Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loni sáhlo po německém roadsteru jen pár tisíc zákazníků, v Číně poptávka dokonce ani neexistuje. Není proto divu, že BMW s novinkou nespěchá.
O příchodu nové generace BMW Z4, která by měla dorazit pod označením Z5, se mluví již nějaký ten pátek, což ale zdaleka není překvapivé, neboť stávající provedení je na trhu od roku 2009. Teoreticky bychom jej tak měli čekat na některém z letošních autosalonů, v reálu ovšem na tak brzkou premiéru můžeme zapomenout. Šéf vývoje mnichovské značky Klaus Fröhlich totiž v Ženevě uvedl, že novinku by rád viděl v showroomech do konce dekády.
Před sebou tedy máme pětiletou čekací dobu, která je neúměrně dlouhá faktu, že na nové generaci nepracuje BMW samo, ale společně s Toyotou. Důvod celého zpoždění ovšem netkví v jazykové bariéře, ale ve faktu, že trh s roadstery a kupátky se začíná propadat. A co je daleko horší, zákazníci z Číny jeví o roadstery pramalý zájem. Není tedy divu, že vůz pro značku není prioritou.
„Pokud se podíváte na registrace... pak si musíme uvědomit, že daný segment je na sestupu,“ dodává Fröhlich a vysvětluje problémy, jež panují v Číně. Tamní klientela prémiových značek totiž touží hlavně po soukromí, které jí kabriolety a roadstery jen sotva mohou nabídnout. Navíc v tamních městech panuje dosti špatná kvalita ovzduší, kvůli které by střecha zůstávala prakticky neustále natažena.
Na Starém kontinentu jsou pro změnu roadstery druhým či třetím vozem v rodině, přičemž výhled ekonomických stagnací či dokonce poklesů zákazníky do showroomů nežene. I proto se v Evropě loni prodalo pouze 5 300 kusů BMW Z4 (meziroční propad o 11 procent), ještě hůře však na tom je Amerika. Za oceánem totiž skončilo jen 2 150 exemplářů, tedy o 13 % méně než v roce 2013.
V naprostém kontrastu s tím jsou předpovědi, jež se týkají prodejů Audi TT. To by podle analytiků mělo oslovit zhruba 40 000 až 42 000 kupujících ročně, což není zrovna malé číslo. Je ale třeba dodat, že započítány jsou v to roadstery i kupátka. A co víc, ve srovnání s druhou generací, jejímž vrcholem bylo 56 000 registrací ročně, se stále jedná o nemalý sešup.
Audi TT se navíc zdá být výjimkou z pravidla, neboť kupříkladu takový Volkswagen Eos již neláká prakticky nikoho a proto letos ve výrobě skončí. Nakonec tedy nebude zázrak, když BMW Z4 dorazí do konce dekády, ale když dorazí vůbec...










Neoficiální ilustrace přisoudily novému BMW Z4/Z5 pevnou střechu, v reálu se ovšem mnichovský roadster má objevit se skládacím plátnem
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včeraDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
včeraJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry