Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Enyaq poprvé nafocena při testech, tváří se spíš jako VW než Lamborghini
5.3.2020 | Petr Prokopec
Jako Lamborghini pro chudé byl zahraničním tiskem titulován koncept Škoda Vision iV, jehož sériovou verzí nový Eniaq bude. Ten ale zatím takové emoce zdaleka nevzbuzuje.
Ve světle současné epidemie koronaviru si nejspíše už jen málokdo vzpomene na loňskou Ženevu, která pro Škodu taktéž málem skončila nezdarem. Mladoboleslavská automobilka totiž s konceptem Vision iV promeškala premiéru v rámci koncernové noci. Elektrické SUV dorazilo do Švýcarska se zpožděním a tak tak se představilo alespoň regulérním návštěvníkům show, byť většina z nich byla z novinářské obce. Tento malý zádrhel však rozhodně nevedl k tomu, že by Vision iV byl na výstavišti Palexpo přehlížen. Právě naopak z něj byl celý svět nadšen a ihned jej překřtil na Lamborghini pro chudé.
Je nutné dodat, že toto přirovnání si elektrický koncept zasloužil. Na českou značku totiž odkazuje snad jen tvar čelní masky a tradiční logo, ve všech ostatních ohledech však měl vůz blíže k Italům. Není proto podivné, že si řada lidí přála, aby vůz v nezměněné podobě zamířil do produkce, v takové chvíli by jistě i snáz obhájil vyšší očekávanou cenu.
Této skutečnosti si nejspíše automobilka byla plně vědoma, proto naznačovala, že produkční model, které ponese název Enyaq, vsadí na obdobnou stylizaci. Jen by mělo dojít k jistému zjemnění, což mimo jiné znamená, že kamery budou nahrazeny klasickými zpětnými zrcátky a boky ozdobí výraznější kliky (i když kvůli aerodynamice nejspíše i více zapuštěné). Mimo to lze vsadit na menší kola, zadní dveře se pak jistojistě nebudou otevírat proti směru jízdy.
Všechny tyto kroky by samozřejmě šlo akceptovat, pokud by Enyaq dorazil s agresivně tvarovanými nárazníky, splývavou střešní linií a výhrůžně se zvedající odtrhovou hranou zavazadelníku. Jenže do této podoby má vůz na současných snímcích špionážních fotografů opravdu hodně daleko. Nachystaná mula totiž dostala značnou kamufláž, která více než na koncept Vision iV odkazuje na Volkswagen ID.4, který používá stejnou techniku.
Kamufláž pochopitelně mate, přesto se zdá být jisté, že produkční model bude vypadat citelně jinak než koncept. Týkat se budou hlavně zádě, kde sice nyní vykukují ostře řezané světlomety, odkazující na Vision iV a vyvedené v současném designovém jazyku značky, ovšem jejich okolí nebude až tak stylové. Spíše se zdá, že Škoda onen kupé-styl vymění za větší prostor pro hlavy zadních cestujících.
Tato změna by již mohla konceptem vyvolané emoce poněkud ochladit, pročež jsme vskutku zvědavi, jak bude Enyaq vypadat ve chvíli, kdy shodí německou kamufláž a začne se více blížit své sériové podobě. Aktuálně tak jen dodáme, že stát bude na platformě MEB, přičemž v kombinaci se 150 a 204 koňmi nabídne pohon zadních kol. Vrcholná čtyřkolka se dvěma elektromotory pak bude disponovat 306 koňmi a dojezdem 500 km.
Uvnitř pak nelze očekávat nic jiného než nemalý tlak na digitalizaci a konektivitu. Zatím se nicméně nezdá, že by Škoda zašla tak daleko jako Volkswagen, aby pro své zákazníky vytvářela platformu uskladňující veškerá jejich profilová data. Na druhou stranu však systém bude blízký tomu německému a jelikož s jeho dotažením mají Němci problémy, může i Enyaq dorazit později, než Škoda původně zamýšlela.
Produkční Škoda Enyaq byla nachytána s kamufláží Volkswagenu ID.4...
...do stylového konceptu Vision iV tak má nyní opravdu hodně daleko, maskování ale může mást
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis