Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 pro Evropu: a je po atraktivitě
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Zapomeňte na líbivější tvář před pár hodinami představené Corolly pro USA. Evropská verze je nakonec jiná, a to o dost.
Zklamání, jiným slovem tento článek začít nemůžeme. Když jsme vám vlastně teprve před pár chvílemi představovali novou Corollu 2014 pro USA, byli jsme přesvědčeni, že evropské provedení převezme její styl. Není to sice vysloveně krasavice, na poměry tohoto modelu je ale její design skoro odvážným počinem a máme za to, že se najdou lidé, kterým se bude i líbit. Zkoušet zaujmout také tímto, pro daný model zatím nepoznaným způsobem, ale bude nová Corolla jen za mořem, v Evropě zůstane podstatně blíže matičce zemi.
Pochopitelně nejde o ošklivý vůz, proti dosavadnímu provedení jde ale jen o evoluci v mezích tradic. Příď i záď sice vypadají svěžeji, vedle americké novinky ale působí dojmem nedopsané symfonie. Odhalení je navíc poněkud nudné ještě z jednoho důvodu - tohle auto jsme mohli vidět bez maskování už v únoru, tehdy jsme ostatně hned hádali, že by mohlo jít o evropské provedení. V poslední době, po sérii upoutávek na americký model jsme tento vůz měli ale jen za jeden z vývojových pokusů, který se nakonec do série nedostal. Jenže on se do ní dostal, a to zrovna u nás.
Vtipné je i to, že takhle bude vypadat nová Corolla rovněž v Austrálii, kde už párek nových Coroll mají (je to ale přejmenovaný nový Auris), takže ve všem vzniká dokonalý zmatek. Bude tu Corolla pro Japonsko, Corolla pro USA, dvě Corolly pro Austrálii a jedna pro Evropu. Ztrácíte nit? Nevadí, teď už se budeme zabývat jen tou posledně jmenovanou.
Její evoluční design inspirovaný částečně také už zmíněným novým Aurisem jsme „zdrbli”, co tu máme dále? Technické základy jsou navzdory jinému designu totožné s americkým modelem, a tak je spoleh přinejmenším na citelné prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm a z něj pramenící benefit pro vnitřní prostor, zejména pak nárůst prostoru pro kolena zadních cestujících o 75 mm. Přesné rozměry karoserie zatím neznáme, je ale jasné, že vedle délky 4 639 mm, šířky 1 776 mm a výšky 1 455 mm platných pro americký model se budou lišit maximálně v milimetrech. Též na hmotnost 1 315 kg platnou pro verzi s motorem 1,8 Valvematic se lze spolehnout.
V případě motorů víme znovu jen o této jednotce, která se bude v Austrálii prodávat s výkonem 140 koní a automatickou i manuální převodovkou. V Evropě si ale pouze s tímto pohonem Corolla vystačí jen stěží, nebo ano? Raději už nic nehádáme, přístup Toyoty je opravdu zvláštní a je docela dobře možné, že nabídka vozu pro Austrálii a Evropu bude zcela totožná.
Dostupnost, cenu a další technické detaily bude muset Toyota pro Evropu ještě upřesnit. Hádáme, že déle než pár dnů to trvat nebude, zatím dodáme jen to, že výroba vozu bude znovu probíhat v turecké továrně značky.






























Těžko říci, kam si Toyota dvěma vzhledovými verzemi jinak technicky totožného vozu chce pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1