Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové korejské SUV chce luxusem soupeřit s Maybachem, cenově ale zůstává při zemi
7.5.2020 | Petr Prokopec
Jako konkurenta Mercedesů-Maybach si asi v prvé řadě nepředstavíte cokoli z Koreje, tím spíše ne od Hyundai. Nové SUV Palisade ve vrcholném provedení ale přichází konkurovat právě jim.
Korejské automobilky míří stále výše. Nikoliv jen skrze značku Genesis, která má konkurovat zejména německým prémiovým výrobcům, ale rovněž za pomoci mateřské firmy. Hyundai aktuálně odhalilo své vrcholné SUV Palisade s novými úrovněmi výbavy Calligraphy a VIP. Obě cílí jen na tu nejmovitější klientelu, která touží po maximálním komfortu ve stylu Mercedesů-Maybach. Oproti německým klenotům nicméně v případě korejského SUV přeci jen něco ušetříte, jakkoliv do kapes je třeba sáhnout o poznání hlouběji než obvykle.
Naše představení odstartujeme u exteriéru, který se pyšní specifickou čelní maskou vyplněnou chromovými trojúhelníky. Mimo to dorazil ochranný plát předního nárazníku, který se natáhl na celou šířku vozu. Dozadu se pro změnu nastěhoval rozměrný difuzor, zatímco na bocích lze zaevidovat 20palcová litá kola. Již to stačí na odlišení exkluzivních variant od zbytku produkce, třešinkou na dortu nicméně může být ještě barva Rain Forest. Ta je nicméně vyhrazena pouze provedení Calligraphy.
Exkluzivní lak je jediným venkovním rozdílem mezi novými úrovněmi výbavy. O poznání více odlišností nalezneme uvnitř. Calligraphy cílí spíše na početnější rodiny, k mání je proto pouze v sedmimístné konfiguraci. Standardem je kožené čalounění, u kterého lze volit mezi třemi odstíny a patero různým prošíváním. Mimo to dorazil v sérii rovněž 12,3palcový digitální přístrojový štít a head-up displej, tedy prvky, za které jinak majitelé Palisade připlácí.
V případě úrovně VIP zachází Hyundai ještě dále, prostřední řadu tvoří pouze dvě separovaná křesla. Také v tomto případě byla použita kůže Nappa a ozdobné švy, nicméně nová je středová konzole, která nabízí útočiště držákům na nápoje. Ty jsou přitom vyhřívané i chlazené. Mimo to zde můžete nalézt také bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či osvěžovač vzduchu, stejně jako zábavní systém s rozměrnými obrazovkami na opěradlech předních sedadel.
Automobilka dále zdůrazňuje, že hlavové opěrky zadních sedadel jsou osazené reproduktory kvůli umocnění zážitku ze sledování filmů či poslouchání hudby. Zároveň pro Palisade začala také nabízet interkom usnadňující komunikaci mezi osobami ve všech třech řadách. Korejské SUV se tedy skutečně začíná blížit německé konkurenci, a to i navýšenou tažnou kapacitou. Zatímco dříve systém umožňoval pouze připojení 750 kg vážících přívěsů, nyní lze počítat až se dvěma tunami.
Tím se pozvolna dostáváme k pohonnému ústrojí, které se již v případě nových výbav neliší. Jak u Calligraphy, tak u VIP je na výběr 3,8litrový benzinový atmosférický šestiválec s 295 koňmi či 2,2litrový turbodiesel s 202 koňmi. Standardem je vždy osmistupňový automat, volit lze ovšem mezi pohonem přední a všech čtyř kol. To samozřejmě ovlivňuje i ceny, které startují na 47 100 000 wonů (cca 965 tisíc Kč) a vrcholí na 56 650 000 KRW (1,16 milionu Kč). Nejsou to úplně malé peníze, ale na auto snažící se oslovit klientelu Mercedesu-Maybach GLS? Na něco takového to opravdu není mnoho.









Hyundai Palisade přichází s novými vrcholnými úrovněmi výbavy Calligraphy a VIP. Zatím jsou k dostání pouze v Koreji, dorazit však mají rovněž na americký trh
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 6 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejčtenější články
 Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
 2.10.2025
 Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
 2.10.2025
 Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
 2.10.2025
 Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
 3.10.2025
 Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
 3.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter