Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Impreza 2017 míří do prodeje, s airbagem pro chodce
28.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka se chce prosadit větším důrazem na bezpečnost než Volvo. Nová Impreza bude lépe chránit jak posádku, tak chodce.
Subaru u nás bývalo a pro mnohé stále je spojeno zejména s modelem Impreza STI. Podobně je tomu i ve zbytku světa, což japonská automobilka překvapivě nevnímala jako pozitivum. Před pár lety proto sportovní derivát od základní linie oddělila, přičemž souběžně s tímto krokem zároveň omezila i svou nabídku na některých trzích. Ačkoliv tedy STI si na tuzemském trhu koupíte, standardní Impreza zde již k dostání není.
S novou generací by se to sice mohlo změnit, oficiální potvrzení prozatím ale chybí. Zejména Japoncům tedy můžeme závidět, neboť ti si nejpohlednější verzi Imprezy za řadu let budou moci pořídit od září. K dispozici přitom dostanou jak pětidveřový hatchback (označený jako Impreza Sport), tak i čtyřdveřový sedan (Impreza G4).
V obou případech se o pohon postará dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty (tedy tradiční boxer), jenž produkuje 154 koní v 6 000 otáčkách. O přenos výkonu na přední nebo všechna čtyři kola se prozatím stará pouze automat CVT. Tato volba je spojena se snahou o redukci paliva, k čemuž přispívá i variabilní časování ventilů a přímé vstřikování paliva.
Dále dodáme, že nová Impreza je širší a delší než předchůdce. Střecha pak sice byla ve srovnání s minulou generací snížena, rozvor ale narostl na 2 670 milimetrů. Uvnitř lze tedy počítat s větším prostorem, příchod nezávislého zadního zavěšení v podobě dvojitých lichoběžníků zase zvýší ovladatelnost. Více než to ovšem Subaru staví na bezpečnosti.
Na domácím trhu proto všechny varianty (i jakékoliv budoucí deriváty) dostanou již ve standardu bezpečnostní systém EyeSight. Tento paket technologií sdružených pod jedním názvem byl představen již v roce 2014, od září však bude k dispozici jeho třetí generace. Ta přitom již nedetekuje osoby pouze před vozem, ale také kolem něj.
Subaru dále dodává, že vůz již stojí na nové platformě SGP (Subaru Global Platform), jež nabízí o 40 % vyšší absorpci energie než stará architektura. Značka dle svých slov měla prověřit veškeré rizikové partie a zjednat nápravu, kde bylo potřeba. Pro příklad, tužší struktura kolem čelního zavěšení vznikla na míru testům amerického institutu IIHS.
Další novinky souvisí s dvojitým ukotvením sloupku řízení a upevnění sedadel, která nejsou přišroubována přímo k podlaze, ale k jakési deformační plošině. Subaru přichází také s airbagem pro chodce. Ten svého času mělo Volvo V40, namísto rozšíření do celé modelové řady se jej Švédové rozhodli z nabídky vyřadit.
Subaru tak činí pravý opak, přičemž stejně jako švédská automobilka počítá se zakrytím nejen kapoty, ale také spodní části čelních sloupků, tedy těch partií, na které velmi často směřuje kritika Euro NCAP. Mohl by to být náznak plánovaného návratu do Evropy.
Airbagem pro chodce výčet bezpečnostních prvků nekončí, za příplatek je možné pořídit také systémy varující před nárazem zezadu či automatické přepínání světel. Subaru tak pomalu začíná být bezpečnější než Volvo, což je na značku, jež se u nás pyšní hlavně sportovním kreditem, zajímavé.



Nové Subaru Impreza míří v Japonsku do prodeje jako hatchback i sedan...
...s celou plejádou bezpečnostních technologií i s ohledem na novou platformu přitom bude jedním z nejbezpečnějších aut ve své třídě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 2 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Předobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
9.9.2025Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Renault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
9.9.2025Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
9.9.2025Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
9.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva