Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů
1.11.2020 | Petr Prokopec
Těžko si představit horší start nového modelu nové značky na trhu. Nejprve záhadné závady, pak svolání všech aut, pak zákaz prodeje na jednom z největších trhů a pak? Další svolání.
S vůbec prvním patentovaným automobilem přišel Carl Benz v roce 1885, prezentace prvního elektromobilu se třemi koly od Gustava Trouvého však proběhla již o čtyři léta dříve. Historie elektrického pohonu je tak vlastně ještě delší než toho benzinového či dieselového, ostatně v prvopočátcích automobilismu byly elektrické pohony častějším řešením. Bylo to dáno jejich primitivnější konstrukcí, a tak je s podivem, že technické problémy s těmito auty dnes vídáme firmy řešit (či v případě Tesly spíše neřešit) častěji než s těmi se spalovacími motory. Ale je to zkrátka tak.
Nejnovějším projevem tohoto paradoxu jsou patálie Polestaru. Environmentálně zaměřená odnož švédského Volva a čínského Geely se už od začátku prodejů prvního modelu potýká se závažnými technickými nedostatky, kvůli nimž její auta náhle přestávají jezdit. Firma tak na začátku října spustila svolávací akci, která se týká všech 2 189 do té doby vyrobených vozů pro Evropu i Čínu. U řady aut totiž došlo na selhání modulu energetické kontroly baterie, což posléze vedlo ke ztrátě výkonu za jízdy. A už tehdy se zdálo, že to není jediný problém, neboť patálie některých majitelů tomuto scénáři neodpovídaly
Není tedy až tak velké překvapení, že s techniky se zákazníci čínsko-švédské značky naneštěstí nemuseli loučit na dlouho, neboť Polestar byl nucen povolat znovu do servisů všechna auta. Tentokrát jde o problémy spojené s vysokonapěťovým ohřívačem chladicí kapaliny, přičemž jde znovu o všech, teď už 4 586 vyrobených aut. A jelikož jde o hardwarovou záležitost, je znovu nutná návštěva servisu.
„Od pondělka 2. listopadu budou postižení majitelé kontaktováni e-mailem a dozví se více o problému, řešeních a dalších krocích. Jakákoliv nedodaná vozidla budou modifikována ještě před předáním, stejně jako budou v souladu s touto akcí upraveny vozy, které již byly dodány k prodejcům. Je tedy možné, že zákazníci budou moci převzít vozy až se zpožděním,“ uvádí Švédové v oficiálním prohlášení.
Polestar mimo to dodává, že nová a vlastně ani předchozí svolávací akce se netýká aut určených pro Spojené státy, Kanadu a Švýcarsko. Na těchto trzích totiž ještě nedošlo na předání aut, a tak je zákazníci dostanou již modifikované. Zda to ale povede k dlouhodobější než několikadenní mobilitě, zatím v případě Polestaru není jisté. Stoprocentní ovšem je, že jde o další ránu pro image Polestaru - od tohoto týdne se značka muselí potýkat také se soudním zákazem prodeje aut ve Francii kvůli údajné neoriginalitě svého loga.





















Polestar 2 musí již podruhé v řádu několika málo týdnů do servisů. Stejně jako v případě první svolávací akce jde i tentokráte o všechna vyrobená auta a závažný technický problém. Foto: Polestar
Zdroj: Polestar
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včeraNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
včera
Živá témata na fóru
- Autopojištění - kalkulace 06.30. 04:38 - DorothyShaw
- How to Play and Experience Geometry Dash 06.30. 04:34 - DorothyShaw
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch