Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma
27.11.2023 | Petr Prokopec
Neděláme si legraci, skutečně se nedíváte na dvě různé verze stejné generace Porsche Panamera, ale na novou Panameru vedle té předchozí. Také prestižní německá značka zvolila v posledních letech stále obvyklejší přístup a víceméně jen faceliftuje.
Okolo příchodu nového milénia se v Zuffenhausenu rozhodli, že klientům Porsche už dvoudveřové sportovní modely nestačí. Na svět tak postupně přišla trojice Porsche Cayenne, Panamera a Macan. Prakticky s každou novinkou byla hned na úvod spojena nemalá kontroverze, jenž v případě obou SUV následoval neskutečný zájem zákazníků. Pětidveřový liftback se ovšem již takového potlesku nedočkal. Stál za tím mimo jiné design, který člověk v lepším případě vnímal jako kontroverzní, v tom horším jako vyloženě ošklivý.
Porsche se snažilo zájem publika zvýšit příchodem nových motorizací, stejně jako představením faceliftu. Nicméně nakonec příliš nepochodilo ani s generací druhou, která se ukázala v roce 2016. Ta navíc nedorazila jen jako liftback, kromě něj automobilka přišla dokonce s kombíkem Sport Turismo. Ovšem ten se neprodával skoro vůbec, i proto značka oznámila, že s tímto experimentem definitivně končí. S méně praktickým provedením to ovšem zuffenhausenští hodlají zkusit ještě jednou, ostatně letošní prodeje (26 779 ks, +5 %) nejsou špatné.
Protože nicméně Panamera za oběma SUV zaostává o více než polovinu registrací, není až tak překvapivé, že novinku doprovází snaha o maximální úsporu nákladů. Jakkoli tedy Porsche sice uvádí, že každý panel karoserie je nový, na některých se toho muselo změnit sakra, třeba na přední kapotě hledáme novinky marně. A pod povrchem se toho změnilo ještě méně. Rozvor byl zachován na dosavadních 2 950 milimetrech, délka vozu se pak natáhla o pouhé 3 mm na 5 052 mm u standardní verze, respektive na 5 202 mm v případě provedení Executive.
Když pak druhou a třetí generaci postavíte vedle sebe, zjistíte, že veškeré změny tkví pouze v detailech. Přepracována byla grafika světel a lehce i jejich tvar, nový je pak nárazník, jenž vůbec poprvé přechází v náznak čelní masky. To je ale víceméně vše, přesunout se tak můžeme na boky, kde jedinou novinkou je jinak profilovaný výstup vzduchu z motorového prostoru a na něj navazující prolisy ve dveřích. V případě zádi pak Porsche o trochu lépe rozbíjí velikost dané masy, nejvíce si ale všimnete trochu jinak stylizovaných lamp.
To je ale vše, zamířit tak můžeme do interiéru, kde by rovněž nebylo pomalu o čem mluvit, kdyby se Porsche nerozhodlo, že je třeba třetí generaci něčím trochu opepřit. Automobilka totiž „uklidila“ středový tunel, na kterém již nenajdete volič automatické převodovky. Ten se navíc nenastěhoval na sloupek řízení, místo toho jej najdete ve formě drobné páčky mezi digitálním přístrojovým štítem a centrální obrazovkou multimédií stejně jako u Cayenne. Jak si jej zákazníci oblíbí, je otázkou, nám s takovým autem dohromady nejde.
Po stránce motorické tvoří základ verze Panamera a Panamera 4, jenž obě pohání 2,9litrový šestiválec. Ten produkuje 353 koní, což zadokolce stačí k 5,1sekundovému sprintu na stovku, zatímco čtyřkolka danou metu zdolá za 4,8 s. Za jejím volantem ale dosáhnete maximálního tempa 270 km/h, zatímco Panamera je o 2 km/h rychlejší. Mnohem dál ovšem zachází vrcholné provedení Turbo E-Hybrid, které disponuje 680 koňmi, 930 Nm - stovku zvládá za 3,2 s, nejvyšší rychlost pak činí 315 km/h.
Automobilka uvádí, že z důvodu velkého zájmu o kombinaci spalovacího a elektrického ústrojí celkově nabídne hned čtyři hybridní varianty. Dá se přitom předpokládat, že jednou z nich bude vrcholné provedení Turbo S E-Hybrid, jenž taktéž vsadí na čtyřlitrový osmiválec, celkově ale bude jeho soustava produkovat 739 koní, jako je tomu u spřízněného Porsche Cayenne. Druhé dvě varianty ale budou nejspíše založené na zmiňovaném šestiválci, přičemž celkově soustava nabídne přes 462 koní.
Tím jsme víceméně na konci tiskové zprávy, zmínit můžeme už jen české ceny. Ty startují na 2 786 116 Kč v případě výchozího Porsche Panamera, za čtyřkolku je již třeba dát 2 891 386 Kč. Auto tak zdražilo skoro o 10 procent, i když se změnilo jen nepatrně. Vrcholné Turbo je pak ve jiné cenové lize (4 988 286 Kč). Účet ale pochopitelně bude možné vždy navýšit, třeba o příplatkový 10,9palcový displej před spolujezdcem, světlomety HD Matrix LED s 32 tisíci pixely v každé lampě nebo kola s centrální maticí a aktivní podvozek Porsche Active Ride.
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 1 - Porsche Panamera 2020 srovnani 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 2 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 3 - Porsche Panamera 2020 srovnani 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 4 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 5 - Porsche Panamera 2020 srovnani 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 6 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 7 - Porsche Panamera 2020 srovnani 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 8 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 9 - Porsche Panamera 2020 srovnani 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 10 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 11 - Porsche Panamera 2020 srovnani 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Porsche Panamera není nové, pět rozdílů oproti tomu dosavadnímu sotva najdete. Tedy až na ceník, tam budete hned doma - 12 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nová Panamera se od té předchozí liší jen v detailech, mluvit tak lze spíše o větším faceliftu než o zcela nové generaci. Foto: Porsche
Ve srovnání s dosud nabízeným provedením se startuje o čtvrt milionu korun výše, první exempláře dorazí k majitelům v březnu příštího roku. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva