Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér

Čtvrtá generace nejznámějšího hybridu světa vsadí na lepší baterie, vyšší termální účinnost, nižší hmotnost a lepší kultivovanost uvnitř kabiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér

29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtvrtá generace nejznámějšího hybridu světa vsadí na lepší baterie, vyšší termální účinnost, nižší hmotnost a lepší kultivovanost uvnitř kabiny.

O japonské novince jsme se zmiňovali již v červnu, kdy se na internetu objevila první videa s testovacími prototypy. Kromě zakamuflované karoserie jsme vám tehdy ovšem příliš informací nemohli poskytnout. Nyní, nějaké dva až tři roky před premiérou, se ovšem Toyota náhle o čtvrté generaci rozpovídala. Zvláště o její technice, která má přinést zlepšení zejména v rámci laboratorně měřené spotřeby. Pro tu je přitom mezní laťkou průměr 3,9 l/100 km, kterého by papírově měla dosahovat stávající třetí generace.

Přesná data Toyota nezveřejnila, na ty je s ohledem na probíhající vývoj brzo. Víme ovšem, jakým způsobem by menší žíznivosti mělo být dosaženo. Základem budou baterie s vyšší měrnou kapacitou, kterým bude asistovat elektromotor menší „velikosti a hmotnosti“, ovšem s vyšším výkonem. Spalovací pohonná jednotka by pak měla vylepšit svou tepelnou účinnost na více než 40 %, tedy poměrně zásadně, vezmeme-li do úvahy, že současný vůz dosahuje 38,5 procent.

Překvapit by přitom nemělo, že spíše než na 1,8litrový čtyřválec se Toyota soustředí na druhou část hnacího ústrojí. „Je to součást rozsáhlé strategie značky, která míří k elektrifikaci automobilismu, jehož součástí budou i plug-in hybridy nebo palivové články. Toyota je s tímto směrem hluboce svázána a proto potřebuje vrcholnou technologii baterií i hnacího ústrojí,“ uvedl na tiskové konferenci v Michiganu Satoshi Ogiso, šéfkonstruktér Priusu.

Jen modifikacemi pohonného ústrojí ale nová generace neskončí. Zaměřit se má rovněž na celkové snížení hmotnosti. Příští Prius proto bude prvním vozem japonské značky, který bude postaven na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta bude samozřejmě lehčí, mimo to ovšem i sníží těžiště a navýší tuhost, čímž přispěje ke zlepšení jízdní dynamiky.

Zároveň má také vylepšit kultivovanost a prostornost interiéru, což bude třetí klad, který nová generace přinese. Ani v tomto směru ovšem Toyota neudává žádné přesné informace, což platí také o ceně. Ta má ale prý definitivně být nižší, a to kvůli zmiňované platformě. Její rozšíření pod celou řadu dalších modelů totiž zredukuje, či spíše rozmělní náklady na vývoj.

Vyjma toho se dočkáme i lepších bezpečnostních technologií, kromě standardní verze Toyoty Prius pak dorazí prakticky ve stejnou dobu i nový plug-in hybrid. Ten by přitom měl nabídnout i bezdrátovou formu indukčního dobíjení, jejíž funkčnost chce japonská značka ověřit již příští rok v Japonsku, Spojených státech a Evropě.


Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 1 - Toyota Prius 2015 spy 01Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 2 - Toyota Prius 2015 spy 02Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 3 - Toyota Prius 2015 spy 03Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 4 - Toyota Prius 2015 spy 04Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 5 - Toyota Prius 2015 spy 05Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér - 6 - Toyota Prius 2015 spy 06
Testování nové generace Toyoty Prius je již v plném proudu, značka se tak mohla pochlubit několika novinkami

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše