Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia PRO vstoupila do prodeje, ta starší zůstává v nabídce nečekaně levně
4.5.2021 | Petr Miler
Pro českou automobilku je to jeden z klíčových momentů její existence, i když to tak na první pohled nemusí vypadat. Její prodeje na jejím klíčovém trhu se propadají a žádnou lepší kartu v rukávu nemá.
Psal se duben 2014 a Škoda rekapitulovala své úspěchy za předchozí rok. V Číně tehdy prodala 231 200 aut, byla na koni jako snad nikdy dříve a tomu odpovídaly i její plány. Už v roce 2018 chtěla za velkou zdí prodávat půl milionu aut za rok a chvíli k tomu snad i směřovala. Pak se ale něco pokazilo.
Za loňský rok česká značka prodala v Číně pouze 150 458 vozů a letos pokračuje v krasojízdě do pekel. Dle dat tamní asociace výrobců CAAM, která sama Škoda zpochybňuje, i když je její součástí, prodala za první letošní kvartál jen 8 300 aut a v podstatě se nemá čeho chytit. V březnu byl relativně úspěšný jen Karoq s 2 401 prodeji, dlouhodobý prodejní hit jménem Octavia má ve statistikách jen 37 prodaných vozů.
Tento stav ale má svůj důvod v podobě střídání stráží. Až letos do Číny dorazila nová generace Octavie, není ale úplné obyčejná. Jedná se o tzv. Octavii PRO, notně prodlouženou variantu vozu, která je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm) než vůz známý od nás. Tradičním cílem tohoto protažení je zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto ohledu se auto dostává až na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.
Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg disponuje výlučně motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory o výkonu 150 koní ji nedostanete ani za příplatek.
Tohle auto nyní vstoupilo do prodeje a minimálně z českého pohledu není nezajímavou nabídkou. K dispozici jsou tři výbavové verze (Deluxe Edition, Premium Edition a Ultimate Edition), jejichž ceny sahají od 138 900 yuanů až po 159 900 yuanů, pohybují se tedy mezi 460 a 529 tisíci korunami, za to u nás nekoupíte prakticky žádnou Octavii a rozhodně ne s motorem, automatem a jakkoli slušnou výbavou. Ta čínská přitom není malá, už základ má věci jako 17" litá kola, střešní okno, LED světla, loketní opěrky, kožený volant ve stylu RS, infotainment s 12,1" displejem nebo automatickou klimatizaci. To za 460 tisíc vážně není špatné.
Možná ještě pozoruhodnější je, že původní Octavia III po faceliftu bude nadále v prodeji současně za ještě citelně lákavější ceny. Základní provedení Standard Edition s motorem 1,5 (bez turba, má 114 koní, ale také váží jen 1 210 kg) a znovu ne zcela nulovou výbavou (16" litá kola, autorádio s 6 reproduktory nebo manuální klima, mj.) vyjde na pouhých 99 900 yuanů, tedy asi 331 tisíc Kč - podobnou sumu, jakou stálo tohle auto u nás, když přišlo na trh, v ČR se ale do konce svých dnů prodávalo stále dráž.
Něco takového by jistě obchodně fungovalo u nás, musíme si ale nechat zajít chuť. Zda to bude fungovat v Číně, uvidíme později - v březnových prodejních datech se zatím nové nabídky neprojevily a dubnová ještě chvíli nebudou k dispozici.
Nová Škoda Octavia PRO má být spásou čínských prodejů značky. Se svými cenami by se v ČR prodávala jako housky na krámě. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před hodinou - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis