Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 | Petr Prokopec
Jedno takové už jsme tu měli a jak to dopadlo? Tvůrci dalšího z kandidátů z USA se ale dušují, že na blamáž nedojde, před sebou máme vůz, který má přes 500 km/h opravdu jet, sériový Hennessey Venom F5.
Boj o korunu nejrychlejšího auta planety se nám začíná přiostřovat. Dosud se o ni přetahovaly hlavně Bugatti, Koenigsegg a SSC North America, nyní ovšem texaská firma Hennessey odhalila svůj nový model Venom F5. A právě on má být tím, který bude tahat za nejdelší kus provazu. Americký supersport byl totiž pojmenován podle nejrychlejších tornád, které dosahují rychlostí přes 500 km/h. Do tohoto teritoria Texasané míří, a to za pomoci „nejvýkonnějšího sériového produkčního motoru, jaký kdy byl vyroben“.
Za tímto chvalozpěvem se skrývá 6,6litrový osmiválec zvaný Fury, který počítá s litým železným blokem, hliníkovou hlavou a suchou lubrikací. Agregát je vyráběn ručně a může nabídnout až 1 842 koní a 1 617 Nm točivého momentu, které míří na zadní nápravu skrze sedmistupňový automat. Výkon je pak spojen s pouhými 1 360 kilogramy, za čímž stojí hlavně rozsáhlé použití karbonu, z něhož je karoserie, monokok i tubus kabiny vážící pouhých 89 kilo.
Je přitom třeba zmínit, že jedna poháněná náprava má evidentně problém s trakcí, hlavně zpočátku. Zrychlení z klidu na stovku totiž zabere necelé tři sekundy, což v době, kdy se nejrychlejší vozy pokouší pokořit hranici dvou sekund, není oslňující. Nicméně jakmile Venom F5 najde pevnou půdu pod nohama, rázem přijde druhý úder, jenž vás zarazí do sedadel. Dvoustovky totiž supersport dosáhne již za 4,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost má přesáhnout oněch 500 km/h neboli 311 mph.
Texaská automobilka přitom rozhodně nechce být v centru dění stejným způsobem, jako tomu bylo u SSC, jehož pokus o rekord skončil blamáží. Hennessey má proto již uzavřenou dohodu s Kennedyho vesmírným centrem americké agentury NASA, díky které bude moci využít její 5,2 kilometru dlouhou ranvej. Na místě pak nebudou chybět technici od Racelogicu, kteří zkalibrují měřicí zařízení, stejně jako média, zákazníci a další nezávislí svědci.
Konkrétní termín Hennessey do placu nedal, nicméně lze předpokládat, že půjde nejdříve o jaro příštího roku. V mezičase totiž ještě musí přikročit k testům Michelin, jehož obutí Pilot Cup Sport 2 americká novinka užívá, a to v rozměru 265/35 R19 vpředu a 345/50 R20 vzadu. Venom by nicméně neměl zaujmout jen v přímém směru, ale také v zatáčkách, pročež jej Texasané testovali proti takovým ikonám, jako je McLaren 600LT či Porsche Cayman GT4.
Vůz přitom počítá s pěti jízdními režimy Sport, Track, Drag, Wet a F5, kdy poslední zmíněný umožňuje odemčení maximálního potenciálu a tedy i dosažení nejvyšší rychlosti. Ta nicméně může být zredukována, pokud se zákazníci rozhodnou pro volitelný paket Track Pack, který přiváží nejen agresivnější čelní splitter, ale hlavně velké křídlo namísto automatického spoileru. Souběžně s tím pak lze čekat i 15,35palcové karbon-keramické brzdy.
Lze už jen dodat, že Hennessey celkově vyrobí jen 24 aut, jen standardně počítají s multifunkčním volantem, jehož vrchní část zmizela kvůli lepší viditelnosti. Dále uvnitř nebudou chybět dvě karbonová sedadla, sada hliníkových pedálů, sedmipalcový digitální přístrojový štít a devítipalcová multimédia od Alpine, jenž počítají nejen s navigací, ale také s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Ceny pak startují na 1,8 milionech dolarů (cca 39 mil. Kč).
















































Hennessey Venom F5 dostal do vínku 1 842 koní, s nimiž je spárováno pouze 1 360 kilogramů. Není tak překvapivé, že texaská firma počítá s maximálkou přes 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek včera 15:58
- Bulegův vítězný hattrick včera 14:37
- Vítězná Herrera, 16. Ouředníčková včera 13:05
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race včera 12:06
- Suverénním vítězem Bulega před Toprakem 3.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan