Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 allroad quattro 2016 je venku, nabídne jediný benzín
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne nepodobně zbytku podobných aut zaujme A4 allroad quattro vyšší světlou výškou a plastovým obložením. A potěší spíše příznivce dieselů.
Podobně jako v generaci B8, i vloni představené Audi A4 generace B9 dostane verzi A4 allroad quattro. Tato novinka, která se odhalí na detroitském autosalonu, je pochopitelně založena na A4 Avant. Čtyřkolka quattro je samozřejmostí, na rozdíl od některých jiných crossoverů, a hlavní devizou zde bude 34mm zvýšení podvozku a drsnější vzhled daný oplastováním karoserie.
Plasty kolem dokola mohou být v matně šedém provedení nebo v některých barvách karoserie, konkrétně ve hnědé Argus, stříbrné Floret, ledovcové bílé, šedé Manhattan nebo černé Mythos. Na snímcích níže pravděpodobně vidíme vůz v ledovcové bílé se standardními matně šedými plasty. Celkem bude A4 allroad quattro k mání ve 14 barvách a od ostatních verzí A4 se liší ještě jednou věcí - svislými příčkami v masce chladiče.
V interiéru nečekejme velké změny oproti běžným A4, jak ukazují i fotografie. Podstatná tu jsou kompletně nová přední sedadla, nový systém MMI standardně s 8,3" displejem nebo za příplatek s Audi Virtual Cockpit, což znamená mj. i 12,3" displej. Mezi možnostmi připojení smartphonů bude integrace kalendáře nebo tzv. Audi Phone Box, tedy připojení všech smartphonů ve voze k palubní anténě a také jejich indukční nabíjení, pokud tyto funkce telefony podporují. Po stránce elektronických asistentů zmiňme kromě standardního zástupu hlídačů také asistenta pro manévrování s přívěsem, novinku pro A4 allroad quattro.
Po podvozkové stránce můžeme čekat to stejné, co u běžné A4, tedy pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. A stejně jako u standardní A4 budou v útrobách moci být tři různé převodovky - šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojka S-tronic a osmistupňový automat Tiptronic. Ten bude k mání pro nejsilnější diesel, třílitrovou V6 o 272 koních a 600 Nm. S ním je vůz na stovce za 5,5 vteřiny, dostane se na maximálku omezenou na 250 km/h a papírově se spokojí s 5,3 litry nafty na 100 km.
Nabídka dieselů obsahuje dále slabší verzi třílitru o 218 koních a 400 Nm a dva motory 2,0 TDI, které nabídnou 190 koní a 400 Nm, resp. 163 koní a 400 Nm. Dvoulitrům má stačit 4,9 litru nafty na 100 km a ten silnější z nich má rozjet A4 allroad quattro na stovku za 7,8 vteřiny a jeho maximálka má být 220 km/h. Pro oba dvoulitry TDI bude pravděpodobně standardem manuální šestikvalt.
Dvouspojkový S-tronic bude spojen se zmíněným slabším třílitrovým TDI a také s nově vyvinutým motorem 2,0 TFSI, který bude k mání s výkonem 252 koní a 370 Nm. Bude pomalejší než vrcholné TDI se zrychlením na stovku za 6,1 s a maximálkou 246 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 6,4 litru na sto, ale věřte katalogovým číslům.
Nová generace A4 allroadu quattro bude k mání i s adaptivními tlumiči, což je pro tento model prvenství. Dostane také novou verzi systému Audi Drive Select, která umožní řidiči si vybrat z širší nabídky jízdních módů. Volby zde ovlivní řízení, odezvu na plyn, převodovku, všechny relevantní asistenční systémy a pochopitelně také onen adaptivní podvozek, bude-li jím auto vybaveno.
A4 allroad quattro benefituje ze všech úspor hmotnosti, jako jeho ryze asfaltoví sourozenci, což znamená lehčí přední zavěšení i elektrické řízení. Váha auta s motorem 2,0 TFSI, který odhadujeme na nejlehčí, je 1 580 kg bez řidiče. Délka vozu je 4 750 mm, šířka 1 842 mm, výška 1 493 mm a rozvor 2 818 mm. To ukazuje na celkem dost prostoru v kabině, alespoň v podélném směru; motor je uložen podélně před přední nápravou.
Na ceny je zatím ještě brzy, novinka se sotva představila. Víme ale už, že bude k mání od letošního léta a do té doby se jistě dozvíme ceny a případně také drobné úpravy dynamiky a spotřeby, pokud na výše uvedených údajích něco změní evropská homologace. Zatím se můžeme podívat na fotogalerii, která kromě křivek... či spíše hran A4 allroadu quattro ukazuje schopnost marketingu Audi vyfotit auto mnohokrát jinak, ale přece pořád stejně.
Nový A4 allroad quattro zaujme zejména plastovým obložením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 3 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva