Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé
31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.
O návratu modelu Dino do portfolia Ferrari se mluví již hezkou řádku let. Až do loňského roku však italská automobilka tyto spekulace odmítala. Nyná jsme se ale od Dietera Knechtela, šéfa zastoupení značky pro Dálný východ, dočkali potvrzení na jeho vývoj. U příležitosti letošní Velké ceny Austrálie uvedl, že do segmentu vozů kategorie Gran Turismo míří další model.
Za touto expanzí stojí především dosavadní základní California T, jež „byla definitivním úspěchem v našem regionu a pomohla také v celé řadě oblastí oslovit lidi, kteří o vlastnictví Ferrari dříve ani neuvažovali“. Dále pak Knechtel uvedl, že kupé-kabrio by v krátkodobém horizontu mělo zůstat základním modelem značky, poté se však prý uvidí. Je tak otázkou, zda se novodobé Dino postaví pod nebo nad Californii T.
Stejně tak je samozřejmě sporný název vozu i jeho pohonné ústrojí. Jelikož ovšem Ferrari již dříve přiznalo, že jeho budoucnost leží také v šestiválci, dá se předpokládat, že řeč byla právě o novém základním modelu značky. Ten by přitom ze zhruba třílitrového objemu měl za pomoci přeplňování dostat přibližně 500 koní, jež zamíří skrze automatickou převodovku na zadní nápravu.
O jízdní dynamice můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně zrychlení z klidu na stovku za přibližně 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 320 km/h nejspíše nebudou problémem. Stejně tak nebude překvapivý i fakt, že půjde o nejméně žíznivé Ferrari všech dob. Vůbec bychom se tedy nedivili ani příchodu systému start/stop či kupříkladu deaktivaci poloviny válců.
Na veškeré další informace je třeba vyčkat, aktuálně tak již můžeme zmínit slova šéfa koncernu FCA i značky Ferrari Sergia Marchionneho. I ten totiž již dříve potvrdil příchod nového základního modelu s tím, že „není otázkou zda, ale kdy se tak stane“. V této dekádě to ale nejspíše nebude, neboť v pětiletém plánu značky novodobé Dino chybí.






Novodobé Dino se již ukázalo na celé sadě neoficiálních ilustrací
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 2 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejčtenější články
Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva