Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage bude jediným AMG, které dostanete i s manuálem
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí být posledním výrobcem sporťáků s ručně řazenou převodovkou na světě. K mání ale možná bude jen u jednoho modelu.
Mercedes-AMG nedávno oznámil expanzi svého portfolia, které by v závěru letošního roku mělo čítat 48 modelů, tedy o deset více než nyní. To rozhodně není zanedbatelné množství, přičemž zákazníci mohou navíc volit mezi přeplňovanými čtyřválcovými, šestiválcovými, osmiválcovými nebo dvanáctiválcovými motory. V rámci převodovek ovšem již tak široké možnosti nejsou, k dispozici je totiž pouze sedmistupňový nebo devítistupňový automat. Jistá náhrada se ovšem chystá, s vozy třícípé hvězdy ovšem nebude mít přímou spojitost.
Jak je již delší dobu známo, koncern Daimler má podepsanou spolupráci s Astonem Martin, jež se týká zvláště motorového prostoru. Řeč je hlavně o čtyřlitrovém osmiválci twin-turbo, za nímž stojí AMG. Šéf Astonu Andy Palmer potvrdil, že tuto pohonnou jednotku dostane nový Vantage, který dorazí příští rok. K mání přitom nebude jen s automatem, ale rovněž s manuálem. Palmer již dříve řekl, že Aston chce být posledním výrobce na světě, který nabízí sporťák s ručně řazenou převodovkou.
Aktuálně ovšem není jisté, jaký dodavatel bude za manuálem stát. Nicméně takřka stoprocentní je konfigurace typu transaxle, tedy usazení u zadní nápravy. V případě automatu pak Britové nejspíše znovu osloví firmu ZF, která jejich modelům dodává převodovky již nyní. Opět přitom půjde o konvenční skříně, příchod těch dvouspojkových Palmer odmítá kvůli vyšší hmotnosti a komplexitě. Navíc „nedovedou nic, s čím by se dobře naladěné automaty nemohly měřit“.
Šéf automobilky dále dodává, že čtyřlitrový osmiválec, který u Mercedesu produkuje 476 nebo 510 koní, je prozatím vyhrazen pouze novému Vantage. Nicméně si přitom nechává pootevřená zadní vrátka s tím, že pohonná jednotka AMG může zamířit i do dalších modelů značky, pokud si to určité trhy budou přát. Řeč je v tomto směru hlavně o Číně, kde jsou objemnější agregáty zatíženy nemalými daněmi, do Evropy by ale takové verze nejspíše nezamířily.
Vantage ovšem není jedinou novinkou, která se chystá. Již v roce 2018 dorazí Vanquish třetí generace, který dostane do vínku poladěný dvanáctiválec twin-turbo z již odhaleného kupé DB11. Palmer přitom nemá obavy z potenciálu této pohonné jednotky, nicméně zároveň nehodlá jít do války s konkurencí, která se snaží šponovat výkon do abnormálních výšin. Dá se přitom předpokládat, že u tohoto modelu se asi již manuální převodovky nedočkáme.
Tato trojice je přitom menší polovinou chystaného sedmičlenného portfolia, po kterém Aston Martin touží. Další ohlášenou novinkou je elektrický crossover DBX, který se bude vyrábět v nové továrně ve Walesu, v případě dalších vozů ovšem již tápeme. Nicméně vrcholná Lagonda mezi nimi nejspíše bude, na rozdíl od supersportu chystaného ve spolupráci s Red Bullem. Ten by totiž jakožto limitovaná edice měl stát tak trochu mimo „hlavní proud“.
Palmer závěrem dodává, že kombinace sedmi modelů a sedmiletých životních cyklů umožní značce najet na strategii jednoho slavnostního odhalení ročně. Pokud navíc do hry zamícháme facelifty, pak bychom o Astonu měli do budoucna slýchávat častěji než dosud. Ovšem nikoliv v souvislosti s Mercedesem, neboť stávající spolupráci chce Palmer udržet pouze v mezích dodávky motorů a elektrické architektury.









Nový Aston Martin Vantage bude opět k mání také s manuálem. Ten přitom spřáhne se čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo od AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
před 10 hodinamiMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Překvapení v MotoGP: Maverick Viňales 16:24
- Salač dominoval pátku v Mugellu 15:22
- Začalo Mugello 14:57
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
Nejčtenější články
Tohle je odpověď Evropy na nové levné americké auto, má tři kola a dál skoro nic
23.5.2025Čínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
23.5.2025K mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
23.5.2025Úplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
23.5.2025Britský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
23.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva