Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 | Petr Prokopec
Některé automobilky moc dobře ví, proč tu či onu novinku nabízí raději jen v elektrické verzi, i když by nemusely. Spalovací alternativa totiž nabízí mnohem více užitné hodnoty za podstatně menší cenu, přesně tak je tomu i u nového Citroënu C3.
Dosluhující provedení Citroënu C3 patří mezi nejlevnější nová auta na českém trhu, při využití všech bonusů se můžete s cenou dostat až pod hranici 325 tisíc Kč. Pod kapotou v té chvíli pracuje benzinová jedna-dvojka naladěná na 83 koní, kterou uvnitř doplňuje třeba manuální klimatizace. Zvenčí si pak sice musíte vystačit s ocelovými koly, to ale mnoho lidí trápit nebude a ti ostatní si mohou připlatit. Klíčový je spíše fakt, že dostávají auto s prakticky nekonečným dojezdem - při 45litrové nádrži a udávané spotřebě 5,5 l/100 km mohou urazit na jedno natankování přes 800 km a záhy pokračovat v cestě.
Přesunout se můžeme k nové generaci, která dosud dorazila pouze jako elektromobil. Jeho českou cenu v korunách dosud neznáme, v zahraničí se ale prodává za 23 300 Eur (cca 592 tisíc Kč). Čtyřmetrový Francouz tak sice patří mezi nejlevnější nová bateriová auta na starém kontinentu, nicméně u nás mu to jistě mnoho obliby nepřinese. Za danou částku totiž dostáváte paket o kapacitě 44 kWh, s nímž lze dle tvrzení výrobce ujet 320 km. Realita však bude nižší.
Citroën si zjevně byl vědom toho, že s jen takto koncipovanou novinkou nemá na řadě trhů jedinou šanci zabodovat. Proto aktuálně značka přichází s daleko levnějšími spalovacími variantami s lepší použitelností. Tou zdaleka nejlevnější je provedení osazené znovu 1,2litrovým tříválcem, nicméně tentokráte již v přeplňované verzi. Turbo mu dopomáhá ke 102 koní, přičemž Citroën si za vůz účtuje 14 990 Eur (asi 380 tisíc Kč).
Tato benzinová verze novinky je tedy dokonce levnější než její předchůdce, načež ani není třeba spekulovat o tom, co budou zákazníci kupovat především. Kromě přeplňovaného motoru přitom mohou počítat s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, nic jiného není k dispozici. Tedy pokud se klientela nerozhodne upřednostnit mild-hybridní variantu, jež kromě téhož tříválce počítá také s 48voltovou baterií a elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky.
Elektromotor produkuje 28 koní, pouze 12 z nich ale lze využít při akceleraci. Citroën pak zmiňuje, že v čistě elektrickém režimu zvládne toto provedení zhruba 50 procent veškerého pohybu po městě, což je odvážné tvrzení. Na snížení spotřeby oproti čistě benzinové verzi by ale tak jako tak dojít mohlo, mimo jiné i proto, že rozdíl v hmotnosti obou aut bude minimální. S cenou se Francouzi zatím nevytasili, pod půl milionu korun byste se ale měli dostat.
Vzhledově se spalovací verze od té elektrické nikterak neliší, přičemž je otázkou, jak na nový styl zareagují zákazníci. Vůz totiž působí spíše jako asijská a ne francouzská produkce, čemuž pomáhá i nově stylizované logo značky. Při zmíněné ceně ale bude tato novinka bodovat, i kdyby cokoli.















Spalovací C3 se od elektrického sourozence vizuálně neliší, k mání ale bude za mnohem nižší cenu s prakticky nekonečným dojezdem. Dokonce lze očekávat i menší částku, než na jaké startuje dosluhující provedení. To bateriové verzi k úspěchu jistě nepomůže. Foto: Citroën
Zdroj: Citroën
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 36 minutamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva