Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 750d je venku. První dieselové čtyřturbo dá stovku za 4,6 s
17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel je k dispozici v kratší i prodloužené limuzíně. Normovanou spotřebu snížil o 11 procent při zlepšení dynamiky.
Před dvěma týdny BMW na motorářském sympoziu ve Vídni představilo nový třílitrový diesel, který se nespoléhá na jedno, dvě či tři turbodmychadla, ale hned na čtyři. A je prvním takovým sériově vyráběným naftovým motorem vůbec. Dvě turba jsou nízkotlaká, přičemž redukují prodlevu prakticky již od volnoběhu. Z toho důvodu motor nabízí 450 Nm točivého momentu při tisíci otáčkách, maximálních 760 Nm je pak k dispozici v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min.
BMW přitom dodává, že „obecně řečeno jsou obě nízkotlaká a jedno z vysokotlakých dmychadel permanentně v akci. Pouze při ostré akceleraci již od volnoběhu dochází pomocí systému škrticí klapky k vynechání obou nízkotlakých. Plnící tlak je tak mnohem rychleji k dispozici. Druhé vysokotlaké turbo se pak zapojuje do hry ve chvíli, kdy motor točí zhruba 2 500 otáček.“
Tím máme tedy zásadní rozdíl oproti předchozímu natřikrát přeplňovanému motoru osvětlen, pročež jen dodáme, že výkon narostl z 381 na 400 koní. O přenos na všechna čtyři kola se standardně stará osmistupňová automatická převodovka, přičemž verzi 750d zabere zrychlení z klidu na stovku 4,6 sekundy, prodloužená varianta 750Ld je o desetinu sekundy pomalejší.
Ve srovnání s předchůdcem, v jehož případě BMW zaměstnávalo dvě kompaktní nízkotlaká a jedno velké nízkotlaké turbo, jde o zlepšení o 0,3 sekundy. Kromě toho byla zredukována o 11 procent také normovaná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 5,7 až 5,9 litrů na sto kilometrů v závislosti na modelu a velikosti pneumatik. Realita ale bezesporu bude docela jinde.
Cenu obou dieselových limuzín BMW aktuálně nezveřejnilo, nicméně dodává, že prodej v Evropě odstartuje v červenci letošního roku. Do Spojených států se pak čtyřikrát přeplňovaný motor nepodívá. Je přitom otázkou, zda časem dojde ke změně názoru, neboť kupříkladu vstřikováním močoviny za účelem redukce emisí NOx nový motor vybaven je.



BMW 750d xDrive se čtyřmi turby je venku...
...samotný turbodiesel přitom značka blíže představila na motorářském sympoziu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
před 3 hodinamiVěrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
před 5 hodinamiAutomobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 6 hodinamiŠéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
před 8 hodinamiFirma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva