Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novému VW Transporter vyrazila na pomoc ta nejpovolanější z povolaných osob, ani ona ale nesvede vše
18.9.2024 | Petr Prokopec
Béda Trávníček? Ale kdepak, třebaže ten by možná na Čechy platil lépe. Volkswagen povolal do zbraně bývalého špičkového plavce a skokana do vody, který se ale proslavil až sérií filmů Transporter. O prodej dieselů se Jason Statham ani nebude muset snažit, ty ostatní asi nezachrání ani on.
V roce 2002 zamířil na plátna kin první díl pozdější trilogie Kurýr, která v originále nesla označení Transporter. Hlavního hrdinu si pokaždé zahrál Jason Statham, pro kterého šlo o mezník plynoucí k následné celosvětové slávě. Není divu, neboť jeho výkon byl jednou z mála věcí, které kritici chválili. Diváci ale byli mnohem spokojenější, pročež v případě jedničky nechali v pokladnách kin dvojnásobek rozpočtu, u dvojky trojnásobek a u čtyřky dokonce čtyřnásobek.
Původní film se v roce 2015 dočkal remaku, který sice taktéž zaplatil tvůrcům jejich nové vily a supersporty, ovšem kiny spíše prošuměl. Pro publikum totiž byl a nadále je jediným kurýrem právě Statham. Přičemž užitková divize Volkswagenu si toho je evidentně vědoma. Na autosalon IAA Transportation, který se až do 22. září koná v německém Hanoveru, tak nepřivezla pouze Transporter sedmé generace, ale také hollywoodskou hvězdu.
Statham se zároveň objevil na níže přiloženém videu i několika fotkách. Němcům lze přitom k jejich úlovku gratulovat, neboť tentokrát se trefili přesně do středu marketingového terče. Herec totiž není spojován s žádnými skandály, lidé si s ním navíc spíše chtějí potřást rukou, než aby jeho filmům dali palec dolů. S koncernem navíc již dříve spolupracoval, v roce 2009 totiž natočil reklamu pro Audi. A mimo to má vlastní rozsáhlou sbírku aut.
Vše zmíněné v podstatě dává zapomenout na to, že nový Transporter stejně jako spřízněná verze Caravelle ve skutečnosti nejsou až tak úplně produktem VW. Místo toho jde o plody spolupráce s Fordem, jehož Transit a Tourneo Custom posloužily jako základ. Jenže zatímco třeba modrý ovál svým pojetím přídě spíše odrazuje, T7 naopak láká. Němci navíc nabídku rozšířili o verzi PanAmericana, která se snaží tvářit jako drsný off-road.
Aby tomu tak bylo nejen po stránce vizuální, je třeba dané provedení objednat se silnějšími verzemi dvoulitrového turbodieselu. Ten produkuje 110, 150 a 170 koní, přičemž stoprocentně bude nejžádanější volbou. Kromě toho ovšem VW hodlá nabídnout také 2,5litrový benzinový plug-in hybrid, stejně jako tři elektrické varianty. V jejich případě má být zpočátku k dispozici jen pohon zadních kol, čtyřkolky jsou očekávané do budoucna.
Když si nicméně uvědomíme, že Transporter si nikdo nekupuje kvůli ideologii, nýbrž s ohledem na praktické využití, nedá se zrovna předpokládat, že nejdražší provedení v nabídce osloví davy, a to ani přes Stathamovu pomoc. Už jen proto, že baterie mají mít kapacitu 64 kWh, což je ekvivalent 16,4litrové nádrže na naftu. Něco takového je ale pro fyzicky velký vůz, který pobere až 1,33 tuny a jeho tažná kapacita činí 2,8 tuny, těžce nedostačující.
Lze tak už jen dodat, že Transporter měří v závislosti na volbě standardní či prodloužené verze 5 050 či 5 450 milimetrů na délku a 3 100 či 3 500 mm v případě rozvoru. Ceny v Německu startují na 36 780 Eurech (cca 924 tisíc korun) za základní diesel, připočíst je ovšem třeba ještě daň z přidané hodnoty. Provedení Caravelle orientované spíše na převoz cestujících než osob by pak mělo zamířit do prodeje s menším zpožděním.



Kdo jiný by mohl propagovat nový Transporter než nejznámější filmový Transporter alias Kurýr - Jason Statham. Foto: Volkswagen
Automobilka se zároveň nově pochlubila snímky osobní verze Caravelle, zatímco nákladní varianta dorazila ve verzi PanAmericana, jenž se snaží tvářit jako drsný off-road. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 8 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kia v Evropě začala testovat nový velký spalovací kombík, poprvé ho nafotili. Pokud Škoda odpíská stejnou Octavii, má problém
26.5.2025Největší evropský výrobce motorek definitivně padl, veškerá zbývající aktiva přechází do rukou Indů
26.5.2025BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva