Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV

Nová Octavia RS bude dále k dispozici s benzinovým i dieselovým motorem jako dosud, vedle nich ale přibude do nabídky i vůbec první plug-in hybrid v historii RS. Právě ten byl nafocen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV

26.2.2020 | Petr Prokopec

Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Octavia RS bude dále k dispozici s benzinovým i dieselovým motorem jako dosud, vedle nich ale přibude do nabídky i vůbec první plug-in hybrid v historii RS. Právě ten byl nafocen.

Bude se letos konat ženevský autosalon, či nikoliv? Zatím se zdá, že ano, nicméně zvyšující se počet zaznamenaných případů koronaviru v Evropě může nakonec vést ke zrušení celé show. Nejčernější scénář ale raději nepřivolávejme a počítejme s pondělním rozevřením bran. To mimo jiné znamená, že nás dělí už jen pár desítek hodin od premiéry nové Škody Octavia RS. Tak jako tak, ústa se nikomu na výstavišti Palexpo překvapením neotevřou. Již delší dobu je známa technika a nyní si prakticky bez maskování můžeme prohlédnout i karoserii.

Na voze se momentálně sice ještě nachází pár kousků lepicí pásky na spodku předního nárazníku a na víku zavazadelníku, zbytek karoserie se ale již obešel bez kamufláže. Jasně patrné jsou tak modifikované čelní i zadní partie, kdy si můžeme prohlédnout výraznější masku chladiče, náznak difuzoru, spoiler či hranaté koncovky výfuku. Oproti méně výkonným modelům se pak Octavia RS bude lišit i specifickými litými koly, která standardně dorazí v 18palcovém provedení a za nimiž se skrývají větší brzdy s červeně lakovanými třmeny.

Opomenout nesmíme ani krytku nad levým předním blatníkem, která jen potvrzuje, že jde o první plug-in hybridní model v historii RS. Stejně jako třeba spřízněný Volkswagen Golf GTE také ostrá Octavia počítá s kombinací 1,4litrového přeplňovaného benzinového čtyřválce, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Ta sice disponuje dvojnásobnou hustotou oproti předchozímu provedení, hmotnost však má navýšit o 135 kilo.

Plug-in hybridní provedení tedy stoprocentně nebude nejrychlejším v nabídce, tato čest připadne ryze benzinové variantě, která sice dostane taktéž 245 koní, ovšem zodpovědný za ně bude jen dvoulitrový čtyřválec. Ten bude spárován nejen s nižší hmotností, ale rovněž se sedmistupňovou převodovkou DSG namísto šestistupňového automatu u hybridu. Mimo to bude verze 2,0 TSI k mání také s manuálem.

Ve finále znovu dorazí i dieselový zástupce, jenž nabídne rovných 200 koní. Ty dostane na starosti taktéž automat, zásobovat však má jen přední kola. Čtyřkolka je tedy zatím ze hry a je otázka, zda na ni vůbec nedojde. Zatím ale nespekulujme, v Ženevě mohou vyplavat na povrch trochu jiné informace.

Plug-in hybridní Octavia RS dorazí do showroomů v červnu, zatímco benzínovou a dieselovou variantu můžeme očekávat v srpnu. Zvědaví jsme hlavně na ceny, neboť již základní modely startují ost vysoko. Vůbec nás proto nepřekvapí, když bude hybridní verze koketovat s hranici sedmimístných cifer a v základním provedení.


Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 1 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 01Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 2 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 02Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 3 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 03Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 4 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 04Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 5 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 05Nová Škoda Octavia RS nafocena téměř bez maskování, hned v „obézní” verzi PHEV - 6 - Skoda Octavia RS PHEV 2020 nove spy foto 06
Škoda Octavia RS PHEV byla nachytána prakticky bez maskování jen pár dní před debutem

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.