Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá
22.10.2019 | Petr Prokopec
Mnichovská novinka přiváží řadu změn, ani příchod pohonu všech kol či automatu jako nejspíše jediné volby pro vrcholné verze ale fanoušky nedráždí tolik jako ohlášené zvětšení čelních ledvinek.
Příchod každé nové generace BMW M3 byl očekáván s velkým nadšením. Ostré provedení trojkové řady se již stihlo stát legendou, která do značné míry definuje sportovní segment. Není tedy překvapivé, že po tomto voze prahne velké množství fanoušků mnichovské automobilky. A dá se předpokládat, že nejinak tomu bude také u novinky s kódovým označením G90. Jakkoliv je ale třeba dodat, že BMW v jejím případě naplnilo přísloví o pověstném džbánu, se kterým se chodí tak dlouho pro vodu, až se ucho utrhne.
Nepochybujeme totiž o tom, že i nové BMW M3 bude slušně prodávané. Ovšem zároveň bude větším terčem kritiky než všechny předchozí generace dohromady. Mnichovská automobilka jde totiž možná až příliš s dobou, a tak zkrátka dle tradičních příznivců tohoto modelu hodlá udělat „všechno špatně“. Dočkáme se tedy sice řadového šestiválce, ovšem přeplňovaného a navíc ne až tak úplně výjimečného, neboť jde o tentýž třílitrový agregát, který dnes pohání SUV X3 M a X4 M.
Pohonná jednotka pak sice bude dávat působivých 480 koní, respektive dokonce 510 v případě provedení Competition, ovšem výkon zamíří na všechna čtyři kola. Již to samo o sobě je nemalým důvodem pro palec dolů, jakkoliv se dá předpokládat, že BMW systém xDrive nastaví tak, aby přední nápravu šlo zcela odpojit. Ve výsledku tak nebude problém jet bokem, což ostatně předvádí testovací prototyp na videu.
Standardně bude navíc auto k dispozici výlučně s automatickou převodovkou, o manuálu se mluví v souvislosti s jakousi „čistou”, slabší verzí s pohonem zadních kol. To možná uspokojí puristy, ale těch je velmi málo. Nadšené řidiče toužící po rychlosti a zároveň vlastnoručním řazení něco takového stěží nadchne.
Nicméně technika překvapivě asi nebude tím, nač si publikum bude stěžovat nejvíce. Prim v tomto ohledu hrají čelní partie, kde se mají objevit čelní ledvinky sahající od kapoty motoru pomalu až na zem. Takové jsou alespoň zvěsti, jenž navíc umocnil frankfurtský koncept nové řady 4 a slova designového šéfa. Zda ale taková opravdu bude realita, zatím není jisté i přes přítomnost vývojových prototypů na Ringu, neboť ty jsou maskovány od podlahy až po střechu.
Novinku se pak sice povedlo nafotit v továrně, nicméně zatím si můžeme ukázat pouze záď. Tu zdobí výrazný spoiler na víku zavazadelníku, kterému společnost dělá integrovaný, lakovaný difuzor s vykukující čtveřicí koncovek výfuku. Zajímavá je pak černá „sukénka“, která navazuje na blatníky a evidentně pokračuje také v rámci bočních prahů. Zasáhnout by pak měla i na přídi, zatím však není jisté, jak moc.
I pohled na zadní partie budí trochu rozpaky kvůli onomu lakovanému difuzoru, nicméně o této oblasti se rozhodně vášnivé diskuze nepovedou. Místo toho veškeré hovory budou spojené s „bobřími zuby“ vpředu, byť BMW nakonec ještě může ono ucho džbánu zachránit a místo podlouhlého provedení vyrukuje s ledvinkami, u kterých dojde „pouze“ na zvětšení, jak to naznačuje fotomontáž modrého vozu. Uvidíme tedy příští rok, co nás čeká a nemine.
Nové BMW M3 již bylo zezadu nafoceno bez maskování...
...odhalení čelních partií je ale pouze zdařilou fotomontáží
Zdroje: Evolve Automotive@Facebook, Automotive Mike@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
