Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

Kde ostatní výrobci sahají pomalu po litrových tříválcích, tam Japonci sází na nové šestiválce. Společnost jim pak dělá 2,5litrový plug-in hybrid naladěný na 327 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

9.3.2022 | Petr Prokopec

Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

/

Foto: Mazda

Kde ostatní výrobci sahají pomalu po litrových tříválcích, tam Japonci sází na nové šestiválce. Společnost jim pak dělá 2,5litrový plug-in hybrid naladěný na 327 koní.

Mazda je považována za nejmenšího z globálních automobilových gigantů. V loňském roce totiž prodala „jen“ 1 287 548 nových aut, na druhou stranu se jedná o meziroční posun k lepšímu o 3,6 procenta. Mnohem zajímavější je však ta skutečnost, že i přes nízké objemy má značka více odvahy než zbytek branže dohromady. Kde jiní vyznávají svou lásku k elektromobilitě a ze spalovacích jednotek představují maximálně tak vylepšené dvoulitrové čtyřválce, tam Mazda aktuálně přichází s novými šestiválcovými motory.

Japonci totiž představili nové SUV CX-60, které ohromuje především nabídkou motorů. Nejmenším agregátem pro evropské trhy se totiž stal 2,5litrový čtyřválec SkyActiv-G. Ten je navíc spárován s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh, celkově tedy soustava produkuje 327 koní a 500 Nm točivého momentu. Díky tomu je plug-in hybridní provedení vůbec nejvýkonnějším produkčním vozem, jaký kdy Mazda poslala na trh, byť 136 koní elektrické jednotky nebude k dispozici věčně.

CX-60 PHEV má zvládnout stovku za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost však byla omezena na 200 km/h. Výše zmíněná kapacita baterií by přitom měla vystačit na 60 kilometrů bezemisní jízdy, díky čemuž byla v laboratořích vypočítána průměrná spotřeba 1,5 l/100 km při nasazených 18palcových kolech, popř. 1,6 l/100 km s dvacítkami. Je nicméně jisté, že na tyto hodnoty se v reálném světě nedostanete ani náhodou, zvláště když hmotnost tohoto provedení se bude blížit dvěma tunám.

Kromě čtyřválcového plug-in hybridu nicméně značka pod kapotou nabídne i dva šestiválce, benzinový třílitr a 3,3litrový turbodiesel. V obou případech se počítá se 48voltovým elektrickým okruhem a mild-hybridní technikou, data o výkonu, spotřebě či dynamice však značka do placu nedala. Dodává však, že standardem ve všech případech bude nový osmistupňový automat s elektromotorem místo konvertoru točivého momentu. Stejně tak pak zákazníci mohou počítat jen s pohonem všech kol i-Activ AWD.

Toto omezení může zamrzet, neboť CX-60 je postavena na nové modulární platformě SkyActiv Multi-Solution Scalable Architecture, která v základu počítá jen s pohonem zadní nápravy. Toto řešení si nicméně značka nejspíše šetří pro novou Mazdu 6. Pro SUV se ostatně pohon 4x4 hodí daleko více, přičemž Mazda jej doplnila vpředu dvojitými lichoběžníky a vzadu multi-linkem. Kromě toho dorazil i systém Kinematic Posture Control, jenž vůz stabilizuje pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde lze počítat s digitálním přístrojovým štítem, 12,3palcovou obrazovkou multimédií a head-up displejem, který je třikrát větší než ten v modelu CX-30. Působivý je rovněž nový Driver Personalisation System, jenž používá kameru detekující oči řidiče. Na základě naměřené výšky pak automaticky upraví nastavení sedadla, volantu, head-up displeje a venkovních zpětných zrcátek, abyste měli o všem skvělý a ničím nerušený přehled.

I přes délku 4 745 milimetrů, šířku 1 890 mm, výšku 1 680 mm a rozvor 2 870 mm je CX-60 čistě pětimístným SUV - sedmimístný model CX-80 má dorazit později. Překvapit by nás tedy neměl jen dostatek místa na předních i zadních sedadlech, ale také v zavazadelníku. Ten standardně pobere 570 litrů, při sklopených zadních sedadlech však jeho kapacita narůstá na 1 148 litrů, respektive až na 1 726 litrů, pokud tašky nenapěchujete jen pod kryt, ale až pod strop.

Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, zmínit tak můžeme už jen ceny. Ty v Německu startují na 47 390 Eur (cca 1 208 000 Kč), což není málo. Na druhou stranu je ovšem za tuto sumu k mání vrcholný plug-in hybrid s oněmi 327 koňmi. Mimo to nesmíme zapomínat, že CX-60 je větší než třeba taková Škoda Kodiaq. Navíc utáhne až 2,5 tuny a bezpečnostní výbavou je napěchovaná od podlahy až po střechu, která je nepřekvapivě prosklená.


Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 1 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 01Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 2 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 02Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 3 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 03Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 4 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 04Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 5 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 05Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 6 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 06Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 7 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 07Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 8 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 08Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 9 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 09Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 10 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 10Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 11 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 11Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 12 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 12Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 13 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 13Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 14 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 14Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 15 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 15Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 16 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 16Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 17 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 17Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 18 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 18Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 19 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 19Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 20 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 20Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 21 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 21Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 22 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 22Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 23 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 23Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 24 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 24Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 25 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 25Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 26 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 26Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 27 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 27Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 28 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 28Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 29 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 29Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 30 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 30
Vzhledově asi již nemá Mazda CX-60 čím překvapit, což je dáno i velkým množstvím SUV na trhu. Ovšem při pohledu pod kapotu Evropané nejspíše zalapají po dechu, nejméně objemným agregátem je totiž 2,5litrový čtyřválec. Mimo něj pak dorazí i benzinový třílitrový šestiválec a 3,3litrový šestiválcový turbodiesel. Foto: Mazda

Zdroj: Mazda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše