Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 750d je venku. První dieselové čtyřturbo dá stovku za 4,6 s
17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel je k dispozici v kratší i prodloužené limuzíně. Normovanou spotřebu snížil o 11 procent při zlepšení dynamiky.
Před dvěma týdny BMW na motorářském sympoziu ve Vídni představilo nový třílitrový diesel, který se nespoléhá na jedno, dvě či tři turbodmychadla, ale hned na čtyři. A je prvním takovým sériově vyráběným naftovým motorem vůbec. Dvě turba jsou nízkotlaká, přičemž redukují prodlevu prakticky již od volnoběhu. Z toho důvodu motor nabízí 450 Nm točivého momentu při tisíci otáčkách, maximálních 760 Nm je pak k dispozici v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min.
BMW přitom dodává, že „obecně řečeno jsou obě nízkotlaká a jedno z vysokotlakých dmychadel permanentně v akci. Pouze při ostré akceleraci již od volnoběhu dochází pomocí systému škrticí klapky k vynechání obou nízkotlakých. Plnící tlak je tak mnohem rychleji k dispozici. Druhé vysokotlaké turbo se pak zapojuje do hry ve chvíli, kdy motor točí zhruba 2 500 otáček.“
Tím máme tedy zásadní rozdíl oproti předchozímu natřikrát přeplňovanému motoru osvětlen, pročež jen dodáme, že výkon narostl z 381 na 400 koní. O přenos na všechna čtyři kola se standardně stará osmistupňová automatická převodovka, přičemž verzi 750d zabere zrychlení z klidu na stovku 4,6 sekundy, prodloužená varianta 750Ld je o desetinu sekundy pomalejší.
Ve srovnání s předchůdcem, v jehož případě BMW zaměstnávalo dvě kompaktní nízkotlaká a jedno velké nízkotlaké turbo, jde o zlepšení o 0,3 sekundy. Kromě toho byla zredukována o 11 procent také normovaná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 5,7 až 5,9 litrů na sto kilometrů v závislosti na modelu a velikosti pneumatik. Realita ale bezesporu bude docela jinde.
Cenu obou dieselových limuzín BMW aktuálně nezveřejnilo, nicméně dodává, že prodej v Evropě odstartuje v červenci letošního roku. Do Spojených států se pak čtyřikrát přeplňovaný motor nepodívá. Je přitom otázkou, zda časem dojde ke změně názoru, neboť kupříkladu vstřikováním močoviny za účelem redukce emisí NOx nový motor vybaven je.



BMW 750d xDrive se čtyřmi turby je venku...
...samotný turbodiesel přitom značka blíže představila na motorářském sympoziu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 10 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 11 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda