Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 5 kombi je venku, nejprve ale dorazí jen ve verzích, které v Česku bank nerozbijí
7.2.2024 | Petr Prokopec
Sami posuďte, jak moc se vám tohle auto zamlouvá, nám ale jeho vzhled přijde homogennější než u sedanu, který jako by se nemohl rozhodnout, zda je víc elektromobilem nebo spalovacím autem. To se nakonec nemůže rozhodnout ani kombík a právě to jej bude zkraje prodejně limitovat.
Za celý loňský rok u nás BMW prodalo 517 exemplářů řady 5. Z této porce drtivá většina (290 aut) disponovalo dieselovým motorem, o zbytek registrací se pak postaraly benzinové (176 ks) a plug-in hybridní verze (51 ks). Ryze elektrické provedení i5 pak bylo počítáno zvlášť, analytikům SDA ale moc práce nepřidělalo. Řeč je totiž pouze o 20 prodaných vozech, což vážně není žádný šlágr. Ostatně dvakrát větší registrace má na kontě i takový elektrický Citroën Berlingo. Ten pak sice hraje trochu jinou cenovou ligu, nicméně pokud někdo má peníze, jsou to spíše zákazníci německé a nikoli francouzské značky. Přesto ani ti se nenechávají moc opít zeleným rohlíkem.
Dá se předpokládat, že BMW by samo o sobě elektromobilitu moc netlačilo, s ohledem na politiku Bruselu ovšem nemůže tento směr ignorovat a snaží se jejich prodeji umenšit své flotilové emise CO2. Proto nakonec není překvapivé, že nový kombík řady 5 zvaný dle tradic Touring bude zpočátku k mání hlavně s bateriovým pohonem, popř. s malými diesely. Evropská klientela totiž dostane na výběr varianty i5 eDrive40, i5 M60 xDrive a 520d či 520d xDrive. To je ale pro tuto chvíli vše, zájemci o šestiválce či plug-in hybridní techniku se musí podobně jako kdysi u sedanu obrnit trpělivostí.
Co se rozměrů týče, celá nabídka počítá s nárůstem délky o 97 milimetrů na 5 060 mm, takže se bavíme o největším kombíku bavorské historie. Šířka se pak zvětšila na 1 900 mm a výška na 1 515 mm, byť v případě provedení M60 je třeba počítat s lehce podkasanou elektrickou sukénkou - díky snížení podvozku tak poklesla jeho celková výška na 1 505 mm. Rozvor 2 995 mm je ale již znovu neměnný, přičemž vůči předchůdci narostl o 20 mm. Zavazadlový prostor pak vždy pobere 570 litrů standardně a 1 700 litrů po sklopení zadních sedadel.
Na opačném konci vozu lze u jediné spalovací verze počítat s dvoulitrovým turbodieselem, který produkuje 197 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Zadokolka si pak sprint střihne za 7,5 sekundy a její maximum činí 220 km/h, zatímco u čtyřkolky se nejvyšší rychlost snížila na 218 km/h. Akcelerace se s příchodem systému xDrive nemění, normovaná spotřeba ovšem narostla z 5,3 až 5,9 litrů na sto kilometrů na 5,7 až 6,2 l/100 km. Vliv na výsledek má integrovaná mild-hybridní technika.
Elektrická zadokolka pak počítá s výkonem 313 koní, jenž ve sportovním režimu narůstá na 340 koní. Sprint se tak odehraje za 6,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 193 km/h. Baterie o kapacitě 81,2 kWh přitom mají vydržet na 483 až 560 km bezemisní jízdy, to je však holá teorie. Platí to i u verze M60, kde dva elektromotory produkují 517 (601) koní. Stovku pak toto BMW i5 zvládá za 3,9 s, omezovač zasahuje při 230 km/h a dojezd byl vypočten na 445 až 506 km.
Po stránce designové tu máme totéž, co v případě již nabízeného sedanu. Pochopitelně jen s tím rozdílem, že tentokráte dorazil „batoh na zádech“. Nakolik se vám dané ztvárnění líbí, je čistě na vašem posouzení. Za nás ovšem dáváme palec dolů hlavně zádi, zejména pak pouťovým prvkům v nárazníku, které mají za úkol rozbít jednotvárnou plochu. Čelní partie se v tomto ohledu ještě drží relativně při zemi, mimo jiné zásluhou ještě relativně umírněných ledvinek. Jako celek ale vůz působí vyváženěji než sedan, který dává hodně najevo svou nepřirozenou výšku danou prostorem vyhrazeným pro baterie v podlaze. U elektromobilu to pochopíte, tímto vizuálním nešvarem ale trpí i spalovací varianty, které žádné místo pro baterku v podlaze pochopitelně nepotřebují.
Pohled do interiéru pak už nepřináší žádné překvapení, s výjimkou většího prostoru pro hlavu na zadních sedadlech tu oproti sedanu nemáme jediný rozdíl. Před řidičem tedy trůní 12,3palcový digitální přístrojový štít, který doplňuje 14,9palcová obrazovka multimédií. Automobilka přitom zmiňuje, že standardem je kompletně veganská kabina, za audio systém Bowers Wilkins s 18 reproduktory či panoramatickou střechu je ale již třeba připlácet.
Nové kombi má v nabídce značky přistát v květnu, dodatečné pohonné jednotky pak budou k dispozici někdy od léta. Na ceny je zatím ještě příliš brzy, sedan však ve verzi 520d startuje na 1 524 900 Kč a jako elektromobil i5 eDrive40 na 1 749 800 Kč. Kombi by mohlo být dražší jen o pár desítek tisíc korun, pod 1,6 milionu korun byste tedy dieselovou zadokolku měli pořídit stejně jako u dosluhujícího provedení. Jak jsme ale naznačili zkraje, dostupné varianty budou o srdce českých klientů bojovat obtížně, nejžádanější jsou tu šestiválcové diesely. Ty dorazí, ale budeme si na ně muset ještě chvíli počkat.



































Dieselové a elektrické provedení nové řady 5 Touring se vzhledově liší pouze v detailech, na zásadní rozdíly došlo pouze pod kapotou. Vizuálně nám auto přijde povedenější než sedan, ale posuďte sami. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 4 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva