Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS nabírá obrysy, pod kapotou bude mít přes 400 koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé díky vyššímu výkonu zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy. Audi však musí vyřešit, jak se ke 408 koním vůbec dostane.
Třetí generace Audi TT je prozatím v prodeji pouze ve standardní formě, kdy sáhnout můžete po benzinovém dvoulitru o výkonu 230 koní nebo po turbodieselu naladěném na 184 koní. Na podzim by ovšem mělo dorazit provedení TTS, v jehož případě již můžeme počítat s 310 koňmi, a časem nabídku uzavře vrcholný model TT RS. Ten bude poháněn 2,5litrovým pětiválcem TSI stejně jako nové Audi RS3 Sportback, výkon však vystoupá na ještě vyšší úroveň než u ostrého hatchbacku.
Podle nových informací našich australských kolegů by novinka měla dostat do vínku 408 koní, díky čemuž bude výkonnější než třeba takové Porsche 911 Carrera S. Asi proto není překvapivé, že sprint na stovku poklesne pod čtyři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 280 km/h. Na toto tempo se ovšem dostanete až po zaplacení toho správného příplatkového paketu, standardně ale bude zachována obligátní dvěstěpadesátka.
Aby ovšem nové Audi TT RS mohlo takové hodnoty nabídnout, bude muset zmiňovaná pohonná jednotka projít řádnou kúrou. Šéf divize Quattro GmbH Stephan Reil totiž naznačil, že již stávající verze agregátu, která pod kapotou modelu RS3 produkuje 367 koní, je vyšponovaná až k maximu. „Pokud se podíváte na výkonovou křivku, pak zjistíte, že neexistuje mnoho motorů, které by byly schopny vyprodukovat takový točivý moment v tak nízkých otáčkách.“
Německý hatchback totiž produkuje 465 Nm již při 1 625 ot./min., pročež zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 4,3 sekundy, tedy za stejný čas jako výše uvedené Porsche. Hlavní zásluhu na tom přitom nese relativně malé turbodmychadlo, které umožňuje prý působivou odezvu na sešlápnutí plynu. S ohledem na jeho velikost jsou však jeho stávající otáčky na absolutním maximu. S chystaným Audi TT RS tak vlastně ani nemůže být spojováno.
Reil zároveň dodává, že k vyššímu výkonu není možné využít ani elektrické turbo jako u konceptu RS5 TDI, neboť taková koncepce funguje u turbodieselů, nicméně u benzinových motorů není tak efektivní. Daná technologie by si navíc vyžádala implementaci dodatečného 48voltového elektrického obvodu a další lithium-iontové baterie, což by u vozu velikosti Audi TT bylo značně nepraktické.
Uplatněna tak nejspíše bude ta varianta, jež počítá s větším turbodmychadlem. Díky tomu bude ostré kupé disponovat zcela jiným charakterem než hatchback, u kterého po sešlápnutí plynového pedálu dojde k výbuchu, který postupně slábne. TT RS by místo toho onen kopanec nabízelo o pár set otáček výše, přestože slabé by nebylo ani v nejníže položeném pásmu.
Je ovšem možné, že Audi nakonec přijde se zcela jiným řešením tohoto rébusu. Na jakékoliv podrobnosti si ovšem budeme muset počkat. V případě minulé generace totiž verze TT RS dorazila až tři roky po odhalení základního modelu. A dá se předpokládat, že s ohledem na výše zmíněné bude tento rozestup u novinky minimálně zachován.
Nové Audi TT RS bylo již loni nachytáno, jak trénuje na Severní smyčce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda