Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi
14.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka přebere celou řadu systémů z většího SQ7. Vedle elektricky roztáčeného kompresoru ale počítá jen s jedním turbem místo dvou.
Nové Audi Q5 bude velmi pravděpodobně jednou z hvězd letošního pařížského autosalonu. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku proto již spřádá plány související s ostrou variantou, jíž bychom se pro změnu měli dočkat příští rok. Chystané provedení SQ5 se přitom nechá velmi ovlivnit větším Audi SQ7, od kterého přebere řadu komponentů. Počítat proto můžeme s vyšším výkonem než u současného modelu SQ5 Plus.
Šéf divize hnacích ústrojí u čtyř kruhů Oliver Hoffman přitom naznačil, že teoreticky by novinka mohla produkovat zhruba 395 koní, což by představovalo vůči stávajícímu vrcholu zhruba 55koňový nárůst. Nicméně pro značku bylo při vývoji důležité, aby zachována byla i každodenní praktičnost a řiditelnost. Z toho důvodu by nakonec třílitrový šestiválec měl nabídnout něco okolo 370 koní.
Turbodieselu přitom bude pomáhat nový 48voltový elektrický systém a jím napájeným kompresor. Kromě toho dorazí jednoduché turbodmychadlo, což představuje zásadní rozdíl vůči dnešnímu Audi SQ5 užívajícímu twin-turbo. Zároveň jde o odklon vůči SQ7, které kromě zmiňovaného elektrického kompresoru také užívá dvojité přeplňování pomocí dmychadel roztáčených výfukovými zplodinami.
Systém chystaného SQ5 by přes eliminaci jednoho turba měl nejen snížit prodlevu, ale také eliminovat tepelné ztráty. Díky tomu bychom měli dostat nižší spotřebu. Dále pak máme počítat s příchodem aktivních stabilizátorů či systému AVS (Audi Valvelift System), které taktéž debutovaly pod kapotou většího sourozence.
Více se dozvíme v řádu měsíců, přičemž zvědavi jsme hlavně na technické parametry. Ty aktuálně kromě 340 koní počítají s 5,1sekundovým zrychlením, nejvyšší rychlostí 250 km/h a 6,6litrovou normovanou spotřebou. Minimálně v prvním a třetím případě lze ovšem vsadit na zlepšení v řádu desetin.














Audi SQ5 TDI plus se pyšní 340 koňmi, nová generace jej ovšem překoná již v základní sportovní verzi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva