Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Santa Fe neporáží Škodu Kodiaq jen technikou, ale i prostorem
22.2.2019 | Petr Prokopec
Co se zprvu zdálo jen jako facelift, je nakonec nová generace Grand Santa Fe. To nenarostlo jen rozměrově, ale i výbavou, do níž spadá třeba zcela nová ochrana proti zlodějům.
Nová verze Hyundai Santa Fe dokáže zaujmout zvenčí i uvnitř. Nyní konečně míří i do prodeje, zrekapitulovat tak můžeme veškerá známá fakta, jež navíc rozšíříme o nové informace, snímky a také první cenu.
Nové Santa Fe má oproti původním předpokladům nakonec skutečné právo na to, aby jej Korejci označovali jako zcela novou generaci. Došlo totiž k zásadním posunům v konstrukci, kdy kupříkladu rozvor narostl o sto milimetrů na 2 865 mm. Je tak největší ve své třídě, třeba Škoda Kodiaq je v tomto směru o sedm centimetrů kratší. Nepřekvapí tedy, že i Korejci nabízí tři řady sedadel, na rozdíl od českého SUV umožní vybrat si mezi šestimístným či sedmimístným provedením, věřit jim lze i slova o tom, že jde o nejprostornější vůz své třídy.
O 160 milimetrů narostla také délka, Santa Fe dnes naměříte 4 890 mm. Prodloužení jde ale do značné míry na vrub nových nárazníků a výraznější čelní masky. Ta si bere zjevnou inspiraci v Audi Q8, zatímco v případě zádi budete mít hlavu plnou Volva. Za tím pro změnu stojí design světel, která jsou navíc navzájem propojena módním LEDkovým proužkem. Ovšem nikoliv v horních partiích, jak je dnes typické, nýbrž vespod, přímo na hraně víka zavazadelníku.
Přesunout se můžeme dovnitř, k čemuž je zapotřebí otevřít dveře. Tím se dostáváme k unikátnímu prvku, jímž je nové Santa Fe vybaveno. Na klikách jsou instalovány čtečky otisků prstů. Stačí se dotknout kliky, auto se odemkne a současně je nastavena poloha sedadla řidiče a zpětných zrcátek. V budoucnu by systém měl zvládnout i automatické nastavení volantu a klimatizace, v plánu je i úprava vlhkosti v kabině.
Hyundai prohlašuje, že systém odolá nejen veškerým nástrahám počasí, ale rovněž hackerům. Zda tomu tak ale skutečně bude a zda náhodou nedojde v na velké uřezávání prstů, však hned tak nezjistíme. Očkem tedy hodíme po dalších finesách, přičemž nadmíru užitečnou bude monitoring zadních sedadel. Systém na základě ultrazvukových senzorů po odchodu řidiče a uzamčení vozu zkontroluje, zda vzadu nezůstalo zapomenuté dítě, a pokud ano, majitele ihned uvědomí.
Automobilka myslela i na bezpečnost při samotném opouštění vozu, Santa Fe je tak osazeno čidly monitorujícími prostor za vozem. Jakmile tak budete chtít otevřít dveře, čímž byste ohrozili ostatní účastníky vozu, jste opět varováni. Tím ale výčet unikátních novinek víceméně končí, dále se již SUV může pochlubit „obyčejnostmi“, mezi něž patří třeba hlasové ovládání či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.
Použitá technika už tolik novot nepřináší, jedinou změnou je totiž vypuštění základního 2,4litrového atmosférického čtyřválce. Santa Fe tak bude k mání pouze s dvoulitrovým turbem, jež může 245 koní posílat skrze automat na přední či všechna čtyři kola. Právě tento krok přitom vedl k navýšení základní ceny oproti dosluhujícímu provedení, jež startovalo o zhruba 40 000 Kč níže.
Novinka tak s cenou začíná v přepočtu na 850 tisících korunách, což zejména na čínské poměry, kde bude vůz primárně k mání, není zrovna láce. Za velkou zdí bude prodáván jako Santa Fe, protože Číňané mají rádi velká auta, k nám by mohlo dorazit pod označením Grand Santa Fe, jak si až sedmimístný model říkal donedávna.



















Nové Hyundai Santa Fe se ukázalo na pořádné sadě oficiálních fotek
Naživo jsme jej mohli spatřit už dříve...
...stejně jako jsme mohli vidět jeho čtečku otisků prstů
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 8 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva