Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV
31.3.2019 | Petr Prokopec
Kontroverzní modernizace vlajkové lodi BMW předcházená premiérou nového vrcholného SUV X7 vyvolala debaty. Teď si oba vozy můžeme prohlédnout vedle sebe, nadšení opět nevzbuzují.
Prozatím zřejmě nejkontroverznější novinka letošního roku je spojena s BMW. Mnichovská automobilka se u faceliftu řady 7 rozhodla zvětšit čelní ledvinky na takovou úroveň, že je za nový orientační bod mohou považovat i astronauté. Za tímto krokem podle značky stálo nově představené SUV X7, které stejně jako limuzína okupuje vrchol nabídky bavorského výrobce. A jelikož Mnichov nechtěl dopustit, aby sedan vedle SUV vypadal méněcenně, neměl prý jinou možnost, než přijít s monstrózními ledvinkami i v jeho případě.
Nyní se oba modely setkaly bok po boku v Portugalsku, jejich čelním partiím tedy můžeme pořádně podívat na zoubek. A znovu musíme zvedat obočí, neboť na první pohled vypadají záběry obou vozů jako vytvořené ve Photoshopu, jsou ale skutečné. Jak je patrné, u SUV použilo BMW ledvinky se sedmi vertikálními lamelami, zatímco řada 7 jich dostala osm. Tradiční designový prvek automobilky kvůli tomu musel být ještě výrazně rozšířen, oproti předchozí předfaceliftové verzi navíc narostl o 50 milimetrů do výšky.
Díky tomu jsou čelní ledvinky definujícím prvkem přídě, zvláště díky tomu, že je doprovází poměrně úzké světlomety. V případě BMW X7 je jejich velikost ještě vcelku akceptovatelná, i proto, že SUV má přeci jen vyšší stavbu karoserie. Z toho důvodu se po jeho představení kritika čelních partií dostavil v mnohem menší míře. Na řadě 7 ale působí rušivě, zbytek vozu přeci jen definuje hlavně atletická štíhlost.
Je samozřejmě jen na vás, kterému mnichovskému vozu budete aplaudovat. My sice nepatříme mezi příznivce SUV, nicméně v tomto případě pohled na příď skutečně nutí oblíbit si BMW X7. To navíc v tomto případě skrývá o trochu výkonnější pohonné ústrojí, a sice čtyřikrát přeplňovaný šestiválcový diesel, který dává k dobru 400 koní a 760 Nm. Stovka za 5,4 sekundy tak není problémem.
Řada 7 oproti tomu páruje benzinový šestiválec s přeplňováním a elektromotorem, což stačí „pouze“ na 394 koní a 600 Nm. Sprint se pak natáhl na 5,6 sekundy, respektive na čas delší ještě o jednu desetinu, neboť před kamerami zapózovala prodloužená verze BMW 745e iPerformance. Ta se ale na druhou stranu chlubí zvětšenou baterií umožňující delší dojezd čistě na elektřinu. Zapůsobit tedy zvládne i technicky, pročež je škoda, že to s řešením ledvinek prostě přehání.








BMW dle svých slov pouze přiblížilo čelní ledvinky faceliftované řady 7 na úroveň X7. Jak se ale ukazuje, SUV bylo limuzínou dokonce překonáno
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
