Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové auto pro Evropu výjimečně dostalo motor, který nám Američané mohou závidět
3.12.2021 | Petr Prokopec
Obvykle jsme to my, kdo musí se slzou v oku sledovat, co si mohou pod kapoty nových modelů aut pořídit ve Spojených státech, v případě Corolly Cross to ale neplatí. Ta evropská je na celkově vyšší technologické úrovni, také ale bude stát víc.
Toyotu Corolla si aktuálně můžete koupit ve třech karosářských verzích, kromě hatchbacku v nabídce figuruje i sedan a kombík. Všechny tři varianty je přitom možné pořídit také s hybridním ústrojím, které je zákazníky obvykle chváleno. Vlastně tak není překvapivé, že loni i přes koronavirové restrikce dosáhla Corolla v Evropě na vyšší registrace než v předchozím období (137 209 versus 133 597 ks). Letošek prozatím vypadá ještě lépe, během některých měsíců si totiž celosvětový bestseller vedl lépe než v předchozích pěti letech.
Japonci nicméně nehodlají ponechat nic náhodě a od příštího roku zákazníkům nabídnou čtvrtou variantu. Corolla Cross je k dispozici již ve Státech, kde zatím příliš neoslnila. V říjnu se totiž jen 826 exemplářů a je otázkou, zda na pozvolný start registrací naváže mnohem vřelejší zájem publika. Američané si zatím stěžují na horší nabídku a se závistí mohou hledět přes oceán, neboť evropské provedení je po technologické stránce mnohem propracovanější.
Zvenčí se obě varianty liší jen minimálně, světly. Daleko více rozdílů najdeme uvnitř, neboť kupříkladu za volant se nastěhoval 12,3palcový digitální přístrojový štít, jenž nahrazuje analogové či 7palcové provedení u amerického modelu. Ten zároveň počítá se 7- nebo 8palcovým displejem multimediálního systému, zatímco Evropané si budou užívat 10,5palcový. Zároveň pak dostanou k dispozici i nový operační systém s možností online modernizace a cloudovou navigací.
Co nicméně může překvapit nejvíce, to jsou změny v motorovém prostoru, jež taktéž vychází ve prospěch Evropy. Američané totiž zatím mají k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který doplňuje automatická převodovka CVT. Starý kontinent se nicméně může těšit na dvoulitrovou hybridní jednotku produkující o sedminu vyšší výkon (199 koní). Ten pak míří pouze dopředu, k mání je však i čtyřkolka s druhým elektromotorem roztáčejícím zadní kola dodatečnými 41 koňmi.
Navzdory rozdílnému výkonu a koncepci jsou nicméně obě varianty stejně rychlé, sprint na stovku zvládnou za 8,1 sekundy. O nejvyšší rychlosti se nicméně Toyota již nezmiňuje, stejně jako neuvádí ani spotřebu. To je ovšem pochopitelné, neboť vůz zamíří do prodeje až na podzim příštího roku. V případě zájmu se tedy budete muset obrnit trpělivostí, ostatně momentálně není známa ani cena. Stoprocentně však půjde o více než půl milionu korun, za něž je vůz k mání ve Státech.
Realitou se nejspíše stane nějakých 700 000 Kč, neboť Corolla Cross zamíří mezi modely C-HR a RAV4. Na délku jí přitom naměříme 4 460 milimetrů, na šířku 1 825, na výšku 1 620 a v rámci rozvoru 2 640. Tím nám dostupné informace aktuálně končí, zmínit můžeme už jen rozsáhlou bezpečnostní výbavu, jejíž součástí je monitoring aut ve slepém úhlu, adaptivní tempomat či detekce protijedoucí dopravy. Automatické brzdy pak snad již ani není třeba zmiňovat.























Toyota Corolla Cross je již čtvrtou verzí nejprodávanějšího auta světa. Japonci přitom cílí na nemalé registrace, ve Státech ale zatím příliš nezabodovali. Evropská verze, která je výkonnější i technologicky pokročilejší, by ale mohla vše napravit. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nejnovější články
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
včera
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
včera
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
