Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové vrcholné Ferrari natočili zblízka při testech, oproti LaFerrari dostane poloviční motor, je sotva slyšet
14.8.2024 | Petr Prokopec
Ferrari naznalo, že po letech nastala znovu ta správná chvíle přijít s něčím převratným, a tak dokončuje projekt s interním označením F250. Ten počítá s pouhým šestiválcem, který doplní turbo a hybridizace. Něco takového puristy přes enormní výkon děsí.
Od příchodu Ferrari LaFerrari uplynulo už jedenáct let. To je opravdu dlouhá doba, a tak nepřekvapí, že nástupce rodu „nepravidelných vrcholů nabídky” je podle všeho za dveřmi. Novinka by totiž měla debutovat v říjnu v rámci akce Finali Mondiali, která se uskuteční na okruhu Imola. Bude u toho stejně bouřlivý potlesk jako v roce 2013? Toť otázka, na kterou se odpověď nehledá snadno.
Na jedné straně bude stát nový hypersport Ferrari se zřejmě působivým designem, jak naznačuje pohled na vývojový prototyp. Na té druhé je ovšem třeba počítat s ne zrovna omračujícím pohonným ústrojím. Stejně jako LaFerrari bude totiž i novinka používat hybridní techniku. Nicméně zatímco dříve byl základem atmosférický dvanáctiválec, nyní dojde na elektrifikaci přeplňovaného třílitrového šestiválce. Italská automobilka tak vůbec poprvé u svých výjimečných modelů nabídne něco jiného než motory V8 či V12. Výkonem je sice překoná, neboť počítat lze s více než 1 000 koňmi, jenže v době, kdy zhruba poloviční výkon má řada relativně obyčejných aut jako BMW M3, to nemusí znamenat naprosto nic.
Dá se samozřejmě předpokládat, že v době premiéry bude již celá produkce vyprodána, ostatně novinka má vzniknout jen v 800 kusech, kdy šest stovek dostane pevné střešní panely, zatímco zbývající dvě stovky umožní jízdu s větrem ve vlasech. Zapíše se ale vůz, který má zatím potvrzené jen interní označení F250, do historie stejně jako 288 GTO, F40, F50, Enzo a zmiňované LaFerrari? Tím si s ohledem na pohonné ústrojí, které na řadu lidí bude nutně působit tuctově, méně pravděpodobné.
F250 by pochopitelně mělo nabídnout zcela jinou úroveň dynamiky než zbytek současné nabídky Ferrari, třeba na okruhu Fiorano má ukázat záda i dosud nejrychlejšímu modelu SF90 XX, které zde dosáhlo času 1 minuty a 17,31 sekund. Jenže rychlost je jen jedna součást jízdního zážitku, dále jej pomáhají utvářet emotivní vjemy jako zvuk. A zrovna ten v případě hybridní novinky zjevně není její nejsilnější stránkou, neboť na novém videu hypersport okolo kamery projede téměř neslyšně.
Na rozdíl od LaFerrari tedy F250 zjevně zvládne hezkých pár kilometrů čistě na elektřinu, což by majitelům mělo umožnit vjezd do nízkoemisních zón. Dá se navíc předpokládat, že automobilka zajde ještě dál než u modelu 296 GTB, který disponuje podobným ústrojím, a navýší kapacitu baterií nad 7,45 kWh. To povede k prodloužení elektro-dojezdu, a tedy snížení emisí, ale je tohle tím, o co u Ferrari někdo stojí?



LaFerrari sice také počítalo s hybridizací, ovšem hlavní roli v jeho případě hrála atmosférická dvanáctiválcová jednotka. To se autem, které můžete spatřit do detailu na videu níže, změní. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@YouTube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva