Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
včera | Petr Prokopec
Docela by nás zajímalo, kdo měl na starosti pořizování studiových fotek, neboť tohle jinak zajímavé auto na nich působí zbytečně mdle. Naživo je docela šik, skrývá ale docela bizarní konstrukční řešení.
O víkendu se představilo hned několik nových BMW, mnichovská automobilka nicméně stojí pouze za stylovým kombíkem Speedtop a vylepšeným kupé M2 CS. Mimo ni se svou troškou do mlýna přišla i rodina Bovensiepenů, která stojí za značkou Alpina. Pro tu ovšem už nastal konec éry, kdy se mohla prohlašovat za nezávislého výrobce. Nyní je součástí BMW, se kterým postupně splyne. A stane se jakýmsi můstkem mezi mnichovskou produkcí a auty Rolls-Roycu, který bavorská automobilka též ovládá.
Původní majitelé značky, tedy Andreas a Florian Bovensiepen, kteří Alpinu zdědili po svém otci Burkhardovi, ovšem kupodivu neplánují důchod někde v tropickém ráji. I nadále zůstávají v Buchloe, dokonce v těch samých prostorách, kde společnost sídlí po dlouhé dekády. „BMW od nás koupilo práva na název Alpina, stejně jako logo a ikonický design kol. Máme ovšem 300 zaměstnanců, kteří tu zůstávají. A proto jsme museli přijít s něčím novým,“ prozradil Andreas kolegům z Autoblog.nl.
Nová firma postavená na základech té předchozí, jen nesoucí název Bovensiepen, se jednak hodlá realizovat péčí o vozy postavené až do letošního roku, tedy o klasické Alpiny. Vyrábět pro ně bude náhradní díly, nejspíš přijdou i nějaká vylepšení. Nicméně „něco takového na uživení tří set lidí nestačí. A kromě toho jsme opravdu hluboce toužili pracovat na nových vozech,“ dodává dále Andreas. Firma proto čas od času přijde s vlastními specialitami, jako tomu bylo tento víkend.
Teď už můžeme s jistotou říci, že nové Bovensiepen Zagato stojí na základech BMW M4 Cabrio, což je u kupé zajímavé. Ale má to své opodstatnění - Němci sice původně chtěli vycházet z většího M8, ovšem to příští rok končí, což by znamenalo problém s dostupností dárcovských aut. Volba tak padla na menší model, přičemž bratři Bovensiepenové trvali na verzi bez středového sloupku, která by více odkazovala na kultovní BMW jako E9, proto za základ vzali otevřeno verzi.
Nadmíru zajímavé je, že novinka jsou vlastně dvě auta spojená v jedno, má dvě karoserie. Ta původní totiž zůstala zachována a je skryta pod novými karbonovými panely. Bovensiepenové se pro toto řešení rozhodli proto, že zajištěna je standardní bezpečnost BMW M4. Zároveň pak nebylo třeba přistupovat k homologaci komplet celého vozu, čímž se náklady udržely na uzdě. Skládací střechu a její těžký mechanismus pak nahradil karbonový hardtop, který má přiznanou linku, aby nedošlo na popraskání laku.
Právě tento krok nakonec vedl k poklesu hmotnosti pod úroveň výchozího vozu (1 925 kg vs. 1 875 kg), i když jsou tu jsou ony dvě karoserie. Skrze novou čelní masku tak vlastně můžete zahlédnout i původní čelní ledvinky. Bovensiepenové pak kapotu osadili vlastním logem, které působí jako standardní modrobílý emblém. Jen namísto „vrtule“ v jeho středu trůní dvě „B“ jako odkaz na zakladatele Alpiny Burkarda Bovensiepena. Na další dvě „B“ (Buchloe a Bavorsko) ale již nebylo místo.
Otázkou je, kolik kusů Zagata se vlastně vyrobí a kolik si nová firma bude za každý účtovat. „Stále řešíme, zda bude tento vůz homologován pro Japonsko a USA. Pokud ano, budeme muset vyrobit víc aut. Homologace je velmi drahou záležitostí, proto se od ní odvíjí cena. Pravděpodobně nám tedy zabere ještě pár měsíců, než oznámíme přesnou částku a počet kopií. Maximálně jich ale bude 250, spíše míň,“ dodává Andreas.
Pár zájemců vyjádřilo svůj zájem již na víkendovém Concours d'Eleganza Villa d'Este, kde proběhla premiéra. Podle Andrease ale Bovensiepenové nevypálili BMW, které tuto akci sponzoruje, rybník. Na místě nebyla žádná zlá krev, i když Zagato a zmiňovaný Speedtop v podstatě míří na stejnou klientelu. Protože ale druhého zmíněného vznikne jen 70 kusů, obě značky mohou fungovat vedle sebe a plnit garáže sběratelů dvojnásobným tempem.






Naživo vypadá Bovensiepen Zagato... Foto: Bovensiepen
...líp než na studiových fotkách. Z těch je navíc lépe patrné výchozí BMW M4 Cabrio. Stačí se trochu víc podívat skrz čelní masku, kde trůní původní ledvinky. Zachovány pak ostatně byla celá originální karoserie, a to kvůli usnadnění homologace. Foto: Bovensiepen
Zdroje: Autoblog.nl, Bovensiepen
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nejnovější články
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
před hodinouŠéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
před 3 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včeraNovinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
včeraBrembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva