Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Škoda plně odhalena, soupeře chce zaskočit nejen cenou, ale i výkonem
19.11.2021 | Petr Prokopec
Česká automobilka ukazuje, že když chce, umí na svět pořád přivést zajímavé auto schopné ohromit poměrem výkonu a ceny. Právě takovým by měla být nová Slavia, na český trh ale bohužel nemíří.
Indický trh je momentálně jednou z posledních bašt Škody. Zatímco v Evropě se mladoboleslavská automobilka v říjnu propadla nejvíce ze všech výrobců, v Indii během stejného období její registrace vůči loňsku vzrostly o 116 procent. Místo 1 421 aut jich značka prodala 3 065. Hlavní hvězdou je nové SUV Kushaq, na které existuje více než 15 tisíc předobjednávek. Jak se tedy ukazuje, sázka na nízkonákladový model se Škodě vyplatila.
Na stejných základech, tedy na platformě MQB A0-IN, stojí i Slavia, nový levný sedan značky zaměřený na tentýž trh. S délkou 4 541 mm, šířkou 1 752 mm, výškou 1 487 mm a rozvorem 2 651 mm jde o jednoho z největších zástupců v daném segmentu, jenž hodlá zaujmout nejen místem v kabině, ale také v zavazadelníku, jenž zvládne pobrat 521 litrů. Dostat se do něj přitom lze skrze rozměrné víko či přes zadní sedadla dělená v poměru 40:60.
Architektura kabiny vychází ze zmiňovaného SUV, se kterým Škodu Slavia spojuje hlavně dvouramenný volant a volně stojící displej multimédií, jehož uhlopříčka může být až 10palcová. Najdeme zde ovšem i některá specifika - třeba výdechy klimatizace jsou nově kruhové jako u Fabie a nikoliv šestihranné. Mimo to Slavia dostala osmipalcový digitální přístrojový štít, zatímco Kushaq si musí vystačit s částečně analogovým.
S manuální klimatizací přitom zákazníci mohou počítat již u základní výbavy Active, zatímco ta automatická bude součástí vrcholného stupně Style. K mání pak budou i kůží čalouněná a odvětrávaná přední sedadla, elektricky ovládané střešní okno či bezklíčové odemykání KESSY. Mimo to lze počítat také s propojením mobilního telefonu s multimédii pomocí funkce SmartLink, stejně jako s bezdrátovým dobíjením.
Co se motorového prostoru týče, zde již máme úplnou shodu se Škodou Kushaq. Základem nabídky je tak litrový tříválec se 116 koňmi, jež může přenášet šestistupňový manuál či šestistupňový automat, a to vždy jen na přední nápravu. Tamtéž pak svých 150 koní směřuje 1,5litrový čtyřválec, u kterého je možné volit mezi manuálem a sedmistupňovým DSG. S diesely, které jsou v Indii rovněž populární, značka skoncovala.
Objednávkové knihy se pak rozevřely včerejším dnem, konkrétní ceny nicméně značka hodlá představit až v březnu, kdy začne vozy expedovat k zákazníkům. Aktuálně zmiňuje jen tolik, že Slavia by se měla startovat okolo 1 milionu indických rupií (cca 302 tisíc Kč) a stát se tak nejlevnějším modelem značky. Současně se ale s cenou má dostat až k 1,7 milionu INR (cca 514 tisíc Kč) a s jedna-pětkou být nejsilnějším vozem své třídy.
Jsme tedy zvědavi, zda Škoda udělá i se Slavií stejné terno. Sama dodává, že sedany mají na indickém trhu opravdu hluboké kořeny. Toho si je ovšem vědoma i konkurence, proto Slavia musí počítat s celou řadou soupeřů, mezi něž patří Honda City, Hyundai Verna, Suzuki Ciaz či Toyota Belta. Zakrátko k nim pak navíc přibude ještě zástupce Volkswagenu postavený na stejném základě.





























Škoda Slavia svým názvem odkazuje na počátky automobilky, jíž založili Václav Laurin a Václav Klement. Nabízet bude jeden z nejprostornějších interiéru a zavazadelníků ve své třídě, s motorem 1,5 TSI pak bude dokonce nejvýkonnější. Základní provedení má přitom být vůbec nejlevnější novou Škodou, to nezní nezajímavě. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
dnesFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
dnesVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
dnesCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva