Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Kodiaq vypadá jako medvěd, který vás chce sežrat. Ještě ale nabídne techniku, která vás nezruinuje
27.6.2023 | Petr Prokopec
Vskutku mohutně a agresivně působící vzezření dostala druhá největšího mladoboleslavského SUV. Jako tvor brousící si zuby na vaši peněženku se ale bude jen tvářit, pod kapotou počítá stále ještě jen s levnějšími spalovacími pohony.
Na odhalení Škody Kodiaq došlo v září roku 2016 na autosalonu v Paříži. Během následujících měsíců pak mladoboleslavská automobilka přišla s cenami a v únoru následujícího roku předala první auta jejich majitelům. Od té doby Škoda prodala v 60 zemích světa takřka 792 tisíc exemplářů. Největší zájem o Kodiaq měli Číňané, i proto, že jako jediní mohou kromě konzervativněji střiženého SUV sáhnout také po stylové variantě GT. Další největší trhy se však již nachází v Evropě, přičemž stříbrnou příčku obsadilo Německo, bronzovou Velká Británie a bramborovou Česko.
Není žádným tajemstvím, že letos na podzim mladoboleslavští přijdou s druhou generací. Jak se nicméně zdá, slavnostní premiéra bude už jen do počtu. Škoda totiž postupně pouští ven stále více fotek a informací. Níže tedy můžete vidět vůz už jen s nepříliš matoucím maskováním, které přiznává jeho mohutně a agresivně působící styling. Auto vypadá, jako by vás chtělo sežrat, v případě nákladů vlastnictví ale půjde jen o dojem, nejde o totiž o žádný předražený elektromobil.
Automobilka už ostatně propálila vše, co se týká motorového prostoru. V něm lze v základu počítat s 1,5litrovým čtyřválcem doplněným mild-hybridní technologií, jenž produkuje 150 koní. Nad něj se postaví benzinový dvoulitr, jenž byl naladěn na 204 koní. Dále pak můžeme zmínit verze 2,0 TDI, z nichž slabší disponuje 150 a silnější 193 koňmi.
Benzinový dvoulitr a silnější turbodiesel jsou již standardně spojeny s pohonem všech kol. Mimo to všechny varianty disponují sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, manuál již znovu k dispozici nebude. A jelikož Kodiaq sdílí platformu MQB Evo, stejně jako další techniku, se Škodou Superb čtvrté generace, můžeme jen usuzovat, že veškeré dosavadní spekulace byly pravdivé a trojice pedálů se nevrátí ani v tomto případě.
Automat, byť pouze šestistupňový, je spojen rovněž s plug-in hybridním provedením. Na rozdíl od Superbu vyfasoval Kodiaq kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru poprvé, tentokrát ale již nejde o jedna-čtyřku, nýbrž o jedna-pětku. Celkový výkon soustavy, tedy 204 koní, se ovšem nemění. Automobilka nicméně přivedla do hry větší baterii o kapacitě 25,7 kWh, jenž má zajistit elektrický dojezd přesahující 100 kilometrů. Akumulátory lze pak dobíjet při výkonu maximálně 50 kW.
Od jednotek zamíříme k venkovním rozměrům. Nový Kodiaq totiž narostl o 61 milimetrů do délky, a to na 4 758 mm. Zároveň počítá se šířkou 1 864 mm, výškou 1 657 mm a rozvorem 2 791 mm. Škoda přitom vnitřní prostor lépe využila, při zvolení příplatkové třetí řady sedadel tak cestující mohou počítat s 920 mm (+15 mm) pro hlavu. Druhou řadu lze pro změnu vyjmout. Zavazadelník pak u pětimístného provedení pobere standardně 920 litrů, tedy o pětasedmdesát více než dříve.
Novinky jsou spojené také s první řadou sedadel. Řidič má tedy nově k dispozici 10,25palcový digitální přístrojový štít, který je spárován s 12,9palcovou obrazovkou multimédií a head-up displejem. Volič automatu se přestěhoval na sloupek řízení, středový tunel tak působí čistěji a zároveň disponuje prostornější schránkou na drobnosti. Chybět nebudou ani prvky Simply Clever, mezi něž se nově zařadí třeba duální chlazená schránka na dobíjení mobilních telefonů.









Nový Kodiaq narostl do délky na 4,8 metru. Zákazníci budou moci volit z pěti motorizací, pokaždé však dostanou automatickou převodovku. Stejně jako u první generace pak bude i v případě té druhé k dispozici pěti- a sedmimístná verze. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před hodinouLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva