Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb se ukázala ve sportovním. Už nevypadá jen jako potěcha pro účetní, ale to je vše
30.8.2024 | Petr Prokopec
Nový Superb přišel s dosti mdlým a neosobitým designem, nová verze mu dává alespoň nějaký výraz. Po technické stránce ale stojí za zmínku pouze upravený podvozek, jinak přináší jen o vizuální vzpruhy.
Na Škodu Superb RS čekají fanoušci mladoboleslavské automobilky už dekády, zatím ale bez úspěchu. A je otázkou, zda na vyslyšení jejich proseb někdy dojde, tedy v kombinaci s pohonem, který se k takovému vozu hodí. Automobilka totiž vidí svou budoucnost v elektromobilitě, která sice přináší lákavou akceleraci v přímém směru, té si ale můžete užívat jen chvíli. Se všemi negativy elektrického pohonu se musíte potýkat pořád.
Přesto se zdá, že pokud se Superb RS někdy objeví, pak nejspíše jen jako elektromobil, popř. jako plug-in hybrid. Jenže podobný experiment u Octavie už ukázal, že tudy cesta k uspokojivě fungujícímu sportovnímu derivátu také nevede. Zákazníci by tedy raději neměli zadržovat dech a místo toho dát šanci nově odhalenému provedení Sportline, které sice staví na standardních motorech, nicméně je spojuje s výraznějším vzhledem i patřičně uzpůsobeným podvozkem. Na bouřlivý jásot to asi stačit nebude, ale jak se říká, nemusí pršet, jen když kape.
Po stránce designové liftback i kombík staví hlavně na 18palcových litých kolech, které je za příplatek možné nahradit ještě většími devatenáctkami. S tím jsou spárovány černě lakované detaily, což je poznávací znamení úrovně Sportline. V tomto odstínu je ostatně vyveden i název značky na zádi, kde se méně praktické provedení chlubí rovněž malým spoilerem na odtrhové hraně víka zavazadelníku. Kombík pak dostal střešní ližiny, pochopitelně lakované černou barvou. Není to žádný zázrak, auto už ale nevypadá jen jako potěcha pro účetní, jak nedávno trefně poznamenal Niels van Rooij
Uvnitř nechybí přední sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, připlatit si nicméně lze i za provedení, které nahrazuje semišové čalounění kombinací kůže a koženky. V té chvíli lze navíc kromě vyhřívání počítat také s ventilací a masážním strojkem. To sice se sportováním až tak nesouvisí, na vyšší komfort si ale dnes málokdo stěžuje i v této třídě. Stejně jako asi nikoho nepobouří panely s karbonovým efektem. Sada pedálů pak dostala ocelové kryty.
Jak jsme již zmínili, Škoda se podívala také na podvozek. Ten je vůči normálnímu Superbu snížený o 15 milimetrů, znovu je ale možné peněženku vyklepat ještě o trochu více a sáhnout po příplatkové verzi DCC+ Sport. V rámci pohonných jednotek je pak k mání jak benzinová jedna-pětka se 150 koňmi, tak dvoulitr, který jich produkuje 265. Zákazníci si ale mohou dopřát i dvoulitrový turbodiesel ve slabší i silnější formě (150 a 193 koní).
Ceny zatím k dispozici nejsou, varianta Sportline nicméně v minulosti startovala na podobné výši jako luxusní úroveň Laurin a Klement. Při volbě základní jedna-pětky u sedanu tak zřejmě budete potřebovat minimálně 1,1 milionu korun, u kombíku pak vždy o 40 000 Kč více. Kdy se pak první exempláře objeví u dealerů, rovněž nebylo upřesněno. Dá se ale předpokládat, že pod stromeček byste si sportovně laděný Superb nadělit mohli.












Superb se dočkal nové úrovně Sportline, která vylepšuje hlavně jeho vzhled. Zázraky nekoná, ale posun správným směrem to je. Po stránce technické lze ale počítat pouze se sníženým podvozkem, motory jsou již zcela standardní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
