Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS: pětiválcová bestie je rychlá skoro jak R8
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Vrcholné TT dostalo nový celohliníkový motor s výkonem 400 koní, snížený podvozek či agresivní bodykitem. Dynamika je úchvatná.
Slavnostní odhalení nového Audi TT RS na autosalonu v Pekingu bychom jen sotva mohli označit jako překvapivé. Přítomnost vrcholné verze na čínské motor show byla oficiálně oznámena předem, samotnou vizáž vozu nám pak prozradily špionážní fotografie. A pokud přijde řeč na technická data, informace uniklé z firemního jednání, o nichž jsme se zmiňovali již v lednu, byly trefou do černého.
Počátek roku je ale již hezky daleko, zopakujme známá a doplňme nová data. Začneme u 2,5litrového pětiválce, který je vůči předchůdci značně přepracovaný. Dostal hliníkový blok namísto litinového. To vyústilo v 10kilové snížení hmotnosti, výkon naopak vzrostl o 60 koní. Celkově produkuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu, jenž míří na všechna čtyři kola.
O přenos výkonu se stará sedmistupňová automatická převodovka, která je bohužel jedinou volbou - na manuál nakonec opravdu neodšlo. Sprint z klidu na stovku zabere 1 440 kilogramů vážícímu kupé 3,7 sekundy, o devadesát kilo těžší Roadster potřebuje o dvě desetiny více. Nejvyšší rychlost obou verzí pak byla omezena na 250 km/h, za příplatek je k dispozici také přenastavení omezovače na 280 km/h.
Těmito parametry se vůz dostává ještě dále hlouběji do teritoria supersportů. Sesterské Audi R8 v základní verzi o výkonu 540 koní zvládá stovku za 3,5 sekundy, TT je mu tedy na dostřel. A pokud tedy dorazí spekulované provedení TT RS performance, nejspíše tuto hodnotu vyrovná - pokud nedojde k jejímu překonání.
Vyjma pohonného ústrojí se u Audi podívali také na podvozek, který vůči standardu klesl o 10 milimetrů blíže k zemi. Za příplatek je pak dále možné sáhnout po sportovním zavěšení, jehož součástí jsou adaptivní magnetické tlumiče. Mimo to je možné 19palcové lité ráfky a 370milimetrové ocelové brzdy nahradit kovanými dvacítkami a karbon-keramickými kotouči.
Po stránce vizuální zde máme zcela novou čelní masku doplněnou matricovými diodami a nárazníkem s výraznějšími sacími otvory. Vzadu pak vůbec poprvé na produkčním modelu Audi debutují organické diody, se kterými dorazilo napevno uchycené křídlo. V rámci barev karoserie jsou pak k dispozici specifické odstíny Nardo Grey a Catalunya Red.
Mimo to lze zmínit karbonové kryty zpětných zrcátek či dvojici oválných koncovek výfuku, v případě touhy po nenápadnosti je pak možné sáhnout po automatickém zadním spoileru. Uvnitř ovšem již změn vůči standardu tolik není, víceméně jde pouze o sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením.
Prodej odstartuje na podzim tohoto roku, přičemž na německém trhu kupé startuje na sumě 66 400 Eur (cca 1 796 000 Kč), za Roadster dáte minimálně 69 200 Eur (1 872 000 Kč). Tím je představení u konce, o zmiňovaném TT RS performance disponujícím zhruba 420 koňmi zatím můžeme jen spekulovat.
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS








































Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva