Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 | Petr Prokopec
Evropské a v Evropě dál velmi intenzivně působící automobilky pořád umí nabídnout atraktivní auto za dobré peníze, jen ho tu jaksi nesmí prodávat. Je to i případ nového Citroënu Basalt, bohužel.
Za posledních pár let se v automobilové branži stalo zvykem, že pokud některý výrobce chystá levnou a zajímavou novinku, pak můžete si můžete být jisti tím, že země Evropské unie o ni budou ochuzeny. Vlastně tak ani není třeba doufat v to, že byste si Citroën Basalt mohli jednou moci koupit v Česku. Nové francouzské SUV-kupé totiž míří primárně do Indie a Jižní Ameriky. V obou regionech se bude lišit některými detaily, pokaždé však lze očekávat nízkou cenu.
Basalt byl zatím odhalen pouze jako koncept, už z jeho pojetí je ale zřejmé, že produkční verze výrazně jiná nebude. Dorazit pak má ve druhém letošním pololetí, přičemž zatímco Indové mohou počítat s LEDkovými světly, Jihoameričané dostanou pouhé halogeny. Na další nuance nejspíš dojde v rámci výbavy, Citroën však s podrobnostmi přijde až s premiérou produkční verze.
Už teď ale víme, že Basalt bude stát na platformě Smart Car, která je levnou verzí známé modulární architektury CMP/eCMP. V důsledku toho by neměla dorazit pouze čistě spalovací verze osazená tříválcovou jedna-dvojkou naladěnou na 110 koní, ale také elektrické provedení. S jeho debutem nicméně Francouzi kvůli menšímu zájmu nepospíchají, ve hře je tak až příští rok.
Bez ohledu na pohon Basalt působí velmi lákavě, ať se na něj již podíváme z jakéhokoli úhlu. Čelní partie jsou velmi blízké nám známému Citroënu C3 Aircross, ty zadní jsou ale zcela unikátní. Právě svažující se střešní linie přitom bude tím hlavním důvodem, proč lidé do showroomů značky zamíří. Francouzi pak dodávají, že kromě stylu byl důraz kladen i na prostor.
Zajímavý pak ostatně není jen vzhled, ale i samotný název. Citroën se totiž evidentně rozhodl, že opustí zavedenou praxi, kdy svá SUV pojmenovával alfanumericky a na konec přihazoval buď písmeno X, nebo přídomek Aircross. Slovo Basalt lze přeložit jako čedič (nakonec i u nás se mu pořád říká bazalt), přičemž značka dodává, že asociace se sopečnou vyvřelinou má zdůraznit robustnost vozu.
Lze už jen zmínit, že produkční Čedič, pardon Basalt by v Indii měl stát zhruba 800 tisíc rupií, tedy jen 225 tisíc korun. Zda u toho budou šmrncovní kola konceptu, je otázkou. Uvnitř však má publikum očekávat jak digitální přístrojový štít, tak větší obrazovku multimédií. Ta mimo jiné nabídnou Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako nebude chybět automatická klimatizace.
Jak jsme tedy předestřeli již na úvod, Basalt se jeví jako opravdu zajímavé auto. A jako takové bohužel EU mine. Proč se v tomto směru nůžky mezi většinou starého kontinentu a zbytkem světa pořád jen rozevírají, asi nemusíme opakovat.






Nový Citroën Basalt působí velmi přitažlivě, přičemž předznamenává produkční verzi, jíž lze očekávat ve druhé půli roku. V EU ale k mání nebude, záplavě místních regulací nemá šanci dostát. Foto: Citroën
Zdroj: Citroën
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 2 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva