Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejsilnější Lamborghini dostalo 4 000 koní, spojuje je s nebývalým luxusem
28.7.2021 | Petr Prokopec
I když výkony aut v posledních letech zamířily hodně nahoru, výkony okolo jednoho tisíce koní jsou pořád výjimečné. Nové Lamborghini má ještě čtyřikrát vyšší výkon, model 63 ovšem nejezdí souši, nýbrž po vodě.
Záběr automobilových výrobců začíná být v posledních letech stále širší. Zejména luxusní značky přistupují ke spolupráci s firmami z jiných oborů, čehož výsledkem jsou tu více tu méně zajímavé věci. Mezi ty zajímavější můžeme bez otálení zařadit čluny a jachty, kde se svou trochou do mlýna přišlo již Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lexus či Bugatti. Nyní se členem tohoto „lodního klubu” stává i Lamborghini, které ve spolupráci s firmou Tecnomar připravilo nový luxusní rychlý člun, který skutečně dokáže odkaz italské značky přenést ze silnice na vodu.
Pod názvem Lamborghini 63 se představuje novinka, jenž byla inspirována modelem Sián FKP 37. Máme tu tedy třeba prakticky identické čelní osvětlení, stejně jako se mnohé prvky lodi snaží napodobit difuzor vozu. Střecha pak byla inspirována hard topy určenými pro roadstery italské značky, přičemž nemá poskytovat jen ochranu před sluncem či větrem, ale zároveň napomáhá dynamice. Vše pak umocňuje silueta supersportu, tedy alespoň dle autorů.
Odkaz na italskou automobilku lze nalézt i ve strojovně, kde svou práci odvádí hned dva dvanáctiválce. Souhrnně přitom produkují 4 000 koní, tedy výrazně vyšší výkon, než s jakým můžete počítat u jakéhokoliv silničního modelu Lamborghini. Co se ovšem samotné rychlosti týče, ta již v kontextu s automobily tak působivá není. Maximum totiž činí 60 uzlů, tedy 111 km/h, dojezd pak byl vyčíslen na 389 km, ovšem při cestovním tempu 40 uzlů (75 km/h).
Přesunout se můžeme na horní palubu, kde trůní automobily inspirovaný kokpit, a to včetně duálního digitálního přístrojového štítu. Nechybí ani klasický volant či dvojice karbonových křesel, načež si při řízení skutečně budete připadat jako ve skutečném supersportu. O to se ostatně starají i startovací tlačítka pohonných jednotek, které jsou taktéž inspirovány modely Lamborghini. Všudypřítomným je pak i téma šestiúhelníku odkazujícího na karbon jakožto základní stavební materiál značky.
Podpalubí pak italskou automobilku připomíná ještě více, a to nejen motivy onoho šestiúhelníku, ale i pomocí log, použitého fontu číslic či zpracováním čalounění nebo ložního prádla. Majitelé si přitom mohou zvolit požadované odstíny skrze program Ad Personam jako u silničních aut, přičemž kromě vlastní ložnice mají kk dispozici ještě druhou se separovanými posteli. Na výlet tedy mohou vyrážet s nejbližšími přáteli či s rodinou, přičemž postrádat nebudou ani koupelnu.
Zbývá už jen dodat, že nová jachta (či člun, vhodnější označení již necháme na vás) má 20,42 metru na délku a 5,4 metru na šířku. Její hmotnost činí 24 tisíc kilogramů, daný údaj ale nejspíše nezahrnuje 3 600 litrů paliva, jenž se vejdou do nádrže. Vodní Lamborghini přitom spálí 360 litrů za hodinu, tedy výrazně více než jeho silniční předobraz. Oproti němu je pak ostatně i dražší, ceny totiž startují na 3,1 milionech Eur (cca 67,4 mil. Kč). Celkově přitom vznikne jen 63 kusů, čímž je odkázáno na název stroje i rok založení automobilky.

































Vodní Lamborghini je stejně působivé jako silniční modely značky, jimiž bylo inspirováno. Konkrétně pak modelem Sián FKP37, který taktéž vznikl pouze v 63 kusech. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před hodinouPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 3 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva