Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Santa Fe drasticky změnilo styl, teď vypadá jako smutná kopie Land Roveru
18.7.2023 | Petr Prokopec
Korejci slibovali velkou změnu, ale tohle jsme nečekali. Přepřáhli z německé cesty na britskou a musíte sami posoudit, zda je to ku prospěchu věci. Ku prospěchu originality to není zcela jistě.
Čtvrtá generace Hyundai Santa Fe aktuálně startuje na 899 900 Kč. To rozhodně není špatná nabídka, zvláště s ohledem na poměrně razantní facelift, s jakým korejská automobilka přišla v roce 2020. SUV se totiž dočkalo zcela nové platformy, u které byla ve větší míře využita odlehčená vysokopevnostní ocel. Souběžně s tím došlo na zredukování odporu vzduchu či přepracování interiéru. Korejci tak v podstatě přišli s novým vozem, oněch 900 tisíc korun je tedy vskutku zajímavou částkou, zvláště když za ně dostáváte 2,2litrový turbodiesel naladěný na 193 koní.
Hyundai se nicméně rozhodlo, že neusne na vavřínech a už po třech letech přišlo s pátou generací. Její vzhled je označován za nadmíru radikální, s čímž rozhodně lze souhlasit. Zatímco totiž stávající provedení evokuje spíše vozy koncernu VW, novinka je prakticky kopií britského Land Roveru. Detaily se liší, ale celkové dojem je stejný. Z našeho úhlu pohledu nejde zrovna o změnu k lepšímu, a to nejen kvůli neoriginalitě takové cesty. Zvlášť při pohledu zezadu totiž Santa Fe nepůsobí jako moderna, připomene spíše počátky SsangYongu.
„Nové Santa Fe je SUV, které nachází perfektní rovnováhu mezi životem ve městě a pobytem venku a zvládá vše od každodenních rodinných záležitostí až po výlety do přírody,“ uvedl k novince firemní šéfdesignér SangYup Lee. Ten zároveň dodal, že vůz je univerzálnější než dosud, neboť narostl rozvor a přišly ony hrany. Jeho čelní partie pak mají působit majestátněji, hlavně díky novým světlometům ve tvaru písmene „H“. Ve stejném stylu jsou ostatně vyvedeny i zadní lampy.
Automobilce se daný motiv zjevně zalíbil, počítat s ním tak lze v interiéru u výdechů klimatizace. Korejci jej přitom doplnili digitálním přístrojovým štítem, na který navazuje 12,3palcová obrazovka multimédií. Důraz byl kladen na vytvoření luxusního dojmu, s čímž napomáhá také separovaný displej pro ovládání klimatizace. Značce pak lze připsat kredit i za to, že ve hře ponechala klasická tlačítka pro nejužívanější funkce, které doplňuje bezdrátové dobíjení mobilů.
Po stránce motorické toho prozatím mnoho nevíme. Nikoli jen proto, že aktuálně byla odhalena pouze korejská verze, ale i z toho důvodu, že prozatím tu máme pouze předpremiéru. Skutečný debut, při kterém dojde na odhalení detailů, je naplánován na 10. srpen. Aktuálně je tedy jisté jen to, že jednou z nabízených jednotek bude 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec, jenž dosud produkoval 281 koní. V Česku nicméně tento motor chyběl, kromě dieselu byly k mání už jen hybridní jednotky.
Tím nám informační pramen vysychá, zmínit lze snad už jen přítomnost 21palcových litých kol. Ta jsou větší než cokoliv, co dosud bylo v nabídce. V důsledku toho pochopitelně může utrpět komfort, o základní výbavu ale rozhodně nepůjde. Protože ale Santa Fe rozhodně narostlo nad dosavadních 4 785 milimetrů v rámci délky a 2 765 mm v případě rozvoru, budou takové osmnáctky působit jako příliš malé. To celkovému, už tak kontroverznímu vzezření příliš nepomůže.














Nové Santa Fe již nekráčí německou cestou, ale spíše britskou, z mnoha úhlů připomíná SUV Land Roveru. Korejci zatím přišli jen s prvními fotkami a informacemi, kompletní odhalení je naplánováno na 10. srpen. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva