Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS: pětiválcová bestie je rychlá skoro jak R8
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Vrcholné TT dostalo nový celohliníkový motor s výkonem 400 koní, snížený podvozek či agresivní bodykitem. Dynamika je úchvatná.
Slavnostní odhalení nového Audi TT RS na autosalonu v Pekingu bychom jen sotva mohli označit jako překvapivé. Přítomnost vrcholné verze na čínské motor show byla oficiálně oznámena předem, samotnou vizáž vozu nám pak prozradily špionážní fotografie. A pokud přijde řeč na technická data, informace uniklé z firemního jednání, o nichž jsme se zmiňovali již v lednu, byly trefou do černého.
Počátek roku je ale již hezky daleko, zopakujme známá a doplňme nová data. Začneme u 2,5litrového pětiválce, který je vůči předchůdci značně přepracovaný. Dostal hliníkový blok namísto litinového. To vyústilo v 10kilové snížení hmotnosti, výkon naopak vzrostl o 60 koní. Celkově produkuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu, jenž míří na všechna čtyři kola.
O přenos výkonu se stará sedmistupňová automatická převodovka, která je bohužel jedinou volbou - na manuál nakonec opravdu neodšlo. Sprint z klidu na stovku zabere 1 440 kilogramů vážícímu kupé 3,7 sekundy, o devadesát kilo těžší Roadster potřebuje o dvě desetiny více. Nejvyšší rychlost obou verzí pak byla omezena na 250 km/h, za příplatek je k dispozici také přenastavení omezovače na 280 km/h.
Těmito parametry se vůz dostává ještě dále hlouběji do teritoria supersportů. Sesterské Audi R8 v základní verzi o výkonu 540 koní zvládá stovku za 3,5 sekundy, TT je mu tedy na dostřel. A pokud tedy dorazí spekulované provedení TT RS performance, nejspíše tuto hodnotu vyrovná - pokud nedojde k jejímu překonání.
Vyjma pohonného ústrojí se u Audi podívali také na podvozek, který vůči standardu klesl o 10 milimetrů blíže k zemi. Za příplatek je pak dále možné sáhnout po sportovním zavěšení, jehož součástí jsou adaptivní magnetické tlumiče. Mimo to je možné 19palcové lité ráfky a 370milimetrové ocelové brzdy nahradit kovanými dvacítkami a karbon-keramickými kotouči.
Po stránce vizuální zde máme zcela novou čelní masku doplněnou matricovými diodami a nárazníkem s výraznějšími sacími otvory. Vzadu pak vůbec poprvé na produkčním modelu Audi debutují organické diody, se kterými dorazilo napevno uchycené křídlo. V rámci barev karoserie jsou pak k dispozici specifické odstíny Nardo Grey a Catalunya Red.
Mimo to lze zmínit karbonové kryty zpětných zrcátek či dvojici oválných koncovek výfuku, v případě touhy po nenápadnosti je pak možné sáhnout po automatickém zadním spoileru. Uvnitř ovšem již změn vůči standardu tolik není, víceméně jde pouze o sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením.
Prodej odstartuje na podzim tohoto roku, přičemž na německém trhu kupé startuje na sumě 66 400 Eur (cca 1 796 000 Kč), za Roadster dáte minimálně 69 200 Eur (1 872 000 Kč). Tím je představení u konce, o zmiňovaném TT RS performance disponujícím zhruba 420 koňmi zatím můžeme jen spekulovat.
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva