Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta

Je to další ukázka toho, jak omezený dopad mají sankce zavedené proti Rusku. Sice to má za následek, že někdo kvůli nim přestane v zemi přímo působit, když ale totéž dělá v zemích, které jsou s Ruskem v jedné ekonomické unii, neznamená to ve výsledku prakticky nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta

24.5.2024 | Petr Prokopec

Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta

/

Foto: Toyota

Je to další ukázka toho, jak omezený dopad mají sankce zavedené proti Rusku. Sice to má za následek, že někdo kvůli nim přestane v zemi přímo působit, když ale totéž dělá v zemích, které jsou s Ruskem v jedné ekonomické unii, neznamená to ve výsledku prakticky nic.

Od eskalace rusko-ukrajinského konfliktu uplynuly již víc než dva roky, Rusko ale nepůsobí dojmem, že by jej mezinárodní sankce držely pod krkem. Ač jsou pro Rusy jistě nepříjemné, je přinejmenším v automobilovém světě otázkou, koho vlastně poškodily víc. Řada „západních” výrobců automobilů se totiž z Ruska musela chtě nechtě stáhnout, přičemž jejich místo ihned vyplnily čínské firmy. To automobilky z Evropy, Ameriky či Asie opravdu silně zasáhlo, třeba pro takovou Škodu šlo o druhý největší trh na světě.

Produkty mladoboleslavské značky se v Rusku prodávají i nadále, byť ne oficiálně. Kdo je tedy chce, může je mít, jen se jich prodává měně, protože zejména čínská konkurence může v zemi nabídnout lepší podporu. Podobně lze hovořit o Toyotě, která dokonce šla do jisté míry štěstíčku naproti. Japonská automobilka totiž aktuálně oznámila, že nový Land Cruiser 250 (jinde známý jako Prado) bude již brzy oficiálně k dispozici také v Kazachstánu.

Tato země je spolu s Ruskem součástí Eurasijského ekonomického svazu (EAEU), takže dovážet z ní cokoli do největší země světa není problém. Spuštění prodeje v jedné postsovětské republice se tak bude rovnat dostupnosti v té další. Profitovat z toho budou hlavně překupníci, načež je znovu nutné se ptát, co mají některé sankce vlastně za smysl.

Protože se odpovědi nedočkáme, budeme se dál zabývat už jen samotným SUV. To bude na kazachstánském trhu k dispozici se třemi motory, přičemž základem je atmosférická benzinová dva-sedma naladěná na 163 koní, jenž přenáší na všechna čtyři kola klasický šestistupňový automat. O stupeň výše pak najdeme buď přeplňovaný 2,4litrový benzinový nebo 2,8litrový turbodiesel, kdy první produkuje 278 a druhý 204 koní. I tyto motory pak doprovází automat, a to osmistupňový.

Cena menšího Land Cruiseru (vedle verze 250 používá platformu GA-F také provedení 300) v Kazachstánu startuje na 31,5 milionech KZT, tedy na 1,62 milionu korun. K mání je tak vlastně levněji než u nás, neboť s českým trhem je spojen pouze onen dieselový motor - s ním je přitom verze 250 neboli bývalé Prado k dispozici od 1 790 000 Kč. Vůbec by nás ale nezaskočilo, kdyby koupěchtiví Rusové museli z kapes tahat v přepočtu více než dva miliony korun, většinu zájemců to ale asi trápit nebude.


Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta - 1 - Toyota Land Cruiser 250 2024 Kazachstan
Land Cruiser 250 se dle oznámení již brzy začne prodávat v Kazachstánu. Foto: Toyota

Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta - 2 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 02Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta - 3 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 03Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta - 4 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 07Novou Toyotu Land Cruiser nebude problém koupit ani v Rusku, otevřela se přímá cesta - 5 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 09
Tamní klientela bude navíc oproti Čechům volit ze tří pohonných jednotek, stejně jako si bude moci prodejem vozu do Ruska vydělat nemalé peníze. Foto: Toyota

Zdroj: Drom, Toyota

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše