka ukazuje, že když chce, umí na svět pořád přivést zajímavé auto schopné ohromit poměrem výkonu a ceny. Právě takovým by měla být nová Slavia, na český trh ale bohužel nemíří.
Indický trh je momentálně jednou z posledních bašt Škody. Zatímco v Evropě se mladoboleslavská automobilka v říjnu propadla nejvíce ze všech výrobců, v Indii během stejného období její registrace vůči loňsku vzrostly o 116 procent. Místo 1 421 aut jich značka prodala 3 065. Hlavní hvězdou je nové SUV Kushaq, na které existuje více než 15 tisíc předobjednávek. Jak se tedy ukazuje, sázka na nízkonákladový model se Škodě vyplatila.
Na stejných základech, tedy na platformě MQB A0-IN, stojí i Slavia, nový levný sedan značky zaměřený na tentýž trh. S délkou 4 541 mm, šířkou 1 752 mm, výškou 1 487 mm a rozvorem 2 651 mm jde o jednoho z největších zástupců v daném segmentu, jenž hodlá zaujmout nejen místem v kabině, ale také v zavazadelníku, jenž zvládne pobrat 521 litrů. Dostat se do něj přitom lze skrze rozměrné víko či přes zadní sedadla dělená v poměru 40:60.
Architektura kabiny vychází ze zmiňovaného SUV, se kterým Škodu Slavia spojuje hlavně dvouramenný volant a volně stojící displej multimédií, jehož uhlopříčka může být až 10palcová. Najdeme zde ovšem i některá specifika - třeba výdechy klimatizace jsou nově kruhové jako u Fabie a nikoliv šestihranné. Mimo to Slavia dostala osmipalcový digitální přístrojový štít, zatímco Kushaq si musí vystačit s částečně analogovým.
S manuální klimatizací přitom zákazníci mohou počítat již u základní výbavy Active, zatímco ta automatická bude součástí vrcholného stupně Style. K mání pak budou i kůží čalouněná a odvětrávaná přední sedadla, elektricky ovládané střešní okno či bezklíčové odemykání KESSY. Mimo to lze počítat také s propojením mobilního telefonu s multimédii pomocí funkce SmartLink, stejně jako s bezdrátovým dobíjením.
Co se motorového prostoru týče, zde již máme úplnou shodu se Škodou Kushaq. Základem nabídky je tak litrový tříválec se 116 koňmi, jež může přenášet šestistupňový manuál či šestistupňový automat, a to vždy jen na přední nápravu. Tamtéž pak svých 150 koní směřuje 1,5litrový čtyřválec, u kterého je možné volit mezi manuálem a sedmistupňovým DSG. S diesely, které jsou v Indii rovněž populární, značka skoncovala.
Objednávkové knihy se pak rozevřely včerejším dnem, konkrétní ceny nicméně značka hodlá představit až v březnu, kdy začne vozy expedovat k zákazníkům. Aktuálně zmiňuje jen tolik, že Slavia by se měla startovat okolo 1 milionu indických rupií (cca 302 tisíc Kč) a stát se tak nejlevnějším modelem značky. Současně se ale s cenou má dostat až k 1,7 milionu INR (cca 514 tisíc Kč) a s jedna-pětkou být nejsilnějším vozem své třídy.
Jsme tedy zvědavi, zda Škoda udělá i se Slavií stejné terno. Sama dodává, že sedany mají na indickém trhu opravdu hluboké kořeny. Toho si je ovšem vědoma i konkurence, proto Slavia musí počítat s celou řadou soupeřů, mezi něž patří Honda City, Hyundai Verna, Suzuki Ciaz či Toyota Belta. Zakrátko k nim pak navíc přibude ještě zástupce Volkswagenu postavený na stejném základě.





























Škoda Slavia svým názvem odkazuje na počátky automobilky, jíž založili Václav Laurin a Václav Klement. Nabízet bude jeden z nejprostornějších interiéru a zavazadelníků ve své třídě, s motorem 1,5 TSI pak bude dokonce nejvýkonnější. Základní provedení má přitom být vůbec nejlevnější novou Škodou, to nezní nezajímavě. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Opravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 2 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 3 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan