Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé
31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.
O návratu modelu Dino do portfolia Ferrari se mluví již hezkou řádku let. Až do loňského roku však italská automobilka tyto spekulace odmítala. Nyná jsme se ale od Dietera Knechtela, šéfa zastoupení značky pro Dálný východ, dočkali potvrzení na jeho vývoj. U příležitosti letošní Velké ceny Austrálie uvedl, že do segmentu vozů kategorie Gran Turismo míří další model.
Za touto expanzí stojí především dosavadní základní California T, jež „byla definitivním úspěchem v našem regionu a pomohla také v celé řadě oblastí oslovit lidi, kteří o vlastnictví Ferrari dříve ani neuvažovali“. Dále pak Knechtel uvedl, že kupé-kabrio by v krátkodobém horizontu mělo zůstat základním modelem značky, poté se však prý uvidí. Je tak otázkou, zda se novodobé Dino postaví pod nebo nad Californii T.
Stejně tak je samozřejmě sporný název vozu i jeho pohonné ústrojí. Jelikož ovšem Ferrari již dříve přiznalo, že jeho budoucnost leží také v šestiválci, dá se předpokládat, že řeč byla právě o novém základním modelu značky. Ten by přitom ze zhruba třílitrového objemu měl za pomoci přeplňování dostat přibližně 500 koní, jež zamíří skrze automatickou převodovku na zadní nápravu.
O jízdní dynamice můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně zrychlení z klidu na stovku za přibližně 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 320 km/h nejspíše nebudou problémem. Stejně tak nebude překvapivý i fakt, že půjde o nejméně žíznivé Ferrari všech dob. Vůbec bychom se tedy nedivili ani příchodu systému start/stop či kupříkladu deaktivaci poloviny válců.
Na veškeré další informace je třeba vyčkat, aktuálně tak již můžeme zmínit slova šéfa koncernu FCA i značky Ferrari Sergia Marchionneho. I ten totiž již dříve potvrdil příchod nového základního modelu s tím, že „není otázkou zda, ale kdy se tak stane“. V této dekádě to ale nejspíše nebude, neboť v pětiletém plánu značky novodobé Dino chybí.






Novodobé Dino se již ukázalo na celé sadě neoficiálních ilustrací
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 5 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 6 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 8 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 9 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva