Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo

Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru si s příchodem dá na čas, „trojku” vystřídá až po osmi letech. Nabídne toho ale citelně více, hlavně v případě prostoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo

28.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru si s příchodem dá na čas, „trojku” vystřídá až po osmi letech. Nabídne toho ale citelně více, hlavně v případě prostoru.

Ještě než propukla kauza Dieselgate, koncern VW Group sliboval, že u svých aut podstatně zkrátí životní cykly. Vozy měly na trhu vydržet jen pět let a pokud by to tak skutečně bylo, pak bychom již od loňska znali podobu nové čtvrté generace Škody Octavia. Nicméně Němci byli přistiženi při podvodech s dieselovými motory, za což dostali nemalou pokutu a levně je nevyšla ani obří svolávací akce. Pětileté životní cykly tak rázem mířily do koše a automobilka se naopak rozhodla „ždímat” současné modely co možná nejdéle.

V případě Octavie to znamená, že s dnes už předloňským faceliftem vydrží na trhu ještě čtyři roky. Rázem tu tak máme skoro osmiletý cyklus, neboť nástupce má dorazit až v roce 2020. To není zrovna zítra, přesto si už nyní můžeme chystanou novinku prohlédnout na prvních špionážních fotkách pořízených poblíž rakouského Grossglockneru.

Nenechte se mýlit vzhledem, jde o tzv. mulu, takže karoserie prototypu patří ještě stávající generaci. Stačí ale pohled na podvozek, a rázem je vám jasné, že tohle není standardní Octavie. Zejména zadní kola jsou totiž utopena v podbězích a prahy či nárazník se pomalu dotýkají země. Mladoboleslavská automobilka totiž hodlá u čtvrté generace snížit výšku vozu, a proto tímto krokem simuluje snížení těžiště. Uvnitř se ovšem cestující dočkají většího prostoru, a to díky nárůstu všech ostatních rozměrů.

Už dříve jsme psali, že Octavia IV bude ještě výrazně větší a první špionážní záběry to přesně potvrzují. Podvozku současná karoserie očividně nestačí a některé části musely být upraveny. Až vůz dostane tu svou, praktičnost poletí dále vzhůru k nebesům. Nová Octavia Combi by totiž standardně při zadních sedadlech na svém místě měla pobrat do zavazadlového prostoru až 630 litrů, tedy o nějakých dvacet více než nyní. Za tím má stát prodloužení vozu na více než 4,7 metru, což je vlastně krok nezbytně nutný - Škoda totiž hodlá zároveň zvětšit i nové generace modelů Rapid a Fabia.

Na opačné části vozu, tedy v motorovém prostoru, se ale již mnoha výrazných změn u novinky dočkat nemáme. Základ nabídky bude znovu představovat litrový tříválec, nad něj se poté usadí 1,5litrový čtyřválec. Ten by měl zároveň dorazit nejspíše jak v mild hybridní, tak plug-in hybridní variantě. Octavia RS pak opětovně dostane přeplňovaný dvoulitr, v rámci dieselů má v nabídce přetrvat již čtyřválec 2,0 TDI. Ovšem ten nový, s až 204 koňmi.

Více informací dorazí nejpozději v příštím roce, kdy bude odhalena osmá generace Volkswagenu Golf. Ten bude stejně jako chystaný Seat Leon sdílet s českým vozem modulární platformu MQB, vůči současnému provedení ale samozřejmě již půjde o evoluční provedení. To se přitom pochlubí větším množství odlehčených materiálů, jenž budou suplovat kila přidaná oním hybridním systémem.


Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo - 1 - Skoda Octavia IV 2020 spy prvni 01Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo - 2 - Skoda Octavia IV 2020 spy prvni 02
Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo - 3 - Skoda Octavia IV 2020 spy prvni 03Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo - 4 - Skoda Octavia IV 2020 spy prvni 04
Čtvrtá generace Škody Octavia byla sice nachytána v hávu předchůdce, ten však už skrývá novou techniku. Mimo jiné podvozek, který je očividně větší

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.