Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 | Petr Prokopec
Některé automobilky moc dobře ví, proč tu či onu novinku nabízí raději jen v elektrické verzi, i když by nemusely. Spalovací alternativa totiž nabízí mnohem více užitné hodnoty za podstatně menší cenu, přesně tak je tomu i u nového Citroënu C3.
Dosluhující provedení Citroënu C3 patří mezi nejlevnější nová auta na českém trhu, při využití všech bonusů se můžete s cenou dostat až pod hranici 325 tisíc Kč. Pod kapotou v té chvíli pracuje benzinová jedna-dvojka naladěná na 83 koní, kterou uvnitř doplňuje třeba manuální klimatizace. Zvenčí si pak sice musíte vystačit s ocelovými koly, to ale mnoho lidí trápit nebude a ti ostatní si mohou připlatit. Klíčový je spíše fakt, že dostávají auto s prakticky nekonečným dojezdem - při 45litrové nádrži a udávané spotřebě 5,5 l/100 km mohou urazit na jedno natankování přes 800 km a záhy pokračovat v cestě.
Přesunout se můžeme k nové generaci, která dosud dorazila pouze jako elektromobil. Jeho českou cenu v korunách dosud neznáme, v zahraničí se ale prodává za 23 300 Eur (cca 592 tisíc Kč). Čtyřmetrový Francouz tak sice patří mezi nejlevnější nová bateriová auta na starém kontinentu, nicméně u nás mu to jistě mnoho obliby nepřinese. Za danou částku totiž dostáváte paket o kapacitě 44 kWh, s nímž lze dle tvrzení výrobce ujet 320 km. Realita však bude nižší.
Citroën si zjevně byl vědom toho, že s jen takto koncipovanou novinkou nemá na řadě trhů jedinou šanci zabodovat. Proto aktuálně značka přichází s daleko levnějšími spalovacími variantami s lepší použitelností. Tou zdaleka nejlevnější je provedení osazené znovu 1,2litrovým tříválcem, nicméně tentokráte již v přeplňované verzi. Turbo mu dopomáhá ke 102 koní, přičemž Citroën si za vůz účtuje 14 990 Eur (asi 380 tisíc Kč).
Tato benzinová verze novinky je tedy dokonce levnější než její předchůdce, načež ani není třeba spekulovat o tom, co budou zákazníci kupovat především. Kromě přeplňovaného motoru přitom mohou počítat s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, nic jiného není k dispozici. Tedy pokud se klientela nerozhodne upřednostnit mild-hybridní variantu, jež kromě téhož tříválce počítá také s 48voltovou baterií a elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky.
Elektromotor produkuje 28 koní, pouze 12 z nich ale lze využít při akceleraci. Citroën pak zmiňuje, že v čistě elektrickém režimu zvládne toto provedení zhruba 50 procent veškerého pohybu po městě, což je odvážné tvrzení. Na snížení spotřeby oproti čistě benzinové verzi by ale tak jako tak dojít mohlo, mimo jiné i proto, že rozdíl v hmotnosti obou aut bude minimální. S cenou se Francouzi zatím nevytasili, pod půl milionu korun byste se ale měli dostat.
Vzhledově se spalovací verze od té elektrické nikterak neliší, přičemž je otázkou, jak na nový styl zareagují zákazníci. Vůz totiž působí spíše jako asijská a ne francouzská produkce, čemuž pomáhá i nově stylizované logo značky. Při zmíněné ceně ale bude tato novinka bodovat, i kdyby cokoli.















Spalovací C3 se od elektrického sourozence vizuálně neliší, k mání ale bude za mnohem nižší cenu s prakticky nekonečným dojezdem. Dokonce lze očekávat i menší částku, než na jaké startuje dosluhující provedení. To bateriové verzi k úspěchu jistě nepomůže. Foto: Citroën
Zdroj: Citroën
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Nová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 58 minutamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 2 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 5 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas