Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 2015 a A5 2016 mají dorazit s výrazným sportovním designem
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Nové německé modely kromě ostrého vzhledu vsadí také na silnější motory a nižší hmotnost. Uvnitř nás čeká „futuristický kokpit“.
O nové generaci Audi A4 dnes již řeč byla, a to v rámci článku o zvažovaném Porsche Pajun, které by se stejně jako sedan a kombi čtyř kruhů mělo postavit na druhou generaci platformy MLB. Ty samé komponenty bude následně využívat také nové A5, přičemž ve všech případech se dá počítat se zhruba devadesátikilovou dietou oproti současným modelům díky výraznějšímu užití hliníku a karbonového vlákna.
Zatímco v rámci podvozku se Audi bude držet evoluce, v případě designu máme očekávat mnohem sportovnější design než doposud. Jistou představu se nám přitom snaží udělat známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin, který své ilustrace sedanu i kombíku založil na konceptu Sport Quattro. Realita však spíše bude odpovídat vizuálu, který si můžete prohlédnout na webu Car and Driver.
Pod kapotou pak máme očekávat zhruba dvě třetiny stávajících agregátů. Ty ovšem budou řádně modernizovány, aby podle trendů mohly nabídnout vyšší výkon a nižší spotřebu. Platí to hlavně o přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci a třílitrovém šestiválci. V rámci vrcholu se ale čeká kompletní výměna, neboť atmosférický osmiválec z modelů RS4 a RS5 nahradí přeplňovaný osmiválcový čtyřlitr.
V nabídce převodovek nebude chybět šestistupňový manuál a sedmistupňový dvouspojkový automat, přičemž další technické detaily odhalují i přítomnost autonomního řízení. Vepředu se pak objeví plnohodnotné LEDky, zatímco uvnitř máme očekávat head-up displej nebo zcela nový „futuristický interiér“.
Premiéru čtyřdveřových verzí pak můžeme očekávat ještě v závěru letošního roku, přičemž prodej má začít na počátku toho příštího. Nové Audi A5 pak dorazí pár měsíců poté s cenami převyšujícími originál o pár desítek tisíc korun.
Náš starý známý Theo Chin se podíval na nové Audi A4 i A4 Avant. Obě verze přitom založil na konceptu Sport Quattro
Zdroj: Car and Driver, Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva