Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia nabírá jasné obrysy, prý nezopakuje chybu větší Octavie
27.10.2020 | Petr Prokopec
Nová Octavia se obecně vzato povedla, jedna věc ji ale fakticky znemožňuje konkurovat mainstreamovým soupeřům z Koreje nebo Francie - její příliš vysoká cena. Fabie touto cestu jít nemá.
Během léta se Škoda dočkala nového šéfa. Bernharda Maiera nahradil Thomas Schäfer, který hned na úvod oznámil, že hodlá věnovat pozornost hlavně elektrifikaci a digitalizaci. Zároveň ovšem z jeho vyjádření bylo patrné, že chce přinejmenším zastavit růst mladoboleslavské automobilky směrem k prémiové značce. To jsou však dva protichůdné směry, které se zdá být obtížné skloubit, cesta ale evidentně existuje.
Zatímco nový Enyaq kráčí onou cestou elektrifikace a cenově se pohybuje někde na úrovni BMW, chystaná Fabia by měla být tím vozem, který nadělá více starostí obyčejnějśím značkám. V případě tohoto modelu se totiž se zapojením alternativního pohonu vůbec nepočítá, přičemž ze hry jsou dokonce i mild-hybridní jednotky. Stejně tak nemáme čekat ani diesely, ostatně s těmi se rozloučilo již současné faceliftované provedení. Nová Fabia tedy víceméně vsadí pouze na litrové tříválce, které mají být na některých trzích k mání i bez turba.
Mimo to se mluví také o zapojení čtyřválcové jedna-pětky, nicméně je otázkou, zda na ni dojde také reálně. Varianta RS je totiž definitivně minulostí, přičemž takové Monte Carlo je spíše vizuální než mechanickou záležitostí. Jelikož ale daná výbava je mezi zákazníky poměrně oblíbená, je možné, že ji Škoda trochu okoření a přihodí do placu právě motor 1,5 TSI. V takové chvíli by totiž značka mohla šponovat cenu sportovní verze až do nebes, zatímco zbytek portfolia by zůstal patřičně u země.
S ohledem na tuto novou strategii by novinka neměla zopakovat chybu Octavia s růstem ceny až k nebesům a nestartovat podstatně výše než stávající generace - ta je s atmosférickým tříválcem k dispozici od 279 900 Kč. Za to přitom kromě litrového motoru nabídne platformu MQB, se kterou by nicméně neměly být spárovány výrazně větší rozměry. Současná Fabia je totiž jedním z nejprostornějších vozů ve své třídě, načež se Škoda s novou architekturou zaměří spíše na navýšení kultivovanosti a komfortu než místa.
Čekat lze tedy lepší odhlučnění, stejně jako dorazí navýšená konektivita a Schäferem slibovaná digitalizace. Fabia tedy dostane nejmodernější multimediální systémy, se kterými budou spárované větší obrazovky. Jelikož se přitom koncern VW snaží co nejvíce zredukovat náklady a omezit diverzitu začleněných značek, je pravděpodobné, že novinka již nenabídne analogový displej ani v základu. Místo toho dorazí pouze virtuální kokpit, byť v omezenější formě.
Právě kvůli škrtům ostatně VW Group představení nové Škody Fabia popohnal. Původně se totiž s vozem počítalo až v roce 2022, nicméně Němci i kvůli investicím do elektromobility již nechtějí mít na trhu dvě platformy, z nichž jedna je navíc zasvěcena pouze jedinému vozu. Čtvrtá generace tedy nakonec dorazí již v první polovině příštího roku, přičemž prodej odstartuje v té druhé.
Současná Fabia se faceliftem vizuálně přiblížila současné produkci Škody, pořád k ní ale má celkem daleko. Foto: Škoda Auto
Nová generace má jít v designových stopách modelu Kamiq, ovlivněna ovšem bude i stylem Octavie a Scaly. Ilustrace: Kleber Silva - publikováno se souhlasem autora
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 4 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva