Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb se ukázala ve sportovním. Už nevypadá jen jako potěcha pro účetní, ale to je vše
30.8.2024 | Petr Prokopec
Nový Superb přišel s dosti mdlým a neosobitým designem, nová verze mu dává alespoň nějaký výraz. Po technické stránce ale stojí za zmínku pouze upravený podvozek, jinak přináší jen o vizuální vzpruhy.
Na Škodu Superb RS čekají fanoušci mladoboleslavské automobilky už dekády, zatím ale bez úspěchu. A je otázkou, zda na vyslyšení jejich proseb někdy dojde, tedy v kombinaci s pohonem, který se k takovému vozu hodí. Automobilka totiž vidí svou budoucnost v elektromobilitě, která sice přináší lákavou akceleraci v přímém směru, té si ale můžete užívat jen chvíli. Se všemi negativy elektrického pohonu se musíte potýkat pořád.
Přesto se zdá, že pokud se Superb RS někdy objeví, pak nejspíše jen jako elektromobil, popř. jako plug-in hybrid. Jenže podobný experiment u Octavie už ukázal, že tudy cesta k uspokojivě fungujícímu sportovnímu derivátu také nevede. Zákazníci by tedy raději neměli zadržovat dech a místo toho dát šanci nově odhalenému provedení Sportline, které sice staví na standardních motorech, nicméně je spojuje s výraznějším vzhledem i patřičně uzpůsobeným podvozkem. Na bouřlivý jásot to asi stačit nebude, ale jak se říká, nemusí pršet, jen když kape.
Po stránce designové liftback i kombík staví hlavně na 18palcových litých kolech, které je za příplatek možné nahradit ještě většími devatenáctkami. S tím jsou spárovány černě lakované detaily, což je poznávací znamení úrovně Sportline. V tomto odstínu je ostatně vyveden i název značky na zádi, kde se méně praktické provedení chlubí rovněž malým spoilerem na odtrhové hraně víka zavazadelníku. Kombík pak dostal střešní ližiny, pochopitelně lakované černou barvou. Není to žádný zázrak, auto už ale nevypadá jen jako potěcha pro účetní, jak nedávno trefně poznamenal Niels van Rooij
Uvnitř nechybí přední sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, připlatit si nicméně lze i za provedení, které nahrazuje semišové čalounění kombinací kůže a koženky. V té chvíli lze navíc kromě vyhřívání počítat také s ventilací a masážním strojkem. To sice se sportováním až tak nesouvisí, na vyšší komfort si ale dnes málokdo stěžuje i v této třídě. Stejně jako asi nikoho nepobouří panely s karbonovým efektem. Sada pedálů pak dostala ocelové kryty.
Jak jsme již zmínili, Škoda se podívala také na podvozek. Ten je vůči normálnímu Superbu snížený o 15 milimetrů, znovu je ale možné peněženku vyklepat ještě o trochu více a sáhnout po příplatkové verzi DCC+ Sport. V rámci pohonných jednotek je pak k mání jak benzinová jedna-pětka se 150 koňmi, tak dvoulitr, který jich produkuje 265. Zákazníci si ale mohou dopřát i dvoulitrový turbodiesel ve slabší i silnější formě (150 a 193 koní).
Ceny zatím k dispozici nejsou, varianta Sportline nicméně v minulosti startovala na podobné výši jako luxusní úroveň Laurin a Klement. Při volbě základní jedna-pětky u sedanu tak zřejmě budete potřebovat minimálně 1,1 milionu korun, u kombíku pak vždy o 40 000 Kč více. Kdy se pak první exempláře objeví u dealerů, rovněž nebylo upřesněno. Dá se ale předpokládat, že pod stromeček byste si sportovně laděný Superb nadělit mohli.












Superb se dočkal nové úrovně Sportline, která vylepšuje hlavně jeho vzhled. Zázraky nekoná, ale posun správným směrem to je. Po stránce technické lze ale počítat pouze se sníženým podvozkem, motory jsou již zcela standardní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales