Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb odhalila další detaily, liftback bude opravdu poslední pravověrná škodovka
6.9.2023 | Petr Prokopec
Mohlo se zdát, že nám mladoboleslavští řekli o novému Superbu už vše. A co neřekli oni, to přidal VW odhalením nového Passatu. Jenže ten bude k dispozici už jen jako kombík, Superb si i jako liftback pár nechává pár es v rukávě.
Pokud jste v uplynulých dnech zavítali na IAA v Mnichově, mohli jste tam narazit na šéfa mladoboleslavské automobilky Klause Zellmera. Ten v Bavorsku mluvil v superlativech hlavně o chystaných elektrických novinkách a nepřekvapivě je prezentoval jako to nejlepší s logem Škody, co si budete moci koupit. Nicméně i on musí vědět, že zájem o elektrifikaci není až tak velký, jak si koncern VW spolu s politiky vysnil. Reflektovat to bude také Superb čtvrté generace, který bude plně odhalen během příštích dvou měsíců.
Dosud byl totiž s touto novinkou zmiňován nejen benzinový a dieselový pohon, ale také ten plug-in hybridní. Aktuálně však automobilka přišla s tiskovou zprávou, která přibližuje jen liftback a ve které lze narazit na jedno podstatné překvapení. V sekci věnované motorům se Škoda o kombinaci přeplňované jedna-pětky, elektromotoru a lithium-iontové baterii vůbec nevěnuje. Tento pohon tak bude spojen pouze s kombíkem a z liftbacku se stane opravdu poslední pravověrná škodovka postavená kolem racionality a vysoké hodnoty za peníze, kterou dobíjecí hybridy či elektromobily neskýtají ani omylem.
Je to přitom hlavně liftback, který boduje u správců firemních flotil. Pokud tedy Škoda mluví o elektrifikaci s takovým nadšením, jaké v Mnichově prezentoval Zellmer, bylo by jen logické, aby plug-in hybrid byl k mání i v této formě. Nicméně značka nejspíš tuší, že zájem o takové provedení nebude tak velký jako o ta dieselová. Zdá se to zvláštní, protože ale nový Volkswagen Passat bude k dispozici jen jako kombík, rozpočet na vývoj plug-in hybridního provedení byl odklepnut jen pro tuto karosářskou verzi.
Méně praktickou variantu tedy bude možné pořídit jen s mild-hybridním 1,5litrovým čtyřválcem, který bude na přední kola posílat 150 koní, stejně jako s motory 2,0 TSI a 2,0 TDI. V obou případech bude možné volit mezi dvěma stupni naladění, z nichž vždy ten slabší bude zaměstnávat pouze jednu nápravu. V případě vyššího výkonu ale již dorazí pohon všech kol. Benzinový agregát nabídne 204 a 265 koní, ten dieselový pak 150 a 193 koní.
Na druhém konci vozu, tedy v zavazadelníku, bude možné standardně počítat s 645 litry objemu, což je o 20 víc než u předchůdce. Za tím stojí nárůst vozu do délky o 43 milimetrů (na 4 912 mm) a o dvanáct do výšky (na 1 481 mm). Šířka 1 834 mm a rozvor 2 841 mm však zůstávají nezměněny. Optimalizace čelních partií, strmější čelní sklo či přepracovaná vnější zpětná zrcátka však zlepšila aerodynamiku, koeficient Cd klesl na 0,24.
Zajímavý je i pohled na výbavu, v tiskové zprávě totiž značka zmiňuje hlavně nový stupeň Selection, jenž má nahradit dosavadní úrovně Ambition a Style. Kromě toho bude možné Superb pořídit ještě ve verzích Sportline a Laurin a Klement. Otázkou je pak základ zvaný Essence, v tomto případě ale Škoda dost možná nebude rozlišovat mezi jednotlivými karosářskými styly. Místo toho se nabídka bude lišit trh od trhu - Češi tedy zřejmě zapláčou.
S bližšími detaily se automobilka jistě vytasí ještě před onou listopadovou premiérou, a tak aktuálně jen dodáme, že uvnitř bude možné počítat s 13palcovou obrazovkou multimédií, head-up displejem a také třemi multifunkčními ovladači Smart Dials, které disponují malými digitálními obrazovkami o průměru 32 mm. Ty Passat nedostal, tuzemský zástupce se tak nejen díky tomu možná stane králem své třídy.









Superb jakožto liftback dost možná nedostane plug-in hybridní ústrojí. Když si přitom uvědomíme, že právě tato verze je vyhledávána správci firemních vozových parků a že značka o elektrifikaci mluví od rána do večera, pak je daný krok překvapivý. Souvislost má ale nejspíše s vysokými náklady, s nimiž by nekorespondovaly prodeje. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva