Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude
18.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace bude těžit z přidané trakce, vyššího výkonu a nižší hmotnosti. BMW ale tomuto řešení nechce říkat „pohon všech kol”.
Mnichovská automobilka již hezkých pár desítek let dokazuje, že jí pohon všech kol není cizí. Zatímco u standardního portfolia jde o celkem běžnou záležitost prakticky u všech modelů, divize M s ní koketovala pouze u typů BMW X5 M a BMW X6 M. To by se ovšem mělo změnit s příchodem nové generace sedanu M5, který by pod kódovým označením F90 měl dorazit v roce 2018. O tomto kroku se spekulovalo již několikrát, nicméně nyní tu máme nepřímé potvrzení z nejvyšších míst.
O celé záležitosti se rozhovořil Franciscus van Meel, bývalý šéf divize Audi RS, jehož BMW najalo. A který jistě ví, o čem je řeč. „Nerad používám spojení 'pohon všech kol', neboť vždy trochu souvisí - po emocionální stránce - s jízdou v přímém směru, a ta není tím, o co nám jde především,“ uvedl van Meel. „Takže pokud se vydáme cestou pohonu všech kol, půjde ve skutečnosti spíše o pohon zadních kol s přidanou trakcí.“
Zní to trochu jako podivné PR, ale pohon 4x4 u BMW je vždy trochu takový. Jinými slovy, modely M5 a dokonce i M6 by měly dostat systém xDrive, který bude za standardních situací posílat naprostou většinu, ne-li všechen výkon na zadní nápravu a tu přední připojí pouze ve chvílích, kdy bude potřeba navýšit trakci. Podle aktuálních zvěstí prý evropští zákazníci budou mít i nadále na výběr, zda zvolit ryzí zadokolku či zda upřednostní pohon všech kol. Američané oproti tomu volit nebudou moci, v jejich případě se xDrive stane standardem.
Se systémem 4x4 by měl být stejně jako u současného BMW M5 spojen 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, ten ale bude produkovat minimálně 600 koní. Souběžně s nárůstem výkonu ovšem dojde i přes implementaci pohonu všech kol k redukci kilogramů, neboť vrcholný mnichovský sportovní sedan dorazí tak jako zbytek řady 5 G30 na nové modulární platformě využívající ve značné míře vysokopevnostní ocel a karbonová vlákna.


Nové BMW M5 skutečně má dostat systém pohonu všech kol, kromě toho však bude v Evropě k dispozici i ryzí zadokolka
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 11 minutamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 14 minutamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch