Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS má dorazit jen jako diesel, s ničím dalším se příští rok nepočítá
4.12.2019 | Petr Miler
Dosavadní Škoda Octavia RS byla velmi povedeným autem, verze s motorem 2,0 TSI ale dieselové alternativy jasně zastiňovala. V tomto kontextu překvapí, že v nové generaci má dostat přednost nafta.
Nová Škoda je venku už skoro měsíc a nedávno odhalila i své ceny. Ty jsou skromné asi jako Muhammad Ali, tedy vůbec - základní provedení vozu v tuto chvíli startuje výše, než bylo možné ještě před pár léty pořídit verzi RS. Pravda, je to kombík a úplný základ teprve dorazí, přesto je to pro image Octavie coby dostupného vozu docela nepříjemná okolnost.
Dnes ale nebudeme mluvit o současném ani budoucím základu, ale právě verzi RS. Ta měla podle dosavadních informací dorazit v dosud nejširším spektru variant a lidé z automobilky se po premiéře dušovali, že dokonce udrží v nabídce i manuální převodovku, která je nyní nedostupná už pro jakýkoli výkonnější motor standardního provedení. Kolegové z německého Auto Bildu ale s odvoláním na své zdroje v automobilce nyní tvrdí něco jiného.
Podle nich přijde nové RS podle plánu už v roce 2020, počítat ale nemáme s jinou než dieselovou variantou. Protože už výchozí model nabídne diesel 2,0 TDI s 200 koňmi, bude muset RS zamířit výše a přijít s dvakrát přeplňovanou variantou o výkonu 240 koní. Jinými slovy, má nabídnout tutéž techniku jako Kodiaq RS, tedy pravděpodobně i pohon všech kol a automatickou převodovku jako standard.
Pokud dosud byla řeč o velmi široké nabídce čítající benzin i diesel, pohony 4x2 i 4x4 a automaty i manuály, je to hodně velká čára přes rozpočet. Němci říkají, že příchod dalších verzí není vyloučen, příští rok ale má dorazit jen onen diesel a doplnění nabídky o ostatní provedení je zatím nejisté - může na něj dojít, ale nemusí. Důvody neuvádí, dá se ale očekávat, že koncern VW nyní (jako skoro všichni) obrací každou korunu a nabízet chce pouze modely, na kterých vydělá nejvíce.
Z ekonomického pohledu proč ne, z pohledu zákazníka je taková možnost o poznání horší. A byť vidina 240koňového dieselu v Octavii nezní špatně, zrovna tento motor se v RS zatím moc neosvědčil...






















Škoda Octavia IV je zatím venku jen v běžných verzích, v příštím roce ale má dorazit i RS. Ovšem jen dieselové a s nejasnými vyhlídkami pro další varianty do budoucna
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 6 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
před 2 hodinamiDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
před 3 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
před 5 hodinamiŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 6 hodinamiCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva