Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Honda má v interiéru prvek, který dnes ocení jen fajnšmekři, o to víc je třeba si ho vážit
24.7.2022 | Petr Miler
Žijeme v době prázdných show, to nemá smysl zastírat. Forma i v automobilovém světě dávno zastínila obsah a také jindy racionálně uvažující technici jsou schopni plamenně obhajovat ten či onen nesmysl. O to víc je třeba ocenit ostrůvky inteligentního přístupu k věci.
Honda tento týden odhalila novou generaci Civicu Type R. Za jiných okolností bychom po takové novince hned skočili, tentokrát jsme se ale v redakci dohodli, že se jí zatím věnovat nebudeme. Nejde tu ani tak o to, že Japonci přišli nejspíše jen s jinak oblečeným autem, které prodávali dosud, to je v současné době zřejmě vrcholem možného. Oni k němu neřekli prakticky nic.
Víme tedy jen, že pod kapotou má znovu motor 2,0 turbo, má znovu převodovku se třemi pedály, přední pohon, samosvor... To všechno je fajn, konkrétní data ale nezazněla. Nevíme, jaký má motor výkon, kolik vůz váží, jak rychle jede, jak mocně akceleruje, nevíme skutečně nic podstatného. Honda vůz v zásadě jen ukázala, což za článek nestálo, nakonec vám jej ale přece jen aspoň takto přiblížíme.
Důvodem je aspekt, na který poukázali kolegové z Carscoops a který za aktuálních okolností za řeč stojí. Je to volant, kulatý volant. Zdánlivě banální věc je dnes stále větší raritou, neboť - s prominutím - sebepitomější auta dostávají volant s různě nekulatými tvary. Stačí náznak hry na sportovnost a už se zplošťuje spodní část, jako by to k něčemu bylo.
Známý mi nedávno ukazoval Škodu Scala Monte Carlo 1,6 TDI. Nic proti ní, je to velmi dobré auto s extrémně efektivním motorem, které i jakž takž jede. Ale má dole plochý volant. Jaký to má smysl? I kdyby se do vozu nasoukal Shaquille O'Neal s rodinou, nebude nic takového potřebovat. A to samé platí o 99,9 %, ne-li 100 % moderních aut, která takový volant dostala. Tyto vozy jsou velmi prostorné, volanty mohou být díky všudypřítomným posilovačům velmi malé, spodní zploštění ničemu nepomáhá. Zato vás vytočí v první vracečce, při ostrém odbočení ve městě, otáčení na úzké silnici... Obvykle volant není zploštělý tak, abyste vyloženě sahali do prázdna, část kontroly nad vozem ale prostě ztrácíte.
Je to jeden z nesmyslů moderních aut, naprosto prázdná show na místě, kde nejenže ničemu nepomáhá, ale dokonce škodí. Snažím se mít pro automobilky pochopení skrze premisu, že „tupý je zákazník”, neboť jsem v životě narazil na lidi, kteří toto řešení na základě vizuální atraktivity oceňovali. Lidé z automobilek by ale měli být natolik moudří, aby něco takového zavrhli a řekli, že kulatý volant je pro silniční auto s řízením s X otáčkami mezi dorazy jediné možné rozumné řešení.
Většina značek si to neříká, o to více je třeba ocenit ty, které zůstávají věrné zdravému rozumu. Je třeba smeknout před Porsche GT nebo BMW M, že nedělají jediný model s nekulatým volantem. A mezi nimi zůstává i Honda. Nový Civic Type R má „prostě” kulatý volant a jakkoli nudně to vypadá, u mě tím Japonci zaznamenávají jedno významné plus. Škoda, že celá automobilka v posledních letech neuvažuje stejně a mimo Civic Type R nenabízí už pomalu nic, co dokázalo nadšenou, ale racionální uvažování neztrácející klientelu ohromit. Ale víte, jak to je - někdy nemusí pršet, stačí, když aspoň kape...



















Nová Honda Civic Type R si udržela stoprocentně kulatý volant, za to klobouk dolů. S jakými technickými a dynamickými parametry jej spojuje, se dozvíme až časem. Foto: Honda
Zdroj: Honda, Inspirace: Carscoops
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 7 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 8 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 10 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 11 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva