Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace hybridu bude prvním modelem Toyoty na platformě TNGA. Dolů půjde spotřeba, kila i těžiště.
Prius je pro japonskou automobilku veledůležitým modelem. Právě na něm staví svou pověst hybridního průkopníka. S novou generací hodlá dojít ještě dále než se všemi předchůdci dohromady. Radikálně jiný totiž nebude pouze vzhled, měnit se má také technika. Hmotnost i těžiště zamíří dolů za účelem zlepšení ovladatelnosti, kvalita interiéru se naopak posune do vyšších sfér. A aby toho nebylo málo, pak očekávat máme i pohon všech kol.
Začít asi můžeme touto novinkou, která je nejpřekvapivější. Toyota ji nazvala e-4WD, přičemž zaměřit se má na zlepšení přilnavosti při zhoršených podmínkách. Fungovat má ale pouze při rychlostech do 60 km/h. Podstatou je přítomnost druhého elektromotoru, který bude pohánět zadní nápravu. Ta přední ale zůstane i nadále primární, přičemž pohánět jí bude opětovně 1,8litrový benzinový čtyřválec v kombinaci se zmenšeným elektromotorem.
S touto konfigurací bychom se měli dočkat průměrné spotřeby 3,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 70 g/km, což by při troše snahy a cviku s plynovým pedálem nemusely být hodnoty úplně vzdálené od reálného světa. Zvláště když nový Prius bude prvním vozem Toyoty, který vznikne na platformě TNGA, jež snižuje v úvodu naznačenou hmotnost a těžiště. Kromě toho ale představuje také redukci nákladů, a to až o 30 procent.
V prvním ohledu se pak japonská novinka může rovněž spolehnout na pomocnou ruku podávanou aerodynamičtější karoserií, jejíž koeficient Cd poklesl na hodnotu 0,25. Cena budoucí Toyoty Prius ale přes uvedenou redukci nákladů naopak zamíří nahoru, neboť kromě daného systému e-4WD máme očekávat také kvalitnější interiér a především dražší lithium-iontové baterie, které nahradí dosavadní nikl-metal-hydridové.
Japonská novinka by měla startovat zhruba na sumě 825 tisíc korun, což vytvoří dostatek prostoru pro hybridní verze Toyoty Auris a Yaris. Stejně tak ale bude v nabídce také dostatek místa pro plug-in hybrid, který by se měl objevit rovněž příští rok. Ten přitom hodlá navýšit elektrodojezd na 25 km, na realizaci udávané spotřeby 2,1 l/100 km v běžném provozu ovšem s největší pravděpodobností nedojde.
Tím se pro dnešek s novou Toyotou Prius můžeme rozloučit, na závěr lze zmínit již jen inspiraci pro opravdu agresivní design. Chystaný hybrid staví na vzhledu konceptu NS4, který japonská automobilka představila v roce 2012 v Detroitu. Nuda nás tedy rozhodně nečeká, můžeme jen doufat, že stejně zábavné bude i řízení. Zvláště když k větší sportovnosti se Toyota momentálně upíná.
Nová Toyota Prius na neoficiální ilustraci
Zakamuflované exempláře příští Toyoty Prius nám radikální vzhled zrovna příliš neodhalily
Předobrazem nového Priusu je koncepční Toyota NS4 z roku 2012
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
před 11 hodinami - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
včera - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
včera - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins