Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius se o půl roku opozdí, přijde až v prosinci 2015
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dychtivě očekávaný nástupce jednoho z nejznámějších zelených vozů planety se odkládá o šest měsíců, zřejmě kvůli složitejšímu vývoje.
Jednou skupinou proklínaná a nenáviděná, druhou naopak uctívaná a obdivovaná. Taková je Toyota Prius, hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z nejzelenějších aut se spalovacím motorem. Milovníci ekonomického způsobu jízdy už pomalu přestali zalévat svoje záhony a začali se soustředit na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla naplánována na jaro příštího roku. Vždyť od roku 1997 je celosvětově nejprodávanějším hybridem. Jenomže chybička se zřejmě vloudila.
Tvůrci mají údajně plné ruce práce s dalším snižováním spotřeby, které přímo souvisí s papírovými hodnotami udávaného dojezdu. Hlavním problémem se ukazuje být nová generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive. Jiné zdroje hovoří o úpravách karoserie a naladění zcela nové globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Nutnost nápravy posune premiéru dalšího Priusu na prosinec roku 2015 a uvedení plug-in hybridní alternativy až na říjen 2016.
Automobilka si tedy rozhodně dává záležet, aby její nové dílo skutečně dostálo slibům, které hovořily o vůdčím postavení v oblasti designu i techniky. Nový hybridní systém má mít menší zástavbové nároky, hmotnost a samozřejmě i vykazovat nižší spotřebu a emise. Z hlediska apetitu po palivu by měl být minimálně o deset procent úspornější než vůz, který brázdí silnice od roku 2009.
Potřeba vychytané hybridní soustavy pramení z budoucí potřeby zajištění pohonu i dalším modelům, protože klasický Prius bude dále následován také kompaktním Priusem C a hybridním modelem kategorie, v níž aktuálně operuje Camry. Termální účinnost spalovacího motoru ústrojí prý dosáhne na čtyřicet procent (současný Prius má 38,5 %). Další finesou se mají stát energeticky úsporné počítačové čipy a polovodiče, které sníží ztráty vzniklé při napájení elektromotoru a regenerativním dobíjení akumulátorů, avšak ty jsou ještě minimálně pět let před uvedením do sériové výroby.
Toyota Prius čtvrté generace se opozdí, neboť si na ní dávají tvůrci záležet. Na fotkách vidíte koncept kompaktní varianty C z roku 2011
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva