Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel
9.3.2022 | Petr Prokopec
Kde ostatní výrobci sahají pomalu po litrových tříválcích, tam Japonci sází na nové šestiválce. Společnost jim pak dělá 2,5litrový plug-in hybrid naladěný na 327 koní.
Mazda je považována za nejmenšího z globálních automobilových gigantů. V loňském roce totiž prodala „jen“ 1 287 548 nových aut, na druhou stranu se jedná o meziroční posun k lepšímu o 3,6 procenta. Mnohem zajímavější je však ta skutečnost, že i přes nízké objemy má značka více odvahy než zbytek branže dohromady. Kde jiní vyznávají svou lásku k elektromobilitě a ze spalovacích jednotek představují maximálně tak vylepšené dvoulitrové čtyřválce, tam Mazda aktuálně přichází s novými šestiválcovými motory.
Japonci totiž představili nové SUV CX-60, které ohromuje především nabídkou motorů. Nejmenším agregátem pro evropské trhy se totiž stal 2,5litrový čtyřválec SkyActiv-G. Ten je navíc spárován s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh, celkově tedy soustava produkuje 327 koní a 500 Nm točivého momentu. Díky tomu je plug-in hybridní provedení vůbec nejvýkonnějším produkčním vozem, jaký kdy Mazda poslala na trh, byť 136 koní elektrické jednotky nebude k dispozici věčně.
CX-60 PHEV má zvládnout stovku za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost však byla omezena na 200 km/h. Výše zmíněná kapacita baterií by přitom měla vystačit na 60 kilometrů bezemisní jízdy, díky čemuž byla v laboratořích vypočítána průměrná spotřeba 1,5 l/100 km při nasazených 18palcových kolech, popř. 1,6 l/100 km s dvacítkami. Je nicméně jisté, že na tyto hodnoty se v reálném světě nedostanete ani náhodou, zvláště když hmotnost tohoto provedení se bude blížit dvěma tunám.
Kromě čtyřválcového plug-in hybridu nicméně značka pod kapotou nabídne i dva šestiválce, benzinový třílitr a 3,3litrový turbodiesel. V obou případech se počítá se 48voltovým elektrickým okruhem a mild-hybridní technikou, data o výkonu, spotřebě či dynamice však značka do placu nedala. Dodává však, že standardem ve všech případech bude nový osmistupňový automat s elektromotorem místo konvertoru točivého momentu. Stejně tak pak zákazníci mohou počítat jen s pohonem všech kol i-Activ AWD.
Toto omezení může zamrzet, neboť CX-60 je postavena na nové modulární platformě SkyActiv Multi-Solution Scalable Architecture, která v základu počítá jen s pohonem zadní nápravy. Toto řešení si nicméně značka nejspíše šetří pro novou Mazdu 6. Pro SUV se ostatně pohon 4x4 hodí daleko více, přičemž Mazda jej doplnila vpředu dvojitými lichoběžníky a vzadu multi-linkem. Kromě toho dorazil i systém Kinematic Posture Control, jenž vůz stabilizuje pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde lze počítat s digitálním přístrojovým štítem, 12,3palcovou obrazovkou multimédií a head-up displejem, který je třikrát větší než ten v modelu CX-30. Působivý je rovněž nový Driver Personalisation System, jenž používá kameru detekující oči řidiče. Na základě naměřené výšky pak automaticky upraví nastavení sedadla, volantu, head-up displeje a venkovních zpětných zrcátek, abyste měli o všem skvělý a ničím nerušený přehled.
I přes délku 4 745 milimetrů, šířku 1 890 mm, výšku 1 680 mm a rozvor 2 870 mm je CX-60 čistě pětimístným SUV - sedmimístný model CX-80 má dorazit později. Překvapit by nás tedy neměl jen dostatek místa na předních i zadních sedadlech, ale také v zavazadelníku. Ten standardně pobere 570 litrů, při sklopených zadních sedadlech však jeho kapacita narůstá na 1 148 litrů, respektive až na 1 726 litrů, pokud tašky nenapěchujete jen pod kryt, ale až pod strop.
Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, zmínit tak můžeme už jen ceny. Ty v Německu startují na 47 390 Eur (cca 1 208 000 Kč), což není málo. Na druhou stranu je ovšem za tuto sumu k mání vrcholný plug-in hybrid s oněmi 327 koňmi. Mimo to nesmíme zapomínat, že CX-60 je větší než třeba taková Škoda Kodiaq. Navíc utáhne až 2,5 tuny a bezpečnostní výbavou je napěchovaná od podlahy až po střechu, která je nepřekvapivě prosklená.






























Vzhledově asi již nemá Mazda CX-60 čím překvapit, což je dáno i velkým množstvím SUV na trhu. Ovšem při pohledu pod kapotu Evropané nejspíše zalapají po dechu, nejméně objemným agregátem je totiž 2,5litrový čtyřválec. Mimo něj pak dorazí i benzinový třílitrový šestiválec a 3,3litrový šestiválcový turbodiesel. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva