Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude
18.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace bude těžit z přidané trakce, vyššího výkonu a nižší hmotnosti. BMW ale tomuto řešení nechce říkat „pohon všech kol”.
Mnichovská automobilka již hezkých pár desítek let dokazuje, že jí pohon všech kol není cizí. Zatímco u standardního portfolia jde o celkem běžnou záležitost prakticky u všech modelů, divize M s ní koketovala pouze u typů BMW X5 M a BMW X6 M. To by se ovšem mělo změnit s příchodem nové generace sedanu M5, který by pod kódovým označením F90 měl dorazit v roce 2018. O tomto kroku se spekulovalo již několikrát, nicméně nyní tu máme nepřímé potvrzení z nejvyšších míst.
O celé záležitosti se rozhovořil Franciscus van Meel, bývalý šéf divize Audi RS, jehož BMW najalo. A který jistě ví, o čem je řeč. „Nerad používám spojení 'pohon všech kol', neboť vždy trochu souvisí - po emocionální stránce - s jízdou v přímém směru, a ta není tím, o co nám jde především,“ uvedl van Meel. „Takže pokud se vydáme cestou pohonu všech kol, půjde ve skutečnosti spíše o pohon zadních kol s přidanou trakcí.“
Zní to trochu jako podivné PR, ale pohon 4x4 u BMW je vždy trochu takový. Jinými slovy, modely M5 a dokonce i M6 by měly dostat systém xDrive, který bude za standardních situací posílat naprostou většinu, ne-li všechen výkon na zadní nápravu a tu přední připojí pouze ve chvílích, kdy bude potřeba navýšit trakci. Podle aktuálních zvěstí prý evropští zákazníci budou mít i nadále na výběr, zda zvolit ryzí zadokolku či zda upřednostní pohon všech kol. Američané oproti tomu volit nebudou moci, v jejich případě se xDrive stane standardem.
Se systémem 4x4 by měl být stejně jako u současného BMW M5 spojen 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, ten ale bude produkovat minimálně 600 koní. Souběžně s nárůstem výkonu ovšem dojde i přes implementaci pohonu všech kol k redukci kilogramů, neboť vrcholný mnichovský sportovní sedan dorazí tak jako zbytek řady 5 G30 na nové modulární platformě využívající ve značné míře vysokopevnostní ocel a karbonová vlákna.


Nové BMW M5 skutečně má dostat systém pohonu všech kol, kromě toho však bude v Evropě k dispozici i ryzí zadokolka
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
